V čem je FHS UK unikátní? ****************************************************************************************** * ****************************************************************************************** Jak to celé vzniklo? V čem je fakulta jedinečná? O užitečnosti humanitního vzdělání "Duch" FHS ****************************************************************************************** * Jak to celé vzniklo? ****************************************************************************************** Jan Sokol: Na starých univerzitách, přípravnou fakultou svobodných uměn věci. To jsme chtěli tak trochu obn velmi často neví, co by chtěl studo humanitních oborů měli nějaký přehl docela důležité, aby například psyc historii, eventuálně i filosofii. Studium má dnes mít liberální model vybírá přednášky a má povinné zkouš Zdeněk Pinc: Dříve, než vzniklo fakultní studium, fungovalo na UK studium generale, které mělo – ve středověkých podmínkách – liberální status, Quator artes liberales, a na to my jsme cíleně navazovali. ****************************************************************************************** * V čem je fakulta jedinečná? ****************************************************************************************** Jan Horský: Měli bychom se snažit n Myslím si, že naše fakulta je tímhle zajímavá a výjimečnepovažovat jiné perspektivy za nel studia, který ukazuje, že je více pohledů na totéž a želákalo na Fakultě humanitních studi k zoufalství nebo zmatku, ale je to naopak velmi obohackteré jsou opravdu nesrovnatelné s musíme umět tyto pohledy nějakým způsobem navzájem propnezabednit se do svých oborových hl určitých kontextech hierarchizovat a říct, který z nich je v daný moment adekvátnější. Naše fakulta je jedinečná modelem j studiu a také tím, že se tady zatím mezioborovost, a to ne nějak uměle Pro lidi, kteří chtějí dělat humani maturitě také nevěděl, je tenhle ty ****************************************************************************************** * O užitečnosti humanitního vzdělání ****************************************************************************************** Karel Müller: Učíme tady humanitní obory, to vzdělání má být určitým nástrojem, který člověku umožní, aby se zorientoval ve společnosti, aby nabyl kompetenci moderního člověka, to znamená, aby uměl čelit nejrůznějším interpretacím, tlakům, celému tomu informačnímu hluku, který ho obklopuje, aby si to dovedl zpracovat, aby těm věcem porozuměl a aby je využil jako zdroj svého záměru. Myslím si, že to je důležitý segment vzdělávání. U nás převažuje hlavně idea, že vysoké školy by měly připravovat specialisty, být vysokými učilišti, aby jejich absolventi dělali výkresy existujících součástek, jenže než člověk dostuduje, tak už jsou součástky jiné a co s tím… Takže si myslím, že naše fakulta prosazuje určitý segment vzdělávání, který je perspektivní, a to mně vyhovuje, to se mi líbí. ****************************************************************************************** * "Duch" FHS ****************************************************************************************** Lily Císařovská: Člověk má tendenci teprve při setkání s jinakostí pozn FHS, která je vstřícná a liberální velmi tlumí tíži současné doby a já soudobé společnosti sledovat z téhl vůči vnějším tlakům nebo vlivům, o současném světě jde, ale domnívám s nebývale dobře. Můžeme pěstovat jaz jsme stále schopni odolávat všeobec