Opatření děkana FHS UK č. 5/2023 ****************************************************************************************** * ****************************************************************************************** Název: Vnitřní kontrolní systém K provedení: - Účinnost: 31. března 2023 Přílohy: Příloha č. 1: Vzor pověření vedoucího orgánu veřejné správy [ UR Příloha č. 2: Individuální příslib pro předběžnou řídící kontrol Příloha č. 3: Limitovaný příslib [ URL "FHS-2962-version1-2023_0 Příloha č. 4: Pokyn k zajištění platby pro předběžnou řídící kon Příloha č. 5: Záznam o průběžné řídící kontrole výdajových opera Příloha č. 6: Záznam o následné řídící kontrole výdajových opera Příloha č. 7: Záznam o provedení předběžné řídící kontroly před Příloha č. 8: Záznam o průběžné a následné řídící kontrole příjm Příloha č. 9: Metodický pokyn pro příkazce a správce: Předběžná version1-2023_05_od_priloha_09.pdf"] Příloha č. 10: Metodický pokyn pro postup příkazce a správce: Pře version1-2023_05_od_priloha_10.pdf"] Příloha č. 11: Metodický pokyn pro příkazce a hlavní účetní: Před version1-2023_05_od_priloha_11.pdf"] *==================================================================== * Vnitřní kontrolní systém *==================================================================== *==================================================================== * PREAMBULE *==================================================================== Systém finanční kontroly v České republice je upraven zákonem o finan veřejné správě finanční řízení a nakládání s veřejnými prostředky tak účelně a efektivně. Tím slouží k ochraně veřejných prostředků před zn Jeho součástí je vnitřní kontrolní systém v orgánech veřejné správy. opatřením zaváděn na Fakultě humanitních studií Univerzity Karlovy (d součást jejího řízení. *==================================================================== * ČÁST PRVNÍ: ÚVODNÍ USTANOVENÍ *==================================================================== --------------------------------------------------------------------- Čl. 1: Předmět opatření --------------------------------------------------------------------- 1.Toto opatření se vydává za účelem nastavení vnitřního kontrolního s 2.Toto opatření upravuje a.řídící a kontrolní mechanismy, schvalovací postupy - finanční kon b.interní audit 3.Tímto opatřením  se řídí všichni zaměstnanci fakulty, kteří se podí kontrole veřejných prostředků. --------------------------------------------------------------------- Čl. 2: Cíl finanční kontroly --------------------------------------------------------------------- 1.Děkan fakulty, jako vedoucí orgánu veřejné správy, a všechny osoby, veřejných prostředků, zajistí, že je s nimi nakládáno účelně, hospo zákonem o finanční kontrole. 2.S veřejnými prostředky je nakládáno a.účelně, pokud dosažené výsledky odpovídají stanovené potřebě; b.hospodárně, pokud jsou zdroje k dispozici ve správnou dobu, v dos a za co nejvýhodnější cenu; c.efektivně, pokud je dosaženo co nejlepšího vztahu mezi použitými --------------------------------------------------------------------- Čl. 3: Základní pojmy --------------------------------------------------------------------- 1.Univerzita Karlova, Fakulta humanitních studií představuje ve smysl veřejné správy jako organizační složku státu, která je účetní jedno finanční kontrolu provádět. 2.Oběh dokumentů a dokladů na fakultě, je definován opatřením děkana 3.Veřejná zakázka představuje plnění na dodávky, služby a stavební pr objednávkou nebo smlouvou či přímým nákupem. Postupy jsou definován veřejných zakázek na fakultě. 4.Projekt, projektové týmy definuje opatření děkana o projektové činn 5.Zaměstnancem je fyzická osoba, která má uzavřen platný pracovněpráv 6.Veřejné prostředky představují zejména finanční prostředky, jimiž h o finanční kontrole (např. zdroje ze státního rozpočtu, z fondů EU 7.Správnostfinanční a majetkové operace (dále jen „hospodářská operac právními předpisy a dosažení optimálního vztahu mezi její hospodárn 8.Finanční nebo majetková operace (dále jen „výdajová operace“, „příj představuje veřejný výdaj a veřejný příjem v hospodaření fakulty (n o provedení práce (dále jen „DPP“), úhrady dodavatelských faktur, p apod.). 9.Právní předpisy představují souhrnný pojem pro veřejně závazné norm Karlovy, opatření děkana fakulty a pro další vnitřní normy fakulty. --------------------------------------------------------------------- Čl. 4: Související právní předpisy --------------------------------------------------------------------- Jedná se o následující normy: - zákon o finanční kontrole, - vyhláška č. 416/2004 Sb., kterou se provádí zákon o finanční kontro - zákon o zadávání veřejných zakázek, - zákon o účetnictví, - zákon o dani z přidané hodnoty, - zákon o vysokých školách, - zákon o rozpočtových pravidlech, - opatření děkana o evidenci veřejných zakázek, - opatření děkana o zadávání veřejných zakázek, - opatření děkana o projektové činnosti, - opatření děkana o oběhu dokladů. *==================================================================== * ČÁST DRUHÁ: JEDNÁNÍ JMÉNEM FAKULTY, PODPISOVÁ OPRÁVNĚNÍ A ŘÍDÍCÍ KO *==================================================================== --------------------------------------------------------------------- Čl. 5: Nastavení pravidel jednání a podpisových oprávnění --------------------------------------------------------------------- 1.Pravidla pro jednání zaměstnanců v konkrétních pracovních pozicích výdajových a příjmových operací upravují tato opatření děkana: a.Zadávání veřejných zakázek Fakulty humanitních studií Univerzity objednávky; b.Oběh dokladů na Fakultě humanitních studií Univerzity Karlovy - p operace s finančními institucemi (banky, pojišťovny, úřady, donoř 2.Pravidla pro nastavení podpisových oprávnění zaměstnanců podle čl. zaměstnanců pověřených do funkcí řídící kontroly, upravuje opatření 3.Pokud zaměstnanec nemá v souladu s čl. 5 odst. 1 a 2 tohoto opatřen nemůže jednat jménem fakulty, tj. nemůže např. podepisovat objednáv kontroly, byť by do ní byl děkanem pověřen. 4.Agendu podpisových vzorů průběžně provádí sekretariát děkana fakult --------------------------------------------------------------------- Čl. 6: Předmět řídící kontroly --------------------------------------------------------------------- 1.Řidící kontrola představuje přesně definovaný a závazný postup pro rizika související s hospodařením s veřejnými prostředky jsou na fa 2.Řidící kontrola probíhá u všech výdajových a příjmových operací fak 3.Řidící kontrola a.počíná přípravou operace před jejím schválením, b.pokračuje jejím průběžným sledováním a c.končí vypořádáním a vyúčtováním operace. Následně dochází k ověřo dosaženými výsledky. 4.Řidící kontrola uvnitř fakulty probíhá formou oběhu, ověřování/schv podkladů a dokumentů podle pravidel tohoto opatření. 5.Smyslem řídící kontroly je, aby subjekty/osoby mající pravomoc rozh fakulty, správce grantu, odborný garant v projektech, děkan fakulty potřebné k učinění kvalifikovaného rozhodnutí, např. před podpisem faktury, před vyhlášením výběrového řízení, před podpisem pracovní zadání veřejné zakázky, před výplatou mezd a výplatou odměn z DPP z např. při příjmu finančních prostředků na bankovní účet fakulty (ro --------------------------------------------------------------------- Čl. 7: Fáze řídící kontroly operací --------------------------------------------------------------------- 1.Řidící kontrola se sestává ze tří fází. Ty představují postupné ově hospodaření s veřejnými prostředky a.při přípravě a před úhradou/příjmem výdajových a příjmových opera b.po zahájení výdajových a příjmových operací až do jejich ukončení c.při následném hodnocení dosažených výsledků uskutečňovaných opera 2.Předběžná kontrola představuje schvalování operací. Je v odpovědnos podle zákona o finanční kontrole vykonávají funkci příkazce operace souladu s čl. 8 a 10 tohoto opatření. 3.Předběžná kontrola představuje dva po sobě jdoucí postupy: a.úvodní postup - předběžná kontrola před vznikem závazku, resp. př b.následující postup - předběžná kontrola po vzniku závazku, resp. 4.Předběžná kontrola se neprovádí a.u výdajových a příjmových operací, u kterých fakulta nemůže ovliv příjmu; b.u příjmů nahodilého charakteru. --------------------------------------------------------------------- Čl. 8: Osoby pověřené výkonem předběžné řídící kontroly --------------------------------------------------------------------- 1.Předběžnou kontrolu provádí zaměstnanci písemně pověření děkanem fa kontrolu může provádět i sám děkan. Děkan pro výkon předběžné kontr příkazce operace k nakládání s veřejnými prostředky (dále jen „přík účetní. 2.Do funkce příkazce mohou být v souladu se zákonem o finanční kontro vedoucího pracoviště fakulty. 3.Zaměstnanci pověřenými do funkcí správce rozpočtu jsou vedoucí zamě příslušného rozpočtu fakulty (institucionální, rozpočet projektu ap 4.Zaměstnancem pověřeným do funkce hlavní účetní je vedoucí zaměstnan vedení účetnictví (ekonomické oddělení) nebo jiný k tomu pověřený z 5.Sloučení funkcí uvedených v čl. 8 odst. 1 je nepřípustné. --------------------------------------------------------------------- Čl. 9: Osoby pověřené výkonem průběžné a následné řídící kontroly --------------------------------------------------------------------- 1.Průběžnou kontrolu a následnou kontrolu provádí zaměstnanci pověřen pověření. Tuto kontrolu může provádět i sám děkan. 2.Osoby pověřené do těchto funkcí jsou zaměstnanci fakulty. Jejich pr čl. 14 a 15 tohoto opatření. 3.Sloučení funkcí podle čl. 9 odst. 1 je možné. --------------------------------------------------------------------- Čl. 10: Pověřování výkonem řídící kontroly --------------------------------------------------------------------- 1.Zaměstnance do funkcí a.příkazců, správců rozpočtu a hlavní účetní pro výkon předběžné ko b.do funkcí pro výkon průběžné kontroly a následné kontroly pověřuje děkan fakulty. Vzor pověření je uveden v příloze č. 1 toho 2.Agendu pověřování do funkcí provádí vedoucí oddělení veřejných zaká děkanovi fakulty k podpisu. 3.Zároveň ke dni 30. 6. a 31. 1. kalendářního roku vyhotovuje a zveře zaměstnanců do funkcí podle základních druhů hospodářských operací příjmové činnosti v rámci celé fakulty. 4.Pověření do funkcí je vydáváno v listinné podobě a je vyhotoveno ve a.první stejnopis náleží po jeho podpisu pověřenému zaměstnanci; b.druhý stejnopis předává sekretariát děkana personálnímu oddělení c.kopii předává sekretariát děkana vedoucímu oddělení veřejných zak 5.Každý zaměstnanec, který převzal pověření do jedné z funkcí podle č povinen si bez zbytečného odkladu zajistit na sekretariátu děkana f pravidel opatření děkana o oběhu dokladů. 6.V případě, že zaměstnanec pověřený k výkonu předběžné kontroly, neb kontroly, podpisový vzor nemá, nemůže uvedené funkce zastávat, a to *==================================================================== * ČÁST TŘETÍ: PŘEDBĚŽNÁ ŘÍDÍCÍ KONTROLA U VÝDAJOVÝCH OPERACÍ *==================================================================== --------------------------------------------------------------------- Čl. 11: Předběžná kontrola před vznikem závazku --------------------------------------------------------------------- 1.Tato kontrola probíhá při přípravě výdajové operace, např. před pod jejím odesláním, před podpisem pracovní smlouvy, před vyhlášením vý před podpisem smlouvy o poskytnutí veřejné finanční podpory (dotace cesty, před podpisem obchodní smlouvy děkanem fakulty apod. 2.Při přípravě těchto operací příkazce operace ověří a.nezbytnost operace (např. ke splnění cílů projektu, potřeb a úkol b.soulad operace s právními předpisy; c.soulad operace s postupy pro zadávání veřejných zakázek (pokud se d.soulad operace se zásadami účelnosti, hospodárnosti a efektivnost e.doložení připravované operace věcně správnými a úplnými podklady 3.Příkazce identifikuje a vyhodnotí rizika, která s připravovanou ope opatření k jejich vyloučení nebo zmírnění. 4.Příkazce poté vyhotoví návrh individuálního příslibu a na základě ú rozhodne o schválení (příp. neschválení) výdajové operace. Vzor pří opatření. 5.V případě, že příkazce schválí výdajovou operaci, stvrdí to svým po souvisejícími podklady správci rozpočtu. 6.Správce rozpočtu ověří, zda a.byla výdajová operace schválena příkazcem, b.je podpis příkazce shodný s podpisovým vzorem, c.je výdajová operace v souladu se stanoveným způsobem financování, rozhodnutími o nakládání s veřejnými prostředky, d.byla operace prověřena v souvislosti s rozpočtovými riziky. 7.Správce rozpočtu na základě posouzení výše uvedených skutečností ro neschválení) výdajové operace. Schválení skutečností podle čl. 11 o podpisem na individuální příslib. 8.Shledá-li správce rozpočtu nedostatky, přeruší schvalovací postup a s uvedením důvodů a případně přiloží další doklady o oprávněnosti s individuální příslib uložen u příkazce až do dalšího postupu. 9.V případě schválení příslibu správcem rozpočtu individuální příslib výdajové operace např. k žádosti o uzavření DPP, k návrhu na uzavře smlouvě, kterými je zadávána veřejná zakázka, do příslušné složky v 10Bez schválení individuálního příslibu příkazcem a správcem rozpočtu ani realizována (např. nemůže být uzavřena DPP či pracovní smlouva, nemůže být jménem fakulty podepsána objednávka, nemůže být uzavřena veřejné zakázky, není možné ji uveřejnit v registru smluv atd.). 11V příloze č. 9 je uveden metodický pokyn pro postup příkazce a sprá --------------------------------------------------------------------- Čl. 12: Limitovaný příslib --------------------------------------------------------------------- 1.Je-li to účelné pro zajištění a.provozních potřeb vyplývajících z běžné pravidelné činnosti fakul b.které je nutné zabezpečovat operativně a c.pokud nelze věřitele nebo výši předpokládaných výdajů určit přede příkazce a správce rozpočtu schválí limitovaný příslib. Podmínky dl platí současně. 2.Pro schválení limitovaného příslibu se použije schvalovací postup v 3.Limitovaný příslib se vyhotovuje v případě běžných provozních nákup spotřební materiál pro provozně-technické oddělení, náklady na drob fakulty, pro objednávky knižního fondu apod.). 4.Limitovaný příslib příslušný příkazce a správce rozpočtu schvaluje nelze překročit. 5.Limitovaný příslib stanoví a.limit výdajů, b.konkrétní časové období, na které je tento limit poskytnut a c.předmět výdajů. 6.Vzor limitovaného příslibu je uveden v příloze č. 3 tohoto opatření uveden metodický pokyn pro postup příkazce a správce v případech li 7.Kopii celkově schváleného limitovaného příslibu je potřebné předat bez zbytečného odkladu. --------------------------------------------------------------------- Čl. 13: Předběžná kontrola po vzniku závazku --------------------------------------------------------------------- 1.Před provedením platby u výdajové operace (např. výplata jednorázov za telekomunikační služby, faktury za plnění veřejné zakázky, výdej příkazce u operace ověří a.existenci závazku, b.stav plnění, c.správnost určení věřitele, výši a splatnost závazku, d.podmínky splatnosti závazku a e.soulad s individuálním příslibem (čl. 11 tohoto opatření). 2.Příkazce identifikuje a vyhodnotí rizika, která s připravovanou ope opatření k jejich vyloučení nebo zmírnění. 3.Příkazce vyhotoví návrh pokynu k zajištění platby a na základě úkon o schválení (příp. neschválení) platby výdajové operace. Pokud výda k zajištění platby a předá ho hlavní účetní k zajištění platby. 4.Hlavní účetní před provedením platby ověří a.soulad podpisu příkazce v pokynu k zajištění platby s podpisem uv b.soulad údajů o věřiteli, výši a splatnosti závazku s údaji v návr c.soulad pokynu příkazce k zajištění platby s individuálním příslib d.výdajovou operaci jako účetní případ podle zákona o účetnictví; e.související účetní rizika. 5.Pokud hlavní účetní výdajovou operaci schválí, podepíše pokyn k zaj Pokyn pak připojí k příslušné dokumentaci výdajové operace (např. k pokladnímu dokladu apod.). 6.Shledá-li hlavní účetní nedostatky, přeruší schvalovací postup a oz tomto případě je pokyn k zajištění platby uložen u příkazce. 7.Bez schválení pokynu k platbě příkazcem a hlavní účetní nemůže dojí dojít k finančnímu vypořádání (např. nemůže být vyplacena jednorázo cestovních nákladů, nemůže být uhrazena dodavatelská faktura, nemůž apod.). Týká se i plnění ostatních finančních závazků fakulty právn fakulty (tedy nejenom závazků vyplývajících z dodavatelských vztahů apod.). 8.Vzor pokynu k zajištění platby je uveden v příloze č. 4 tohoto opat --------------------------------------------------------------------- Čl. 14: Průběžná kontrola výdajových operací --------------------------------------------------------------------- 1.Průběžnou kontrolu výdajových operací zajišťují vedoucí pracovišť f děkanátu, vedoucí projektů apod.), nebo k tomu pověřené jiné osoby nezastává vedoucí pozici). Jedná se však vždy o zaměstnance, kteří výdajové operace při hospodaření s veřejnými prostředky, např. při průběhu DPP, při stavebně investiční akci, u nichž probíhá plnění m 2.Průběžnou kontrolu výdajových operací může vykonávat dle svého uváž 3.Zaměstnance pro výkon průběžné kontroly pověřuje písemně děkan faku opatření. 4.Zaměstnanci podle čl. 14 odst. 1 tohoto opatření u těchto operací o a.soulad operace s právními předpisy a se zásadami účelnosti, hospo opatření), např. průběžné čerpání finančního rozpočtu projektu; b.soulad předpokládaných a již dosažených výsledků operace, např. p investiční akce, plnění cílů dlouhodobé DPP, plnění cílů projektu 5.Zaměstnanec podle předchozích odstavců identifikuje a vyhodnotí riz souvisí a případně navrhne opatření k jejich vyloučení nebo zmírněn dlouhodobě neplní smluvní závazky ze smlouvy na poskytování služeb) 6.O průběžné kontrole pak sepíše záznam. V případě, že identifikuje v předá záznam příkazci dané operace k přijetí opatření k eliminaci n nedostatků. 7.Vzor záznamu o průběžné kontrole je uveden v příloze č. 5 tohoto op --------------------------------------------------------------------- Čl. 15: Následná kontrola výdajových operací --------------------------------------------------------------------- 1.Obdobně jako v případě průběžné kontroly (čl. 14 tohoto opatření) n pracovišť fakulty a vedoucí projektů, nebo k tomu pověření jiní zam 2.Následnou kontrolu výdajových operací může vykonávat dle svého uváž 3.Zaměstnance pro výkon následné kontroly pověřuje písemně děkan faku opatření. 4.Zaměstnanec v rámci následné kontroly ověřuje vybrané operace s nej financovaných z prostředků EU s rozpočtem nad 1 mil. Kč bez DPH, s počet DPP), se složitými cíli projektu v propojení na významné veře útvarem provedení testu sankčních seznamů a testu střetu zájmů): a.soulad výdajové operace s právními předpisy a se zásadami účelnos 2 tohoto opatření), např. výkonové parametry technologie objektu, b.plnění podmínek rozhodnutí nebo smlouvy souvisejících s kontrolov závěrečného vyúčtováním, cíle dlouhodobé DPP apod.; c.soulad předpokládaných a dosažených výsledků operace, včetně jeji d.skutečnosti týkající se operace jako účetního případu podle zákon evidence nákladů, závěrečné vyúčtování apod. 5.Zaměstnanec provádějící tuto kontrolu identifikuje a vyhodnotí rizi souvisí a případně navrhne opatření k jejich vyloučení nebo zmírněn 6.O následné kontrole podle předchozích odstavců tento zaměstnanec se identifikuje významná rizika nebo nedostatky, předá záznam příkazci eliminaci nebo zmírnění rizik a k odstranění nedostatků. 7.Vzor záznamu o následné kontrole je uveden v příloze č. 6 tohoto op --------------------------------------------------------------------- Čl. 16: Společná ustanovení pro průběžnou a následnou kontrolu --------------------------------------------------------------------- 1.Základním cílem průběžné kontroly je ověřovat úplnost a přesnost pr vědomím, že se jedná o vynaložené veřejné prostředky. 2.Zjistí-li pověření zaměstnanci fakulty při svém výkonu průběžné a n prostředky je nakládáno nehospodárně, neefektivně a neúčelně nebo d (např. zákonem o registru smluv), oznámí své zjištění písemně děkan se zákonem o finanční kontrole povinen přijmout opatření k nápravě k zabezpečení řádného výkonu této kontroly (např. náprava právních právních následků neúčinného zveřejnění, provedení analýzy současný *==================================================================== * ČÁST ČTVRTÁ: ŘÍDÍCÍ KONTROLA U PŘÍJMOVÝCH OPERACÍ *==================================================================== --------------------------------------------------------------------- Čl. 17: Příprava příjmové operace --------------------------------------------------------------------- 1.Při přípravě příjmové operace (např. doba před podpisem smlouvy, na příjem do rozpočtu fakulty, tj. před podpisem smlouvy na nájem pros aktivity, před podáním žádosti o projekt, který má být spolufinanco majetku fakulty apod.) pověřený příkazce operace ověří soulad a.příjmové operace se stanovenými úkoly a schválenými záměry a cíli b.příjmové operace s právními předpisy a c.se zásadami účelnosti, hospodárnosti a efektivnosti (čl. 2 tohoto 2.Příkazce identifikuje a vyhodnotí rizika, která s připravovanou ope opatření k jejich vyloučení nebo zmírnění. 3.Příkazce ověří, zda je připravovaná operace doložena věcně správným 4.Příkazce operace na základě posouzení výše uvedených skutečností ro neschválení) příjmové operace a vyhotoví o úkonech podle předchozíc součástí podkladů operace např. projektu. 5.Vzor záznamu o přípravě příjmové operace je uveden v příloze č. 7 t --------------------------------------------------------------------- Čl. 18: Řídící kontroly u příjmových operací – příjem prostředků --------------------------------------------------------------------- 1.Cílem kontroly u příjmových operací je zajistit, aby byly veřejné p (přijaty) včas, od správné osoby (dlužníka) a ve správné výši. 2.Pokud jsou veřejné prostředky připsány na bankovní účet fakulty (př pověřený výkonem následné kontroly příjmů prověří, zda byly připsán smyslu čl. 18 odst. 1 tohoto opatření. Ověření provede před zaúčtov 3.Tento zaměstnanec je povinen průběžně sledovat a vyhodnocovat, zda (např. úhrada za pronájem prostor pro komerční účely vyplývající z účet fakulty řádně připisovány (případně hrazeny do pokladny). 4.V případě, že zaměstnanec zjistí, že veřejné prostředky nebyly faku a.ověří existenci, výši a splatnost pohledávky; b.identifikuje a vyhodnotí rizika, která s příjmovou operací souvis jejich vyloučení nebo zmírnění. 5.Zaměstnanec vyhotoví o úkonech podle předchozího odstavce záznam a příkazci pro tuto operaci. 6.Příkazce na základě záznamu a souvisejících podkladů rozhodne o dal podkladů operace (např. dokumentace k odprodeji majetku). 7.V příloze č. 11 tohoto opatření je uveden metodický postup pro přík předběžné řídící kontroly po vzniku nároku na příjem a pro kontrolu 8.Vzor záznamu podle odst. 5 tohoto opatření je uveden v příloze č. 8 *==================================================================== * ČÁST PÁTÁ: INTERNÍ AUDIT *==================================================================== --------------------------------------------------------------------- Čl. 19: Interní audit fakulty --------------------------------------------------------------------- 1.Interní audit je v současné době organizačně a nezávisle zajišťován v rámci právního postavení fakulty uvnitř univerzity, a to prostřed Rektorátu Univerzity Karlovy. 2.Interní audit fakulty představující podle zákona o finanční kontrol řešený pověřeným zaměstnancem fakulty, organizačně odděleným od říd součást vnitřního kontrolního systému fakulty zaveden po důsledné a fakulty (tzn. funkční zavedení finanční kontroly). 3.Úkolem interního auditu fakulty bude nezávislé a objektivní vyhodno vnitřního kontrolního systému fakulty. *==================================================================== * ČÁST ŠESTÁ: SPOLEČNÁ A ZÁVĚREČNÁ OPATŘENÍ *==================================================================== --------------------------------------------------------------------- Čl. 20 --------------------------------------------------------------------- 1.Interní schvalovací postupy řídící kontroly neprobíhají v uceleném fakulty. Řídí se pravidly oběhu dokladů a dokumentů v listinné podo souladu s opatřením děkana o oběhu dokladů a zásadami tohoto opatře 2.Jelikož finanční kontrola fakulty definovaná tímto opatřením vyplýv odpovědní zaměstnanci a zaměstnanci jmenovaní do funkcí řídící kont stanovených postupů tohoto opatření pouze předchozím písemným souhl operaci. 3.Nedílnou součástí tohoto opatření jsou následující přílohy: Příloha č. 1: Vzor pověření vedoucího orgánu veřejn Příloha č. 2: Individuální příslib pro předběžnou ř Příloha č. 3: Limitovaný příslib Příloha č. 4: Pokyn k zajištění platby pro předběžn Příloha č. 5: Záznam o průběžné řídící kontrole výd Příloha č. 6: Záznam o následné řídící kontrole výd Příloha č. 7: Záznam o provedení předběžné řídící k Příloha č. 8: Záznam o průběžné a následné řídící k Příloha č. 9: Metodický pokyn pro příkazce a správc Příloha č. 10: Metodický pokyn pro postup příkazce a Příloha č. 11: Metodický pokyn pro příkazce a hlavní 4.Ke dni účinnosti tohoto opatření bude zveřejněn přehled aktuálně po 5.Toto opatření nabývá platnosti dnem podpisu. 6.Toto opatření nabývá účinnosti dne 31. března 2023. V Praze dne 31. března 2023 Ing. arch. Mgr. Marie Pětová, Ph.D. děkan Riziko je okolnost, která např. může (ale nemusí) negativně ovlivnit ve stanovený čas, ve stanovené kvalitě při dodržení stanovených smluv obchodních podmínkách objednávky stanoví důsledné požadavky na kvalit