Opatření děkana FHS UK č. 8/2023 ****************************************************************************************** * ****************************************************************************************** Název: Organizační řád vědeckého pracoviště Centrum pro studium dlouhověkost K provedení: zákon č. 111/1998 Sb. Zákon o vysokých školách a o změně a doplnění d Fakulty humanitních studií Univerzity Karlovy Účinnost: 24. dubna 2023 *========================================================================================= * Organizační řád vědeckého pracoviště Centrum pro studium dlouhověkosti a dlouhodobé péče humanitních studií Univerzity Karlovy *========================================================================================= *========================================================================================= * ČÁST PRVNÍ: ÚVODNÍ USTANOVENÍ *========================================================================================= ------------------------------------------------------------------------------------------ Čl. 1: Základní ustanovení ------------------------------------------------------------------------------------------ 1.Centrum pro studium dlouhověkosti a dlouhodobé péče, anglický název Centre of Expertise Long-term Care (dále jen „CELLO“), je v souladu se zákonem č. 111/1998 Sb. Zákon o vysok o změně a doplnění dalších zákonů (zákon o vysokých školách), ve znění pozdějších předpi se Statutem Univerzity Karlovy (dále jen „univerzita“) a v souladu se Statutem Fakulty h studií Univerzity Karlovy (dále jen „fakulta“), samostatnou organizační jednotkou fakult organizační struktury fakulty jako jiné pracoviště. 2.CELLO bylo zřízeno opatřením děkana fakulty č. 8/2013 ke dni 1. 10. 2013, zřízení schvál senát fakulty dne 10. 10. 2013. 3.CELLO působí jako interdisciplinární pracoviště s celofakultní působností za účelem rozv výzkumné, vývojové, inovační a vzdělávací činnosti. 4.CELLO spolupracuje s dalšími výzkumnými pracovišti a výzkumnými týmy na úrovni fakulty, dalšími výzkumnými institucemi, případně fyzickými osobami, z ČR a zahraničí. 5.CELLO se v rámci své činnosti řídí vnitřními předpisy a vnitřními normami univerzity a  organizačním řádem, vnitřními předpisy a normami pracoviště a obecně závaznými právními 6.Orgány CELLO jsou ředitel a vědecká rada. Ředitel CELLO jedná za pracoviště ve věcech vy pověřením děkana fakulty a v souladu s ustanoveními tohoto organizačního řádu. ------------------------------------------------------------------------------------------ Čl. 2: Předmět činnosti CELLO ------------------------------------------------------------------------------------------ 1.V rámci hlavní činnosti CELLO: a.samostatně a svobodně rozvíjí vědecko-výzkumnou, vývojovou a inovační činnost, zaměřen dlouhověkosti a stárnutí populace. Prostřednictvím realizace (i) základního výzkumu, ( výzkumu a (iii) smluvního výzkumu přispívá k získávání nových poznatků spojených zejmé a sociální péčí, etikou péče a dis/abilitou. Výzkum propojuje s praxí, zapojuje studen pracovníky, klienty a pacienty sociálních a zdravotních služeb; b.zprostředkovává nově dosažené poznatky odborné i laické veřejnosti formou publikační č (odborné, popularizační) a účastí na národních i mezinárodních konferencích, sympoziíc akcích; c.podílí se na přípravě a uskutečňování akreditovaných i neakreditovaných studijních pro průnik do předmětu hlavní činnosti pracoviště; d.realizuje kurzy celoživotního vzdělávání; e.podporuje zahraniční mobilitu zaměstnanců pracovně zařazených v CELLO a studentů studu studijních programech, na jejichž uskutečňování se CELLO podílí. 2.V rámci doplňkové činnosti CELLO: a.poskytuje expertní služby orgánům státní správy a samosprávy, veřejnoprávním a soukrom korporacím (společenské výzvy související s longevity, systémy kvality dlouhodobé péče služeb spojených se stárnutím populace); b.prostřednictvím zaměstnanců pracovně zařazených v CELLO se účastní na činnosti odborný orgánů, národních i mezinárodních platforem a organizací; c.rozvíjí vzdělávací činnost formou profesních a rekvalifikačních kurzů. *========================================================================================= * ČÁST DRUHÁ: ORGANIZACE A ORGÁNY CELLO *========================================================================================= ------------------------------------------------------------------------------------------ Čl. 3: Organizační struktura CELLO ------------------------------------------------------------------------------------------ 1.V čele pracoviště stojí ředitel. 2.Poradním orgánem ředitele je Vědecká rada CELLO. 3.CELLO se člení na vědecko-výzkumné útvary (projektové týmy) a administrativně správní ús ------------------------------------------------------------------------------------------ Čl. 4: Ředitel CELLO ------------------------------------------------------------------------------------------ 1.Ředitele jmenuje a odvolává děkan fakulty. 2.Funkční období ředitele není časově omezeno. 3.Ředitel je ze své činnosti odpovědný děkanovi fakulty, zejména za: a.organizaci činnosti a hospodaření se svěřenými finančními prostředky CELLO v rozsahu t organizačního řádu, statutu fakulty a organizačního řádu fakulty; b.organizaci práce podřízených zaměstnanců pracoviště; c.naplňování koncepce rozvoje vědecko-výzkumné, vývojové a inovační činnosti CELLO. Za t vytváří podmínky pro získávání a řešení grantových a jiných vědeckých projektů. 4.Ředitel děkanovi fakulty předkládá: a.projektové záměry a návrhy projektů z oblasti hlavní a doplňkové činnosti CELLO; b.návrhy na personální zajištění činnosti CELLO včetně návrhů na výši mezd; c.návrhy na personální zajištění výuky v akreditovaných studijních programech, na jejich CELLO podílí; d.návrhy na hospodářské operace CELLO přesahující 50 000 Kč bez DPH; e.návrh organizačního řádu CELLO a návrh jednacího řádu Vědecké rady CELLO; f.jednou ročně zprávu o činnosti CELLO a o hospodaření se svěřenými finančními prostředk 5.Ředitel se podílí na přípravě a realizaci akreditovaných studijních programů majících pr hlavní činnosti CELLO. 6.Funkce ředitele CELLO je slučitelná s členstvím v akademickém senátu fakulty. ------------------------------------------------------------------------------------------ Čl. 5: Vědecká rada CELLO ------------------------------------------------------------------------------------------ 1.Vědecká rada CELLO je složená ze 4 až 8 členů. Členy vědecké rady jmenuje na základě náv děkan fakulty. 2.Členy Vědecké rady CELLO jsou významní představitelé oborů, v nichž CELLO uskutečňuje vě vývojovou a inovační nebo další tvůrčí činnost. Nejméně polovina členů jsou jiné osoby, akademické obce fakulty. 3.Předsedou Vědecké rady CELLO je ředitel, který řídí její jednání. 4.Vědecká rada zejména: a.předkládá řediteli návrhy a podněty směřující k rozvoji vědecké a výzkumné, vývojové a další tvůrčí činnosti CELLO; b.vydává stanovisko k návrhu strategického záměru vědecko-výzkumné, vývojové a inovační tvůrčí činnosti CELLO a k návrhu každoročního plánu jeho realizace, předkládaného ředi c.vydává stanovisko k záměru přistoupení CELLO do národních a mezinárodních vědecko-výzk profesních organizací; d.vydává stanovisko k záměru přistoupení dalšího vědecko-výzkumného útvaru fakulty/unive struktury CELLO, případně k záměru meziinstitucionální spolupráce; e.reprezentuje prostřednictvím svých členů CELLO na národní a mezinárodní úrovni; f.vyjadřuje se k návrhům studijních programů, na jejichž přípravě a možné realizaci se C g.vyjadřuje se k dalším záležitostem, které jí předloží ředitel. 5.Zasedání vědecké rady CELLO svolává ředitel nejméně jedenkrát v každém kalendářním roce. ------------------------------------------------------------------------------------------ Čl. 6: Vědecko-výzkumné útvary ------------------------------------------------------------------------------------------ 1.Vědecko-výzkumné útvary jsou tvořeny jednotlivými projektovými týmy. 2.Vědecko-výzkumné útvary CELLO jsou zřízeny zejména za účelem řešení výzkumných a nevýzku projektů, včetně jejich ideových a věcných návrhů. Dalším účelem vědecko-výzkumných útva výkon vědecko-výzkumné, vývojové, inovační a vzdělávací činnosti v oblasti hlavní a dopl CELLO v mezích tohoto Organizačního řádu a dalších vnitřních předpisů a norem fakulty. 3.V čele vědecko-výzkumného útvaru stojí vedoucí, který je přímo podřízen řediteli. 4.Funkce vedoucího vědecko-výzkumného útvaru nepodléhá jmenování, vyplývá z pracovně právn který je uzavírán mezi zaměstnancem a fakultou. 5.Vedoucí vědecko-výzkumného útvaru v průběhu řešení výzkumného a nevýzkumného projektu zp funkci správce grantu. 6.Vedoucí vědecko-výzkumného útvaru je ze své činnosti odpovědný řediteli CELLO, zejména z a.předkládání výzkumných a nevýzkumných projektových záměrů, b.zpracování projektových žádostí, c.věcné a finanční plnění výzkumných a nevýzkumných projektů, d.řízení projektového týmu. 7.Činnost vědecko-výzkumných útvarů může být ošetřena vnitřními normami CELLO, které je op ředitel. ------------------------------------------------------------------------------------------ Čl. 7: Administrativně správní úsek ------------------------------------------------------------------------------------------ 1.Koordinuje činnost vědecko-výzkumných útvarů. 2.Zajišťuje technicko administrativní podporu ředitele, výzkumné rady a vědecko-výzkumných 3.Podílí se na zpracování koncepčních a strategických dokumentů. 4.Podílí se na zajišťování finančních zdrojů CELLO, transferu poznatků do praxe, PR aktivi dalších úkolů zadaných ředitelem. 5.Zajišťuje součinnost mezi CELLO a technicko administrativními útvary fakulty. 6.Jeho vedoucí je přímo podřízen řediteli. 7.Funkce vedoucího nepodléhá jmenování, vyplývá z pracovně právního vztahu, který je uzaví zaměstnancem a fakultou. 8.Vedoucí úseku  může být ředitelem pověřen funkcí projektového/finančního manažera v rámc nevýzkumných projektů CELLO. 9.Činnost úseku  může být ošetřena vnitřními normami CELLO, které je oprávněn vydávat ředi ------------------------------------------------------------------------------------------ Čl. 8: Zaměstnanci a studenti ------------------------------------------------------------------------------------------ 1.Zaměstnanci pracovně zařazení v CELLO jsou v pracovněprávním vztahu k fakultě. Postavení upravují právní předpisy, zejména zákoník práce a dále vnitřní předpisy a vnitřní normy fakulty. 2.Studenti studující v akreditovaném studijním programu, na jehož uskutečňování se CELLO p ke studiu zapsáni na stanovené katedře fakulty. Takové studijní programy jsou uskutečňov vnitřních dohod mezi CELLO a příslušnými katedrami fakulty. 3.CELLO umožňuje studentům fakulty, zejména doktorandům studujícím v akreditovaných studij na jejichž realizaci se CELLO podílí, účastnit se výzkumných a nevýzkumných projektů. St své práce přispívají k plnění předmětu činnosti CELLO. ------------------------------------------------------------------------------------------ Čl. 9: Rozpočet a hospodaření CELLO ------------------------------------------------------------------------------------------ 1.CELLO hospodaří podle svého rozpočtu, který je součástí rozpočtu fakulty. 2.Rozpočet CELLO je sestavován jako vyrovnaný mezi potvrzenými příjmy CELLO a plánovanými činnost. 3.Činnost CELLO je zajištěna finančními prostředky získanými: a.na účelovou podporu vědy, výzkumu a inovací ze státního rozpočtu ČR, samosprávných cel zdrojů Evropské unie (dále jen „EU“) – vnitro univerzitní a mimo univerzitní dotační t eventuálně dalších relevantních zdrojů; b.ze smluvního výzkumu; c.na podporu rozvojových a vzdělávacích projektů z Fondů EU (operační programy a další f EU), Fondů EHP a Norských fondů; d.z doplňkové činnosti, z darů, nadačních příspěvků a podobně. 4.Ředitel je oprávněn rozhodovat a jednat za fakultu při nakládání s přidělenými finančním prostředky získanými z doplňkové činnosti CELLO do výše 50 000 Kč bez DPH. 5.Návrhy na hospodářské operace přesahující 50 000 Kč bez DPH předkládá ředitel děkanovi f pověřenému zaměstnanci, stanovují-li to interní předpisy fakulty. ------------------------------------------------------------------------------------------ Čl. 10: Závěrečná ustanovení ------------------------------------------------------------------------------------------ 1.Tento organizační řád nabývá platnosti dnem podpisu. 2.Tento organizační řád nabývá účinnosti dne 24. dubna 2023. V Praze dne 19. dubna 2023 Ing. arch. Mgr. Marie Pětová, Ph.D. děkan