Řízení a supervize v sociálních a zdravotnických organizacích ****************************************************************************************** * ****************************************************************************************** Charakteristika studia Přijímací řízení Kontakty Studijní plány Akreditace Forma studia: prezenční, nebo kombinovaná ****************************************************************************************** * Charakteristika studia ****************************************************************************************** Impulsem pro vznik studijního programu Řízení a supervize v sociálních a zdravotnických or potřeba dostat na vyšší úroveň rozvoj na člověka zaměřených přístupů k lidem v oblasti soc dalších pomáhajících profesí. Po r. 1989 se podařilo slušně rozvinout dobrou praxi v oblas péče, podpory a provázení klienta/pacienta. Záměrem našeho programu ale bylo kromě toho dí řízení organizací rozvinout podmínky pro dobrou praxi v multidisciplinárním týmu sociálníc služeb a prostřednictvím supervizorů přispět k podpoře pracovníků. Tento záměr se ukazuje potřebný. Naši absolventi, jejichž počet již dosáhl čtyř stovek, se nacházejí na pozicích vrcholovéh středního managementu v organizacích zdravotních a sociálních služeb, ve státní správě i n organizacích, jako manažeři kvality, lektoři a projektoví manažeři. Jako supervizoři se po profesním růstu pracovníků v sociálních a zdravotnických službách, podporují reflexi nároč klienty a interpersonálních vztahů v týmech a rozvoj dobré praxe. Jsme s nimi v častém kon víme, že na dobu svých magisterských studií vzpomínají v dobrém. Nejvíce oceňují kvalitu v a partnerské zacházení. Líbí se jim propojení sociální a zdravotní tematiky, které jim dáv do souvislostí jejich práce. Jsou nadšeni ze svých spolužáků, se kterými často uzavírají d přátelství. Vítají blokovou formu výuky a důraz, který v ní klademe na aplikaci teoretický života konkrétních organizací. Více jak třetina našich absolventů již během studia, nebo krátce po jeho ukončení, mění sv zaměstnavatele. Posouvají se na vyšší manažerské pozice, ve kterých nesou také vyšší odpov lidí, ale také dosahují vyšších příjmů. Říkají nám, že se uchází o pozice, na které by si studia netroufli. Někteří dodávají, že by za tak kvalitní studium byli ochotni platit i šk Tato chvála nás přirozeně těší. Všichni učitelé programu si uvědomují, že vysokoškolské vz 21. století nemůže být jen cyklickým předáváním znalostí, budováním konstantních dovednost neměnných postojů. Svět se překotně mění a bez schopnosti orientovat se v něm díky autenti pochopeným hodnotám a schopnosti pracovat s informacemi ověřenými v praxi, je stále obtížn vyznat. Přáli bychom si, aby si naši studenti vzali za svůj projekt stát se dobrými manaže měli možnost přijímané informace prověřovat ve vlastní praxi a přetavit je do vlastních po Proto jim k tomu dáváme dost příležitostí. Nároků, které to studentům přináší, je samozřejmě podstatně více, než když mají jen sedět memorovat své zápisky u zkoušky. Malé procento zapsaných studentů nárok investovaného času tohoto projektu zrání neunese. Většina z nich však dokáže úspěšně integrovat náročné studi profesního i soukromého života. Kromě toho také dokáží čerpat z široké škály možností, kte dobu studia dostává. Z těch hlavních jmenujme především přístup k odborným textům nacházej celosvětových databázích, studium vybraných předmětů v cizím jazyce, zapojení se do studij mobility v Evropě i v ostatních kontinentech, účast na výzkumných projektech, participace konferencích. Studenti, kteří mají vůči studiu programu jasně formulovaná očekávání, jsou dvou let studia a zpracování diplomové práce získat pro svůj profesní život vysokou přidan Přejeme začínajícím studentům, aby se stali právě těmi, kdo využijí nabízené příležitosti i profesní růst. Přáli bychom si, aby se pro ně studium Řízení a supervize v sociálních a organizacích stalo obohacujícím zážitkem, se kterým si budou spojovat především příjemné v ****************************************************************************************** * Přijímací řízení ****************************************************************************************** *========================================================================================= * 1. kolo přijímacích zkoušek *========================================================================================= • Níže naleznete vzor formuláře portfolia ke stažení. Odevzdejte jej do své přihlášky do 1 Upozorňujeme, že jej lze odevzdat pouze jednou a již odevzdaný dokument nelze upravovat jiným souborem. Formulář pro specializaci řízení [ URL "FHS-2139-version1-formular_rizeni.docx"] Formulář pro specializaci supervize [ URL "FHS-2139-version1-formular_supervize.docx"] • Formulář portfolia včetně příloh lze odevzdat pouze jako jeden propojený soubor. Jednodu více stránek sloučit do jednoho souboru je např. takový, že jednotlivé fotografie nebo s jednoho dokumentu ve wordu a následně se zvolí možnost uložení jako formát pdf. • Bodování je uvedeno ve formuláři. • Návod k odevzdání formuláře portfolia [ URL "FHS-2139-version1-navod_portfolio.pdf"] *========================================================================================= * 2. kolo přijímacích zkoušek *========================================================================================= • V případě, že uchazeč/ka získá dostatečný počet bodů, postupuje do druhého kola přijímac které má podobu ústního pohovoru sestávajícího z: a) rozpravy nad prezentací dispozic a zkušeností uchazeče/ky ve vztahu k oboru a zvolené zaslané v prvním kole přijímací zkoušky, b) rozpravy nad životopisem a c) diskuse k vybraným tématům z doporučené literatury. • V procesu ústního pohovoru se hodnotí: 1. Schopnost reflexe a kritického myšlení (v kontextu argumentace týkající se vlastních a schopností, požadovaných ve vztahu k oboru sociální práce a zvolené specializaci v obo supervize v sociálních a zdravotnických organizacích): max. 10 bodů 2. Základní přehled v oblasti sociální práce a řízení (na základě předepsané literatury cizojazyčného textu): max. 10 bodů 3. Komunikační dovednosti (prezentační dovednosti, schopnost diskutovat, empatie a asert bodů ****************************************************************************************** * Kontakty ****************************************************************************************** Garantka studijního programu: doc. Monika Bosá, Ph.D. [ URL "https://krs.fhs.cuni.cz/KRS-1 Tajemnice: Romana Pištěková [ URL "https://krs.fhs.cuni.cz/KRS-93.html"] Další vyučující [ URL "https://krs.fhs.cuni.cz/KRS-59.html"] Vstoupit na web studijního programu Řízení a supervize v sociálních a zdravotnických organ "https://krs.fhs.cuni.cz/KRS-1.html"] ****************************************************************************************** * Studijní plány ****************************************************************************************** Pro studenty zapsané od roku 2023 dále: Specializace Řízení, prezenční forma [ URL "FHS-2139-version1-sp_rizeni2023_prez.pdf"] Specializace Řízení, kombinovaná forma [ URL "FHS-2139-version1-sp_rizeni2023_kombi.pdf"] Specializace Supervize, kombinovaná forma [ URL "FHS-2139-version1-sp_supervize2023.pdf"] Pro studenty zapsané od roku 2019 dále: Specializace Řízení, prezenční forma [ URL "FHS-2243.html "] Specializace Řízení, kombinovaná forma [ URL "FHS-2244.html "] Specializace Supervize, kombinovaná forma [ URL "FHS-2245.html "] Pro studenty zapsané do roku 2018: Specializace Řízení [ URL "http://is.cuni.cz/studplan/html/2018/YMRS2014R"] Specializace Supervize [ URL "http://is.cuni.cz/studplan/html/2018/YMRS2014S"] ****************************************************************************************** * Akreditace ****************************************************************************************** Akreditace platná pro studenty zapsané od roku 2023 [ URL "FHS-2139-version1- akreditacni_zadost_352022.pdf"] Akreditace platná pro studenty zapsané od roku 2019 [ URL "https://fhs.cuni.cz/FHS-1545- version1-1_nmgr_rs_14_4_2018_pv.pdf"] Akreditace platná pro studenty zapsané do roku 2018 [ URL "FHS-2139-version1- fhs_105_version1_ras_nmgr_2014_web.pdf"]