Absolventi o studiu ****************************************************************************************** * Co mi dalo studium na FHS UK? ****************************************************************************************** Zeptali jsme se naších absolventů, co jim dalo studium na FHS UK. Tady jsou jejich odpověd přispět svým názorem? Napište nám na pr(zavinac)fhs.cuni.cz [ MAIL "pr(zavinac)fhs.cuni.cz Tomáš Kratochvíl, Studium humanitní vzdělanosti Anna Puobišová, Studium humanitní vzdělanosti Jan Janoušek, Studium humanitní vzdělanosti, Studia občanského sektoru Tereza Lišková, Studium humanitní vzdělanosti Jana Římanová, Orální historie – Soudobé dějiny Karolína Dohnalová, Studium humanitní vzdělanosti Lukáš Jouza, Studium humanitní vzdělanosti, Orální historie - Soudobé dějiny *========================================================================================= * Tomáš Kratochvíl, Studium humanitní vzdělanosti *========================================================================================= Na FHS [ URL "FHS-4.html "] jsem se dostal v roce 2003 jako prostý kluk z vesnice. Toužil filmařem, ale neměl jsem páru jak na to. Tahle škola mi umožnila nezávazný interdiscipliná jsem dokonce navštěvovat přednášky na jiných univerzitách a dostávat za to kredity. Musím a velkorysost, s jakou pedagogové [ URL "FHS-1368.html "] přistupovali k mému tápaní, hodl Po šesti letech jsem se stal bakalářem [ URL "FHS-1536.html "] a dnes jsem rád, že mě form liberální instituce šitá na míru těm, kdo neví co si obléct. 19. 9. 2017 *========================================================================================= * Anna Puobišová, Studium humanitní vzdělanosti *========================================================================================= Na FHS UK [ URL "FHS-4.html "] jsem strávila celkem osm let. Po gymnáziu jsem chtěla studo Na medicínu mě vzali, ale nakonec jsem před ní dala přednost humanitním vědám. Myslím, že to množství povinných knih, latiny, pitev apod. To jsem ještě netušila, kolik knih bude nu FHS :-) Jaké překvapení pro mě pak bylo, když jsem v nabídce kurzů na FHS objevila úvod do adiktol Na bakaláři [ URL "FHS-1536.html "] jsem se naučila zejména přečíst, pochopit a napsat odb kriticky myslet. Navrch jsem se setkala s mnoha inspirativními osobnostmi z řad učitelů a s mnoha dalšími spolužáky jsme si vyzkoušeli, jak se dělá studentský časopis, jak se zaklá sdružení Studenti FHS, z. s., jak se organizuje ples a jak se tančí v předtančení či jak s studentský protest (v souvislosti s bílou knihou terciárního vzdělávání či tehdejším nejme Putny profesorem). Během studia jsem se snažila zaměřit se na jednu oblast, ve které bych získala hlubší znal široký rozhled a styl "od každého trochu" mi přestal vyhovovat. V rámci bakalářské práce j antropologii těla vypracovala etnografii léčitelů a masérů zabývajících se systémem reiki. Po ukončení mého působení na fakultě jsem nejprve poměrně dlouho hledala práci klasickou c inzerátů a posíláním životopisů a motivačních dopisů. Nebylo úplně jednoduché najít práci, vyhovovala obsahově (např. by propojovala témata probíraná na bakaláři), lidsky a finančně jsem se s tím, že po tak náročném studiu budu pracovat za plat hraničící se životním minim neziskovkách). Stejně tak se mi nechtělo zastávat pozice, které bych mohla zastávat i bez vysoké školy. Vrhla jsem se tedy do soukromé sféry. Při studiu jsem pracovala ve fakultní administrativě začala mít potřebu pracovat více rukama a méně času prosedět u počítače. Zajímá mě lidské Absolvovala jsem tedy kurzy z oblasti zdravotních masáží a arteterapie a oběma se nyní věn uživila, přidala jsem si k tomu ještě práci s malými dětmi. Tak jsem se vlastně v praxi vrátila obloukem k tomu, čemu jsem se na FHS věnovala ve své b 21. 6. 2017 *========================================================================================= * Jan Janoušek, Studium humanitní vzdělanosti, Studia občanského sektoru *========================================================================================= Na FHS UK [ URL "FHS-4.html "] jsem vystudoval bakalářský i magisterský obor a kromě sezná lidmi z řad spolužáků i pedagogů mi studium přineslo i teoretické a praktické znalosti, kt využít nejen v práci, ale i v kritickém uvažování o současném společenském dění. Bakalářské studium [ URL "FHS-1536.html "] je poměrně náročné, ale každý si v něm může naj zajímá a v čem by chtěl dostat kvalitní znalosti. Velmi si cením způsobu, jak se na bakalá naučí studenti pracovat s textem – porozumět jeho smyslu i naučit se reflektovat kriticky Liberální model studia na bakalářském stupni mi dal možnost vybrat si z mého hlediska ty n předměty, které jsem si navíc mohl vybrat z různých oborů humanitní vzdělanosti a také pod pedagogové dané předměty vedou. Díky tomu všemu jsem získal cenný základ pro další už spec zaměření studia v rámci magisterského stupně. Studium magisterského oboru Studia občanského sektoru [ URL "FHS-1547.html "] (SOS) pak by čemu jsem se chtěl dále po dokončení bakalářského studia věnovat. Oblast fungování občansk propojení s veřejnou správou i s komerčním sektorem, perspektivy jeho dalšího rozvoje, sro sektoru u nás i v zahraničí i jeho historický vývoj – to vše bylo navázáno na praktické as neziskových organizací (projektový management, stáže v neziskových organizacích). Domnívám neziskového sektoru neustále poroste a je to oblast, která má v moderní společnosti nezast Proto jsem se rozhodl tento obor studovat a rozhodně toho nelituji. Své znalosti neziskové veřejné správy jsem ještě během studií dokázal zhodnotit v práci na radnici MČ Praha 4, kd pracovat na projektech na integraci cizinců a národnostních menšin. Pro mě to je práce snů na bezprostřední kooperaci s neziskovými organizacemi a splňuje to, s čím jsem šel do stud přispět k rozvoji spolupráce veřejného a neziskového sektoru. FHS vděčím opravdu za mnohé a můžu s čistým srdcem říci, že bych bakalářské ani magistersk školy za žádný jiný obor nevyměnil. 19. 6. 2017 *========================================================================================= * Tereza Lišková, Studium humanitní vzdělanosti *========================================================================================= Studium na FHS UK [ URL "FHS-1535.html "] mi poskytlo řadu příležitostí. Aula plná neznámý spolužaček mě na začátku semestru rozbrečela, informační systém mi připadal neproniknuteln jsem zjistila, že mám kolem sebe okruh přátel a že IS, který jsme na FHS tehdy měli, má sv Chaotický zápis předmětů vyústil v konkrétní semináře a přednášky a zážitky všeho druhu. Od používání moderního systému se pod tlakem univerzity upustilo, ale přátele mi zůstali d jsou dokonce stále podobní svým fotkám z ISu. Osobití pedagogové, jejich přednášky a knihy pohled na svět a způsob, jak o něm mluvit. To, co se mi podařilo pochytit a vstřebat, podl kultivuju dál. Dnes mi přijde nejvýznamnější skutečnost, že cítím jakousi příslušnost k tě skupině lidí, kteří měli a mají s FHS co do činění. Tenhle pocit mě uklidňuje, zvlášť když tváře třeba na demonstracích před Hradem. 16. 3. 2017 *========================================================================================= * Jana Římanová, Orální historie – Soudobé dějiny *========================================================================================= Na FHS jsem studovala magisterský obor Orální historie – Soudobé dějiny [ URL "FHS-1544.ht naivně jsem se na něj přihlásila pod vlivem svého tehdejšího snu – točit rozhlasové dokume za sebou bakalářský obor Informační studia a knihovnictví na Filozofické fakultě, který mě části živí. Oproti spolužákům, kteří přišli z oborů zaměřených na historii, to znamenalo n zabrat a spoustu věcí dostudovat. Stálo to za to. Velmi záhy jsem pochopila, že práce s ro historickým pramenem má k žurnalistice hodně daleko. Získala jsem ale solidní základ v obl století a především odpor k černobílému pohledu na svět. To je nakonec i pro mou žurnalist mnohem důležitější než technické rady, jak vést rozhovor. Srovnala jsem si svět kolem sebe Přečetla jsem spoustu skvělých knih, objevila spoustu skvělých myslitelů a myslitelek a na mozkové závity na plný výkon. Studium na FHS [ URL "FHS-1535.html "] mi dalo možnost věnovat se naplno své nejoblíbenějš přemýšlení. Většinu lidí, které potkávám v běžném životě, to spíš otravuje. Moje romance s doufám nekončí. V říjnu 2016 jsem nastoupila na doktorandské studium oboru Soudobé evropsk už ve škole trávím minimum času, jsem neskonale vděčná za doktorandské semináře a možnost zastavit v hektickém běhu pracovního života a promýšlet a diskutovat věci do hloubky spole které to baví stejně jako mne. Neumím si představit, že bych už měla jen chodit do práce a ptát. Fakulto hledající smysl, díky za to! 1. 3. 2017 *========================================================================================= * Karolína Dohnalová, Studium humanitní vzdělanosti *========================================================================================= Čtyři roky strávené bakalářským studiem na FHS [ URL "FHS-1536.html "] pro mě byly snad ne časem mého dosavadního života. Svoboda, kterou tato škola dává, mi umožnila nahlédnout pod základních humanitních oborů a troufnu si tvrdit, že z toho čerpám dodnes. Naučila jsem se velká sousta jako například státnice z historie se dají soustavnou prací zvládnout, že k i sebedůvěryhodnějších zdrojů je třeba přistupovat kriticky a že rychlost 10 stránek za hodi odborného textu adekvátní. Studium na FHS to pro mě byli především vyučující, na které stá profesor Sokol a jeho dovednost srozumitelně formulovat komplikované myšlenky, úžasní spec psychologii zdraví, profesor Křivohlavý a Břicháček, a v neposlední řadě také doktorka Piv jejímž vedením jsem napsala bakalářskou práci z oblasti morfopsychologie. Až se jednou ve specializaci začnu cítit vyhořelá, na FHS se vrátím, i kdyby to mělo být v rámci univerzit věku :-) 1. 3. 2017 *========================================================================================= * Lukáš Jouza, Studium humanitní vzdělanosti, Orální historie - Soudobé dějiny *========================================================================================= K FHS [ URL "http://fhs.cuni.cz/FHS-4.html"] jsem se dostal náhodně. Jako zhruba 80% mých tomhle věku naprosto netušil, čím bych se chtěl zabývat – byl jsem veden názorem často zaz okolí – „hlavně mít VŠ“. Bakaláře jsem absolvoval ve standardní době studia, tedy po 3 letech, a to s prací „Rozdíl prožitku koitálního debutu mezi muži a ženami“, což byla kvantitativně kvalitativní explor studie. Velmi brzy jsem totiž poznal, že teoretická práce mě nic nenaučí, chtěl jsem umět a interpretovat tvrdá, ale i měkká data či zkrotit SPSS statistics (na to ovšem kurz na FH nebyl, takže jsem kvůli tomu chodil na kurz na FSV). O začínajícího humanitního vědce je n pramalý zájem, ale člověk, který umí analyzovat data, už se uchytí nezávisle na tom, co má každém případě bylo bakalářské studium velmi problematické právě kvůli přílišnému záběru – se všechno a nic. Magisterské studium [ URL "http://fhs.cuni.cz/FHS-10.html"] bylo mnohem profilace zajistila, že jsem si – na rozdíl od bakaláře – ze studia i něco zapamatoval. Po absolvování magistra jsem nastoupil do marketingové výzkumné agentury, kam mě vzali pře jsem avizoval výše – analýza, interpretace, tvrdá i měkká data, zkušenosti s výzkumem. Ve odmítl akademickou sféru, bych bez těchto praktických zkušeností (a tedy také bez dobré an jsem nezískal na FHS) hledal odbornou a odpovědnou práci velmi těžko, protože bych jednodu potenciální zaměstnanec nabídnout žádnou „konkurenční výhodu“ před ostatními uchazeči. Ve výběru současného zaměstnání vliv FHS 100% vidím – bez toho, co jsem se na fakultní půd výzkumu, bych teď nedělal to, co dělám, protože bych neměl žádné vstupní know-how na pohov práci. FHS mi poskytla zázemí pro realizaci – jak v rovině „člověka“ (tedy mluvit, psát, m v rovině znalostí, které mi umožnily na trhu práce uspět. 1. 3. 2017