Pravidla pro organizaci studia ****************************************************************************************** * ****************************************************************************************** *========================================================================================= * Pravidla pro organizaci studia na Fakultě humanitních studií Univerzity Karlovy *========================================================================================= Akademický senát Fakulty humanitních studií Univerzity Karlovy se podle § 27 odst. 1 písm. 2 písm. f) zákona č. 111/1998 Sb., o vysokých školách a o změně a doplnění dalších zákonů školách), ve znění pozdějších předpisů, usnesl na těchto Pravidlech pro organizaci studia humanitních studií Univerzity Karlovy jako jejím vnitřním předpisu: ------------------------------------------------------------------------------------------ Čl. 1: Úvodní ustanovení ------------------------------------------------------------------------------------------ Tato Pravidla pro organizaci studia na Fakultě humanitních studií (dále jen „pravidla“) st 19 odst. 2 Studijního a zkušebního řádu Univerzity Karlovy (dále jen „studijní a zkušební požadavky studijních programů uskutečňovaných na Fakultě humanitních studií Univerzity Kar „fakulta“) a upravují podrobnosti o organizaci studia na fakultě. ------------------------------------------------------------------------------------------ ČÁST PRVNÍ: POŽADAVKY BAKALÁŘSKÝCH A MAGISTERSKÝCH STUDIJNÍCH PROGRAMŮ ------------------------------------------------------------------------------------------ ------------------------------------------------------------------------------------------ Čl. 2: Úseky studijních programů ------------------------------------------------------------------------------------------ (k čl. 4 odst. 6 studijního a zkušebního řádu univerzity) Pro všechny bakalářské a magisterské studijní programy uskutečňované na fakultě jsou úseky ------------------------------------------------------------------------------------------ Čl. 3: Minimální počty kreditů ------------------------------------------------------------------------------------------ (k čl. 5 odst. 11 studijního a zkušebního řádu univerzity) 1.Minimální počty kreditů nutné pro zápis do dalšího úseku studia jsou u bakalářského stud a.50 kreditů pro zápis do druhého úseku studia, b.100 kreditů pro zápis do třetího úseku studia, c.150 kreditů pro zápis do čtvrtého úseku studia, d.160 kreditů pro zápis do pátého úseku studia, e.160 kreditů pro zápis do dalších úseků studia. 2.Minimální počty kreditů nutné pro zápis do dalšího úseku studia ve dvouletých magistersk programech jsou a.a) 50 kreditů pro zápis do druhého úseku studia, b.b) 100 kreditů pro zápis do třetího úseku studia, c.c) 100 kreditů pro zápis do dalších úseků studia. ------------------------------------------------------------------------------------------ Čl. 4: Opakovaný zápis předmětu ------------------------------------------------------------------------------------------ (k čl. 7 odst. 9 studijního a zkušebního řádu univerzity) 1.Opakování zápisu předmětu, který je studijním plánem daného studijního programu stanoven je vyloučeno. Výjimkou jsou povinné předměty bakalářských studijních programů Studium hu vzdělanosti a Liberal Arts and Humanities, u nichž je povolen jeden opakovaný zápis v be následujícím úseku studia. 2.Opakování zápisu předmětu, který je studijním plánem daného studijního programu stanoven volitelný nebo volitelný, je vyloučeno, není-li v SIS stanoveno jinak. ------------------------------------------------------------------------------------------ Čl. 5: Lhůta pro splnění kontroly studia předmětu ------------------------------------------------------------------------------------------ (k čl. 8 odst. 3 studijního a zkušebního řádu univerzity) 1.Kontrolu studia povinně volitelného a volitelného předmětu je student povinen splnit do zkouškového období letního semestru daného úseku studia. 2.Kontrolu studia povinného předmětu je student povinen splnit nejpozději do konce zkouško letního semestru bezprostředně následujícího úseku studia s výjimkou předmětů, u nichž j opakovaný zápis. V jejich případě je student povinen splnit kontrolu studia do konce zko letního semestru daného úseku studia. ------------------------------------------------------------------------------------------ Čl. 6: Kontroly studia a jejich uznávání ------------------------------------------------------------------------------------------ (k čl. 8 odst. 4, 7, 13, 16 - 18 studijního a zkušebního řádu univerzity) 1.U předmětů vyučovaných na fakultě jsou kolokvium, zápočet, klasifikovaný zápočet a zkouš samostatnou formou kontroly studia. 2.Počet opravných termínů pro splnění kolokvia, zápočtu nebo klasifikovaného zápočtu je st případě zkoušky, student má právo na dva opravné termíny. 3.U zkoušek a klasifikovaných zápočtů se použije klasifikace „výborně“ (1), „velmi dobře“ „dobře“ (3), „neprospěl/a“ (4). 4.V případě žádosti o uznání splnění kontroly studia děkan odpovídající počet kreditů nepř a.předmětů získaných v rámci předchozího absolvovaného studia, které byly nutnou podmínk tohoto studia; b.předmětů získaných v rámci souběžného studia; výjimku tvoří pouze kontroly studia před prostřednictvím SIS jakožto volitelné předměty v rámci Univerzity Karlovy; c.předmětů, které byly klasifikovány „dobře“; tato podmínka platí pro všechny kontroly s a to včetně kontrol studia předmětů absolvovaných v rámci programů celoživotního vzděl realizovaných na fakultě. 5.V jiných případech než případech podle odstavce 4 může děkan rozhodnout o uznání splnění studia. Na uznání splnění kontroly studia není nárok. ------------------------------------------------------------------------------------------ Čl. 7: Státní zkoušky ------------------------------------------------------------------------------------------ (k čl. 9 studijního a zkušebního řádu univerzity) 1.Části státní zkoušky a jejich tematické okruhy jsou stanoveny studijním plánem studijníh možné je skládat samostatně (k čl. 9 odst. 5 studijního a zkušebního řádu univerzity). 2.Minimální počty kreditů nutných pro konání jednotlivých částí státní zkoušky jsou v příp programů umožňujících přihlašovat se k jednotlivým částem státní zkoušky postupně stanov a.Podmínkou pro konání jiné než poslední části státní zkoušky v bakalářském studijním pr humanitní vzdělanosti je pro část státní zkoušky Společenské vědy v interdisciplinární 27 kreditů získaných absolvováním předmětů předepsaných studijním plánem, z toho 11 kr absolvováním povinných předmětů; pro část státní zkoušky Filosofie v kontextu humanitn kreditů získaných absolvováním předmětů předepsaných studijním plánem, z toho 8 kredit absolvováním povinných předmětů; pro část státní zkoušky Evropské dějiny v kontextech získaných absolvováním předmětů předepsaných studijním plánem, z toho 8 kreditů získan povinných předmětů. b.Počet kreditů nutných pro konání jiné než poslední části státní zkoušky v dobíhajícím studijním oboru Obecná antropologie je 24 kreditů získaných absolvováním povinných pře předepsaných studijním plánem. Počet kreditů nutných pro konání jiné než poslední část zkoušky v magisterském studijním programu Antropologická studia je pro první část stát 30 kreditů získaných absolvováním povinných předmětů předepsaných studijním plánem; pr státní zkoušky ve specializaci Filosofická antropologie 78 kreditů získaných absolvová předepsaných studijním plánem, z toho 21 kreditů získaných absolvováním povinných před část státní zkoušky ve specializaci Historická antropologie 78 kreditů získaných absol předepsaných studijním plánem, z toho 29 kreditů získaných absolvováním povinných před část státní zkoušky ve specializaci Sociokulturní antropologie 78 kreditů získaných ab předmětů předepsaných studijním plánem, z toho 33 kreditů získaných absolvováním povin c.Počet kreditů nutných pro konání jiné než poslední části státní zkoušky v dobíhajícím studijním oboru Studia občanského sektoru je 23 kreditů získaných absolvováním povinný předepsaných studijním plánem pro první část státní zkoušky a 27 kreditů získaných abs povinných předmětů předepsaných studijním plánem pro druhou část státní zkoušky. Počet pro konání jiné než poslední části státní zkoušky v magisterském studijním programu St společnosti je 21 kreditů získaných absolvováním povinných předmětů předepsaných studi pro první část státní zkoušky a 15 kreditů získaných absolvováním povinných předmětů p studijním plánem pro druhou část státní zkoušky. d.Počet kreditů nutných pro konání jiné než poslední části státní zkoušky v dobíhajícím studijním oboru Elektronická kultura a sémiotika je 21 kreditů získaných absolvováním předmětů předepsaných studijním plánem pro první část státní zkoušky a 35 kreditů získ absolvováním povinných předmětů předepsaných studijním plánem pro druhou část státní z kreditů nutných pro konání jiné než poslední části státní zkoušky v magisterském studi Elektronická kultura a sémiotika je pro první část státní zkoušky 20 kreditů získaných povinných předmětů předepsaných studijním plánem; pro druhou část státní zkoušky 20 kr absolvováním povinných předmětů předepsaných studijním plánem. e.Počet kreditů nutných pro konání jiné než poslední části státní zkoušky v dobíhajícím studijním oboru Sociální a kulturní ekologie je 60 kreditů získaných absolvováním povi předepsaných studijním plánem pro první část státní zkoušky, 90 kreditů získaných abso povinných předmětů předepsaných studijním plánem pro druhou část státní zkoušky a 120 získaných absolvováním povinných předmětů předepsaných studijním plánem pro třetí část Počet kreditů nutných pro konání jiné než poslední části státní zkoušky v magisterském programu Sociální a kulturní ekologie je pro první část státní zkoušky 60 kreditů, z t získaných absolvováním povinných předmětů předepsaných studijním plánem; pro druhou čá zkoušky 90 kreditů, z toho 17 kreditů získaných absolvováním povinných předmětů předep plánem; pro třetí část státní zkoušky 120 kreditů, z toho 22 kreditů získaných absolvo předmětů předepsaných studijním plánem. f.Počet kreditů nutných pro konání jiné než poslední části státní zkoušky v magisterském programu Orální historie – soudobé dějiny je 35 kreditů získaných absolvováním povinný předepsaných studijním plánem pro první část státní zkoušky a 30 kreditů získaných abs povinných předmětů předepsaných studijním plánem pro druhou část státní zkoušky. ------------------------------------------------------------------------------------------ ČÁST DRUHÁ: PODROBNOSTI O ORGANIZACI STUDIA V BAKALÁŘSKÝCH A MAGISTERSKÝCH STUDIJNÍCH PROG ------------------------------------------------------------------------------------------ ------------------------------------------------------------------------------------------ Čl. 8: Zápis předmětů ------------------------------------------------------------------------------------------ 1.Studenti bakalářského a magisterských studijních programů si zapisují předměty pouze ele 2.Předběžnou registraci povinných předmětů, u kterých jsou splněny podmínky podle čl. 7 od a zkušebního řádu univerzity, provádí elektronicky studijní oddělení. 3.Období elektronického zápisu předmětů pro jednotlivé úseky studia je určeno opatřením re období je zápis pouze předběžný a studenti ho mohou měnit. ------------------------------------------------------------------------------------------ Čl. 9: Kontrola studia ------------------------------------------------------------------------------------------ 1.Výsledky kontroly studia předmětů jsou zapisovány do SIS, a to přímo vyučujícími, pouze případech pak odpovědnými pracovníky pověřenými děkanem. 2.Průběžná kontrola studia probíhá na konci každého úseku studia na základě údajů zapsanýc 3.Pro plnění zkoušek, kolokvií, zápočtů a klasifikovaných zápočtů je určeno zejména zkoušk semestru, ve kterém probíhá výuka předmětu. Pro toto zkouškové období vypisuje vyučující podle čl. 8 odst. 12 studijního a zkušebního řádu univerzity. Termíny vyučující vypisuje ------------------------------------------------------------------------------------------ Čl. 10: Závěrečná práce, státní závěrečná zkouška ------------------------------------------------------------------------------------------ Student má právo obdržet posudek školitele i oponenta bakalářské nebo diplomové práce nejp dny před konáním obhajoby. ------------------------------------------------------------------------------------------ ČÁST TŘETÍ: PODROBNOSTI O ORGANIZACI STUDIA V DOKTORSKÝCH STUDIJNÍCH PROGRAMECH ------------------------------------------------------------------------------------------ ------------------------------------------------------------------------------------------ Čl. 11 ------------------------------------------------------------------------------------------ 1.Studium v doktorském studijním programu probíhá podle schváleného individuálního studijn vedením školitele. Student může studijní plán upřesňovat během celého studia se souhlase nebo na její podnět. 2.Studijní plán stanovuje plnění studijních povinností, zejména: a.plánovaný průběh výzkumné a vědecké činnosti včetně studijních pobytů a zahraničních s b.zkoušky požadované ke studiu; počet a věcný obsah předepsaných zkoušek jsou v souladu uskutečňovat příslušný studijní program; c.téma disertační práce a jméno školitele, příp. konzultanta; d.termíny plnění stanovených povinností - studijní povinnosti doktorského studia jsou v studijním plánu rozloženy do standardní doby studia. 3.Student doktorského studia je povinen publikovat výsledky svého bádání způsobem obvyklým vědním oboru a v souladu s doporučením pro sestavování individuálních studijních plánů v radou; současně je podle pokynů oddělení vědy fakulty povinen své publikace včas a nálež zejména pak do příslušných elektronických databází. Jen publikace dedikované fakultě a ř modulu OBD systému IS Věda se považují za relevantní z hlediska povinností studia. 4.Student doktorského studia je povinen vykazovat absolvované zahraniční stáže do příslušn elektronických databází. 5.V souladu se čl. 10 odst. 6 studijního a zkušebního řádu univerzity probíhá studium vždy školitele, kterého navrhuje oborová rada a jmenuje děkan. Při změně školitele se postupu Školitelem může být profesor nebo docent; v odůvodněných případech může být školitelem t doktorského studijního programu či jeho obdoby, navrhne-li ho oborová rada studia a schv fakulty. Školitel, který je profesorem nebo docentem, může být v rámci fakulty školitele studentů. Školitel, který není profesorem nebo docentem, může být v rámci fakulty školit dvou studentů. Děkan může v odůvodněných případech na základě žádosti předsedy příslušné udělit výjimku pro překročení těchto limitů. ------------------------------------------------------------------------------------------ Čl. 12 ------------------------------------------------------------------------------------------ 1.Předseda oborové rady může vyhlásit hlasování mimo zasedání oborové rady (dále jen „hlas rollam“), jde-li o neodkladnou záležitost nebo o návrh, k jehož projednání není možné ne zasedání oborové rady. 2.Vyhlášení hlasování, znění návrhu se rozešlou členům oborové rady prostřednictvím elektr konference. Ve vyhlášení se uvede lhůta pro hlasování, která činí nejméně 5 dní. 3.Člen elektronickou formou zašle souhlas, nesouhlas, nebo zdržení se, ve lhůtě podle odst jeho hlas neplatný. Stejnou formou a ve stejné lhůtě může člen hlasování per rollam odmí 4.Návrh se považuje za schválený, jestliže s ním vyslovila souhlas nadpoloviční většina vš neplatí, jestliže hlasování per rollam o návrhu odmítla nejméně jedna třetina všech člen 5.Zápis o hlasování per rollam je součástí zápisu z řádného jednání oborové rady. ------------------------------------------------------------------------------------------ Čl. 13 ------------------------------------------------------------------------------------------ 1.Student se hlásí ke státní doktorské zkoušce tehdy, má-li splněny všechny dílčí studijní stanovené ve svém individuálním studijním plánu. 2.Disertační práci odevzdává student v termínech stanovených harmonogramem akademického ro však 6 měsíců před uplynutím maximální doby studia. 3.Disertační práce musí odpovídat metodologickým standardům oboru a být samostatným přínos rozvoj. Práce musí mít příslušné formální náležitosti: obsah, soupis použité literatury zdrojů, abstrakt v češtině a v angličtině, pokud byla práce vypracována v jiném jazyce n anglickém, může být abstrakt také v tomto jiném jazyce, klíčová slova v češtině a v angl další náležitosti stanovené příslušnou oborovou radou. Pokyny týkající se formálních nál a odevzdání disertační práce jsou zveřejněné na internetových stránkách fakulty. 4.Pokud probíhá státní doktorská zkouška a obhajoba disertační práce při jednom zasedání z je nutné dodržet pořadí, kdy první musí být úspěšně složena státní doktorská zkouška, co podmínkou přistoupení k obhajobě. 5.Komise pro státní doktorskou zkoušku i obhajobu disertační práce má 5 členů; předsedu a komise jmenuje děkan fakulty. Alespoň jeden člen komise nesmí být členem akademické obce 6.Student má právo obdržet oponentské posudky nejpozději 7 dní před konáním obhajoby. 7.Obhajoba disertační práce se koná v jazyce, v němž je daný studijní program uskutečňován možné konat též v angličtině či jiném jazyce, který je opodstatněn jazykem či tématem di Jazyk obhajoby lze takto změnit pouze na základě písemné žádosti studenta, o níž rozhodu oborová rada. K žádosti se vyjadřuje školitel a zkušební komise a její kladné vyřízení j jejich souhlasným stanoviskem. ------------------------------------------------------------------------------------------ ČÁST ČTVRTÁ: SPOLEČNÁ, PŘECHODNÁ A ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ ------------------------------------------------------------------------------------------ ------------------------------------------------------------------------------------------ Čl. 14: Vyřizování podání studentů ve věcech organizace studia (k čl. 17 odst. 3 studijníh řádu univerzity) ------------------------------------------------------------------------------------------ Vyřizování podání studenta náleží příslušnému proděkanovi dle typu studia. Přezkoumání vyř náleží děkanovi. ------------------------------------------------------------------------------------------ Čl. 15: Přechodná ustanovení ------------------------------------------------------------------------------------------ 1.Práva a povinnosti studentů, kteří započali své studium přede dnem nabytí účinností těch řídí těmito pravidly. 2.Na uskutečňování studijních oborů v rámci studijních programů akreditovaných podle zákon školách ve znění účinném před 1. září 2016 se přiměřeně vztahují ustanovení těchto pravi uskutečňování studijních programů. 3.Opakovaný zápis povinných předmětů a s tím související lhůty pro jejich plnění podle čl. pravidel se vztahuje na předměty poprvé zapsané ode dne nabytí účinnosti těchto pravidel ------------------------------------------------------------------------------------------ Čl. 16: Závěrečná ustanovení ------------------------------------------------------------------------------------------ 1.Zrušují se Pravidla pro organizaci studia na Fakultě humanitních studií Univerzity Karlo Akademickým senátem Univerzity Karlovy dne 23. června 2017. 2.Tato pravidla byla schválena akademickým senátem fakulty dne 27. července 2020. 3.Tato pravidla nabývají platnosti dnem schválení Akademickým senátem Univerzity Karlovy. 4.Tato pravidla nabývají účinnosti prvním dnem akademického roku 2020/2021. Mgr. Jakub Marek, Ph.D. předseda AS FHS UK Ing. arch. Mgr. Marie Pětová, Ph.D. děkan FHS UK prof. Ing. František Zahálka, Ph.D. předseda AS UK Dle § 9 odst. 1 písm. b) bodu 2 zákona č. 111/1998 Sb. Zákon o vysokých školách a o změně dalších zákonů (zákon o vysokých školách) schválil Akademický senát Univerzity Karlovy ten předpis fakulty dne 25. září 2020.