Opatření děkana FHS UK č. 9/2023 ****************************************************************************************** * ****************************************************************************************** Název: Oběh účetních dokladů K provedení: zákon 563/1991 Sb., o účetnictví Účinnost: 24. května 2023 Přílohy: Příloha č. 1: Přehled účetních dokladů, které nejsou obsahem opa Příloha č. 2: Přehled ostatních (neúčetních) dokladů, které nejs *==================================================================== * Oběh účetních dokladů *==================================================================== *==================================================================== * ČÁST PRVNÍ: ÚVODNÍ USTANOVENÍ *==================================================================== --------------------------------------------------------------------- Čl. 1: Předmět opatření --------------------------------------------------------------------- Opatření k oběhu účetních dokladů upravuje ve smyslu zákona 563/1991 o účetnictví“), oběh účetních dokladů v rámci Fakulty humanitních stu „fakulta“). Úprava oběhu účetních dokladů je součástí vnitřního kontrolního systé oběh vymezuje způsob a formy kontroly věcné a formální správnosti a s a správné vedení účetnictví. Oběhem účetních dokladů se rozumí postup od okamžiku jeho vyhotovení nebo obdržení, po ověření, zaúčtování, až --------------------------------------------------------------------- Čl. 2: Závaznost opatření --------------------------------------------------------------------- 1.Podle tohoto opatření postupují: a.všichni pracovníci, kteří se v rámci plnění úkolů stanou účastník opatření) a kteří jsou zároveň povinni plnit pokyny osob pověřený správce rozpočtu a hlavní účetní v souladu s opatřením děkana k v b.všichni pracovníci vykonávající řídící kontrolu ve funkcích příka hlavní účetní. --------------------------------------------------------------------- Čl. 3: Základní pojmy --------------------------------------------------------------------- 1.Faktura - za provedenou službu, dodané zboží, provedené stavební pr za co a jakou formou zaplatit. Faktury se dělí na faktury vydané fa přijaté (dodavatelské). 2.Dobropis – představuje účetní pojem (je používán také název „opravn faktury se zápornou hodnotou. Používá se při úpravě ceny, která byl reklamaci. 3.Účetní doklad a daňový doklad – rozdíly a charakteristika jsou pops 4.Pracovník - ve smyslu tohoto opatření se jím rozumí osoba, která má právní vztah, např. pracovní smlouvou, dohodou o provedení práce at řídící kontroly a schvalování (likvidaci) účetních dokladů z hledis provádět účetní operace, podpisové záznamy atp. ve smyslu tohoto op 5.Příkazce operace – děkanem písemně pověřený vedoucí pracovník k nak konkrétní hospodářské příjmové či výdajové operaci podle zákona o f 6.Správce rozpočtu – děkanem písemně pověřený pracovník odpovědný za ke konkrétní hospodářské operaci podle zákona o finanční kontrole. 7.Hlavní účetní - děkanem písemně pověřený pracovník odpovědný za fáz konkrétní hospodářské operaci podle zákona o finanční kontrole. Tat struktury finančního a ekonomického řízení uvnitř fakulty, ale její o finanční kontrole. 8.Veřejná zakázka představuje zadání plnění dodavateli fakultou, hraz formou smlouvy (objednávky) podle zákona o zadávání veřejných zakáz opatřením děkana k zadávání veřejných zakázek. Veřejné zakázky podl postupům podle zákona o finanční kontrole. V případě mimouniverzitn v případě, že prvotní poskytovatel je jiný než Univerzita Karlova ( rovněž podmínkám, jež stanoví poskytovatel (donátor), např. GAČR, N 9.Řídící kontrola – týká se příjmových a výdajových hospodářských ope veřejných finančních prostředků, včetně prostředků poskytnutých EU. o finanční kontrole. Kontrola se provádí a.před vznikem závazku (před vznikem nároku na příjem), např. před zadání veřejné zakázky atp.; b.po vzniku závazku, např. před výplatou odměny z DPP, před úhradou Řídící kontrolu vykonávají zejména vedoucí pracovníci pověření do f rozpočtu a hlavní účetní a to na základě písemného pověření děkanem vnitřního kontrolního systému fakulty. Pracovníci fakulty se při je k vnitřnímu kontrolnímu systému. Provádění řídící kontroly je úzce neúčetních dokladů. --------------------------------------------------------------------- Čl. 4: Související právní předpisy --------------------------------------------------------------------- Jedná se o následující předpisy: - zákon o účetnictví, - vyhláška č. 504/2002 Sb., k provedení zákona o účetnictví pro nepod - zákon o dani z příjmu, - zákon o dani z přidané hodnoty, - zákon o pojistném na sociální zabezpečení a příspěvku na státní pol - zákon o archivnictví a spisové službě, - zákoník práce, - zákon o rozpočtových pravidlech státu, - zákon o vysokých školách, - zákon o zadávání veřejných zakázek, - zákon o registru smluv, - zákon o finanční kontrole a vyhláška č. 416/2004 Sb., - občanský zákoník, - pravidla příslušných dotačních programů, pokud je veřejná zakázka z - opatření děkana o evidenci veřejných zakázek, - opatření děkana o zadávání veřejných zakázek, - opatření děkana o vnitřním kontrolním systému, - opatření děkana o projektové činnosti. --------------------------------------------------------------------- Čl. 5: Účetní a daňový doklad --------------------------------------------------------------------- 1.Účetní doklady jsou záznamy o hospodářských aktivitách fakulty, kte a.jsou potvrzením toho, že proběhly příjmové a výdajové hospodářské poskytnutí grantu, příjmu do pokladny, úhrady dodavatelské faktur b.jsou základem pro přehled o příjmech a výdajích, c.slouží jako podklad pro výpočet daně, d.slouží k provedení zaúčtování daného účetního případu do účetních výplata mezd, příjem finančních prostředků do rozpočtu fakulty ap 2.V tomto smyslu jsou to všechny doklady, které fakulta v rámci své č vystavený dodavatelem, bankovní výpis, a doklady, které vystaví fak 3.Pokud je fakulta na základě právní definice alespoň částečným plátc operací dané účetní doklady nazývat daňovými doklady. V jejich názv jedná o daňový doklad. V takovém případě představuje daňový doklad splňovat požadavky zákona o dani z přidané hodnoty. 4.Správné členění obdržených a vystavených dokladů na účetní a daňové nimi podle této klasifikace, je plně v odpovědnosti vedoucího ekono nadřízených pracovníků v rámci řídící a kontrolní činnosti. 5.Toto opatření klade důraz zejména na pravidla oběhu dodavatelských *==================================================================== * ČÁST DRUHÁ: ÚČETNÍ A NEÚČETNÍ DOKLADY *==================================================================== --------------------------------------------------------------------- Čl. 6: Definice účetního dokladu --------------------------------------------------------------------- 1.Základní charakteristikou účetního dokladu je, že se jedná o origin podobě, např. doklad obdržený datovou schránkou (dále v tomto článk 2.Ve smyslu tohoto opatření je potřebné vnímat doklady podle a.jednotlivých druhů dokladů, např. pokladní doklad, bankovní výpis atp.; b.toho, zda se jedná o doklad vnější (vztah k jiným organizacím, na vnitřní (cestovní příkaz); c.toho, o jaký počet dokumentovaných účetních případů se jedná. Zda (vystavený pokladní doklad pokladnou fakulty) nebo o sběrné dokum operací v jednom, např. při nákupu (dodávce) kancelářských potřeb 3.Podkladem pro zápisy účetních případů (hospodářských operací) v úče doklady. Podle zákona o účetnictví musí účetní doklady obsahovat: a.označení dokladu, b.obsah účetního případu a jeho účastníky, c.peněžní částku nebo informaci o ceně za měrnou jednotku a vyjádře d.okamžik vyhotovení dokladu, e.okamžik uskutečnění účetního případu, není-li shodné s datem podl opatření, f.podpisový záznam pracovníka podle § 33a odst. 4 zákona o účetnict za účetní případ, za účetní operaci (věcná správnost) a pracovník (formální správnost). Podpisový záznam může být společný pro více 4.Účetní doklad může mít písemnou formu (strojopis, rukopis). 5.Fakulta je povinna vyhotovovat a řádně likvidovat účetní doklady (z zjištění skutečností, které se jimi zachycují, a to tak, aby bylo m účetního případu. V podmínkách fakulty se jedná o všechny doklady, a.kterými se uskutečňují příjmy a výdaje, které probíhají v rámci r b.které prokazují závazky, pohledávky, pohyby majetku a fondů ve sm 6.Doklady, např. dodavatelské a odběratelské faktury, nemusí obsahova razítka nepředepisuje a jeho používání je dobrovolné. --------------------------------------------------------------------- Čl. 7: Vymezení druhů účetních, neúčetních a ostatních dokladů --------------------------------------------------------------------- 1.Tento článek definuje a.konkrétní účetní doklady, na které se opatření bezprostředně vzta b.okruhy účetních dokladů, na které se nevztahuje. Náležitosti těch jejich oběh jsou řešeny samostatnými předpisy fakulty. c.další typy dokladů, na které se opatření opět nevztahuje, jelikož které sice úzce souvisí s účetními (hospodářskými) operacemi, ale ve smyslu zákona o účetnictví. Oběh těchto dokladů je řešen samos 2.Čl. 7 odst. 1 písm. a) tohoto opatření se vztahuje na oběh vnějších ověřujících provedení výdajových a příjmových hospodářských operací fakulty: a.dodavatelské faktury, b.vydané faktury fakultou (odběratelské faktury), c.průvodní list faktury (připojovaný k faktuře), d.zálohové faktury, e.dobropisy, f.pokladní doklad dodavatele (místo faktury) g.doklady k bankovním účtům, např. bankovní výpisy, podpisová opráv h.doklady umožňující poskytovat náhrady výdajů při pracovních cestá i.vyúčtování cesty, jednotlivé doklady k cestovním náhradám, j.pokladní doklady příjmové a výdajové vystavené pokladnou fakulty, k.pokladní deník pokladny fakulty, l.podpisové vzory a podpisové záznamy pracovníků (mimo podpisové vz m.hlavní kniha a účetní deník, n.rozvaha, výkaz zisku a ztrát, příloha k účetní závěrce. 3.Čl. 7 odst. 1 písm. b) tohoto opatření se nevztahuje na konkrétní s jsou také povahy účetní, např. - doklady komplexní agendy mezd a odvodů, - doklady komplexní agendy evidence a pohybu majetku, inventarizace - doklady a dokumentace pro realizaci jejich archivace a skartace, kdy jsou tyto účetní doklady uvedeny v příloze č. 1 tohoto opatření 4.Čl. 7 odst. 1 písm. c) tohoto opatření se nevztahuje na konkrétní s protože je dle zákona o účetnictví nelze považovat plně za doklady hospodářské operace a jejich účtování. Toto opatření tedy neřeší je Jedná se např. o - objednávky, - pracovní smlouvy a DPP, kdy jsou tyto účetní doklady uvedeny v příloze č. 2 tohoto opatření *==================================================================== * ČÁST TŘETÍ: FÁZE OBĚHU ÚČETNÍCH DOKLADŮ *==================================================================== --------------------------------------------------------------------- Čl. 8: Zásady oběhu --------------------------------------------------------------------- 1.Smyslem tohoto opatření je v souladu se zákonem o účetnictví nastav v jeho důležitých fázích (viz čl. 9 tohoto opatření), který a.prokazuje postup předávání dokladů mezi jednotlivými organizačním konkrétních pracovních pozicích a funkcích), včetně projektů, od doby jejich uložení (archivace, skartace) během účetního období. b.vymezuje oprávnění a odpovědnost jednotlivých pracovníků za ověře to v souladu s jejich pracovní náplní a určenou působností organi řízení. c.uvádí návaznost pracovních postupů včetně lhůt pro předávání dokl (pracovníky). 2.Fakulta jako účetní jednotka používá pro vedení účetnictví ve smysl JASU. 3.Účetní doklady a podklady k nim jsou mezi jednotlivými pracovišti f podobě, dále prostřednictvím pracovní elektronické pošty (e-mail) a Univerzity Karlovy (dále jen „ESS UK“), případně jinými elektronick možností pracovníků. Pracovní a organizační činnost podatelny spolu samostatným opatřením děkana o výkonu spisové služby na fakultě. --------------------------------------------------------------------- Čl. 9: Oběh --------------------------------------------------------------------- 1.Fáze oběhu účetních dokladů je následující: a.Přijetí či vystavení dokladu, evidence v ESS UK. b.Přezkoušení správnosti dokladu (účetní operace). i. Způsob přezkoušení (ověření) věcné správnosti: a.Ověření věcné správnosti je součástí přezkušování účetních dokl věrohodnost a správnost údajů, které vstupují do účetní evidenc b.Věcnou správnost ověřují pracovníci, kteří o hospodářské operac Zpravidla se jedná o pracovníky, kteří byli pověřeni písemně dě správce rozpočtu a v případě platby z účtu fakulty také do funk mají zřízen podpisový vzor (viz čl. 20 tohoto opatření). c.Ověřením věcné správnosti se rozumí především: - ověření souladu údajů na účetním dokladu se skutečným stavem, objednávkou, s DPP, dodacími podmínkami atp.; - opatření dokladu písemným vysvětlením, pokud je potřebné pro - doložení účetních dokladů příslušnou dokumentací, např. uzavř dokladů odůvodněním atp.; - přezkoušení přípustnosti účetních operací, tj. zda nejsou v r ČR, - dodržování § 35 zákona o účetnictví o opravách účetních zázna dokladech a souvisejících písemnostech byly úplné, průkazné, sp a proč provedl změnu na účetním dokladu, např. na návrhu k uzav d.S věcnou správností účetních případů souvisí - dodržování zásad pro oceňování majetku a závazků, - odpisování investičního majetku, - tvorba a čerpání rezerv, - časové rozlišení nákladů a výnosů se zachováním bilanční kont - správnost vyčíslení hospodářského výsledku fakulty se zřetele fakultu ze zúčtování daní vůči státnímu rozpočtu, zúčtování s i pojištění Tyto postupy jsou v zodpovědnosti ekonomického oddělení, zejmén nestanoví nadřízený vedoucí pracovník jinak. Nejsou v odpovědno e.Pokud pracovník dle čl. 9 odst. 1 písm. b) bodu i. písm. b. zji stanoveným podmínkám pro věcnou kontrolu, je povinen učinit opa informovat nadřízeného pracovníka, zejména podle organizační př f.Není-li jmenovitě určeno, kdo věcnou kontrolu provádí, odpovídá o ní bez pochybností rozhodl, např. pracovník podepisující obje proplacení dodavatelské faktury, pracovník, který objednal/sjed g.Věcná kontrola je doložena (tj. byla provedena) připojením (vep jeho podpisem podle podpisového vzoru a datem ověření věcné spr postup (výsledek) nejednoznačný, má se za to, že věcná kontrola ii. Způsob ověřování formální správnosti účetních dokladů: a.Formální správností se rozumí vyplnění účetních dokladů všemi p stanovenými náležitostmi. b.Součástí kontroly je též kontrola správnosti výpočtu, případně oprávnění a správnost podpisů na účetních dokladech pracovníků, písemnosti, ověřili a schválili. c.Za přezkoušení formální správnosti odpovídá pracovník, který úč data pro vyhotovení účetního dokladu, např. interní účetní dokl fakulty atp. d.Potvrzení formální správnosti je realizováno podpisem pracovník s podpisovým vzorem, připojením (vepsáním) jména a datem podpis e.U externích účetních dokladů, např. dodavatelská faktura, pokla za provedení kontroly formální správnosti pracovník, který dokl např. pracovník na pozici účetní v ekonomickém oddělení. Podle pracovníkem, který o hospodářské operaci rozhodl, např. příkazc f.Oprávněnost pracovníků podepsaných na účetním dokladu se provád vzorem. Agendu zřizování a evidence podpisových vzorů zajišťuje g.Kontrolou formální správnosti se rozumí kontrola náležitostí úč - oprávněnost pracovníků, kteří nařídili nebo schválili operace - ověření zda doklad obsahuje všechny předepsané náležitosti, j splňuje požadavky originality, - prověření provedených oprav v dokladech zda byly provedeny dl iii. Z hlediska zákona o finanční kontrole účetní doklady z formá právním úkonem (před vznikem závazku) příkazce operace, správce r úkonu (po vzniku závazku) příkazce, a hlavní účetní, a to v rozsa c.Zaúčtování dokladu. d.Úschova účetního dokladu a jeho založení na ekonomickém oddělení e.Archivace a skartace dokladu. --------------------------------------------------------------------- ČÁST ČTVRTÁ: OBĚH VÝDAJOVÝCH ÚČETNÍCH DOKLADŮ --------------------------------------------------------------------- --------------------------------------------------------------------- Čl. 10: Vymezení výdajových účetních dokladů --------------------------------------------------------------------- 1.Oběh výdajových účetních dokladů úzce souvisí ve smyslu zákona o fi hospodářskými operacemi, např. objednání a dodání občerstvení, doda 2.Výdajové účetní doklady ve smyslu opatření představují: a.dodavatelské faktury, b.zálohové faktury, c.dobropisy, d.pro dobropisy vystavené i doručené platí stejný režim jako pro fa musí obsahovat údaje o skutečnosti, ke které se vztahuje. e.průvodní list k faktuře (tzv. košilka), f.doklady k bankovním účtům, např. bankovní výpisy atp., g.doklady při poskytování náhrad výdajů při pracovních cestách (ces faktury, doklady k cestovním náhradám), cestovní příkaz, h.pokladní doklady výdajové z pokladny fakulty, i.pokladní deník pro pokladnu fakulty, j.pokladní doklady vydané dodavatelem, např. zaměstnanci při pracov --------------------------------------------------------------------- Čl. 11: Přijaté dodavatelské faktury --------------------------------------------------------------------- 1.Přijaté dodavatelské faktury (dále jen „faktura“) podléhají níže uv schválení podle čl. 9 tohoto opatření. 2.Uvedený oběh faktury znázorňuje odpovědnosti a pracovní úkony zúčas např. účetní na ekonomickém oddělení, pracovník podatelny, jakýkoli povinnost ji předat dle stanoveného organizačního postupu dále, ved za provedení kontroly věcné správnosti, odpovědnost osob vykonávají a.Přijetí či vystavení dokladu, přijetí faktury na podatelně fakult b.Přezkoušení správnosti účetního dokladu (účetní operace), fakturu operace a hlavní účetní. c.Zaúčtování. d.Úschova. --------------------------------------------------------------------- Čl. 12: Dobropisy přijaté --------------------------------------------------------------------- Pro doručené i vystavené dobropisy platí stejný režim jako pro faktur obsahovat údaje o skutečnosti, ke které se vztahuje. --------------------------------------------------------------------- Čl. 13: Doklady při poskytování náhrad výdajů při pracovních cestách --------------------------------------------------------------------- 1.Základními doklady související s poskytováním náhrad při tuzemských a.cestovní příkaz, b.doklad o uzavřeném cestovním pojištění, c.dokumentace v případě použití schváleného soukromého vozidla (tec atp.), d.doklad o případně poskytnuté záloze, e.vyúčtování pracovní cesty, f.cestovní zpráva, g.doklady související s vyúčtováním (účetní doklady). 2.Doklady uvedené v čl. 13 odst. 1 podléhají fázím oběhu a procesu sc a.Vystavení dokladu (schválení, povolení pracovní cesty), návrh na b.Přezkoušení správnosti účetních dokladů (vyúčtování cesty), výpla pověřený příkazce operace a hlavní účetní. c.Zaúčtování. d.Úschova. --------------------------------------------------------------------- Čl. 14: Pokladní doklad dodavatele --------------------------------------------------------------------- 1.Pokladní doklady nahrazují (dodavatelské) faktury při platbě v hoto vždy ve dvou kopiích, z nichž jednu dostane pracovník (zákazník) a 2.Pro pokladní doklady platí obdobný režim oběhu jako pro doručené (d dodavatele musí obsahovat údaje o skutečnosti, ke které se vztahuje 3.Jednotlivé fáze oběhu pokladních dokladů po obdržení fakultou (včet prvotně obdržel) jsou následující: a.Kontrola správnosti. b.Vystavení pokladního dokladu. c.Vyplacení. d.Zaúčtování. --------------------------------------------------------------------- Čl. 15: Bankovní výpis --------------------------------------------------------------------- 1.Bankovní služby pro fakultu poskytuje Komerční banka, a.s. (dále je 2.Bankovní výpis zachycuje všechny účetní operace na bankovním účtu. 3.Za operace s bankovním výpisem je prvotně odpovědný pracovník ekono 4.K případnému výběru peněz v hotovosti z pokladny banky je oprávněný základě podpisových vzorů uložených v bance. 5.Bankovní operace mezi fakultou a bankou zajišťuje pracovník ekonomi následující účetní/bankovní operace: a.výběr hotovosti, b.příkazy k úhradě. --------------------------------------------------------------------- Čl. 16: Pokladní doklady výdajové z pokladny --------------------------------------------------------------------- 1.Pokladna fakulty je vedena na ekonomickém oddělení, kdy funkci pokl pozici účetní. 2.Účetní vystavuje výdajové (příjmové) pokladní doklady. Odpovídá za dokladů. Vede pokladní knihu. Má sepsanou dohodu o hmotné odpovědno oddělení. 3.Maximální nepřekročitelný pokladní limit hotovosti činí 50 tis. Kč. pokladní limit činí 30 tis. Kč ekvivalentu. 4.Kontrolu vedení pokladny fakulty provádí hlavní účetní. *==================================================================== * ČÁST PÁTÁ: OBĚH PŘÍJMOVÝCH ÚČETNÍCH DOKLADŮ *==================================================================== --------------------------------------------------------------------- Čl. 17: Vymezení příjmových účetních dokladů --------------------------------------------------------------------- 1.Oběh příjmových účetních dokladů úzce souvisí ve smyslu zákona o fi hospodářskými operacemi, např. pronájem prostor atp. 2.Příjmové účetní doklady jsou následující: a.faktury vydané fakultou (odběratelské faktury), b.zálohové faktury, c.dobropisy, pro dobropisy vystavené i doručené platí stejný režim doručené. Dobropis musí obsahovat údaje o skutečnosti, ke které s d.pokladní příjmové z pokladny fakulty, e.doklady (podklady) k pohledávkám fakulty z titulů smluvních pokut --------------------------------------------------------------------- Čl. 18: Vydané faktury --------------------------------------------------------------------- 1.Vystavování dodavatelských faktur fakultou podléhá obdobným fázím o dodavatelských faktur. 2.Dodavatelské faktury fakulty (v tomto článku dále jen „faktura“) vy oddělení. 3.Oběh faktur (resp. organizační kroky k jejímu vystavení, schválení zúčastněných pracovníků v celém procesu, např. pokyn odpovědného pr odpovědnost vedoucího ekonomického úseku za tento proces, odpovědno atp. 4.Jednotlivé fáze oběhu vystavené faktury: a.Vystavení dokladu. b.Přezkoušení správnosti dokladu (účetní operace). c.Zaúčtování. d.Úschova. *==================================================================== * ČÁST ŠESTÁ: OBĚH OSTATNÍCH ÚČETNÍCH DOKLADŮ *==================================================================== --------------------------------------------------------------------- Čl. 19: Vymezení ostatních účetních dokladů --------------------------------------------------------------------- 1.Účetní doklady upravené tímto opatřením, představují vedle výdajový tyto doklady povahy účetní: a.hlavní kniha, b.účetní deník, c.rozvaha, d.výkaz zisku a ztrát, e.příloha k účetní závěrce. --------------------------------------------------------------------- Čl. 20: Vymezení podpisových vzorů a podpisových záznamů --------------------------------------------------------------------- 1.Nedílnou součástí každé výdajové a příjmové hospodářské operace (úč podpisových vzorů oprávněných/odpovědných pracovníků napříč fakulto a.s účetními doklady pracují v rámci svých pracovních povinností a podpisové záznamy, např. za formální správnost atp.; b.jsou písemně pověřeni děkanem výkonem jedné z funkcí řídící kontr c.jsou oprávněni písemně jednat jménem fakulty navenek, např. podpi (oprávněná osoba z pohledu banky), se zdravotními pojišťovnami, ú 2.U každého podpisového vzoru je vedle jména pracovníka zároveň uvede oprávněnost k podpisu objednávek jménem fakulty, k podpisu za kontr 3.U podpisových vzorů pracovníků pověřených do funkce řídící kontroly vedoucím oddělení veřejných zakázek, který dle potřeby vystavuje po k podpisu děkana. 4.Pokud nemá oprávněný/odpovědný pracovník řádně zřízen svůj podpisov (účetní) operaci, např. pro formální a věcné ověřování konkrétních objednávky k zadání veřejné zakázky atp., nemůže danou kontrolu pro hospodářskou operaci a nemůže provádět žádné účetní záznamy na účet pracovníků pověřených výkonem řídící kontroly. 5.Aktuální přehled jednotlivých příkazců operací, správců rozpočtů a výkonem řídící kontroly, v členění podle hospodářských operací a pr oddělení veřejných zakázek v souladu s opatřením děkana k vnitřnímu --------------------------------------------------------------------- Čl. 21: Hlavní kniha a účetní deník --------------------------------------------------------------------- Hlavní kniha a účetní deník se evidují v elektronické podobě. --------------------------------------------------------------------- Čl. 22: Roční účetní závěrka --------------------------------------------------------------------- 1.Hlavním cílem přípravy roční účetní závěrky je ověřit, zda jsou v ú případy uplynulého hospodářského roku. 2.Základní doklady účetní závěrky jsou následující: a.Výkaz zisku a ztrát. b.Rozvaha. c.Příloha k účetní závěrce (ve smyslu zákona o účetnictví). d.Závazná obratová předvaha. e.Další dle požadavků Rektorátu Univerzity Karlovy. 3.Pracovníci, kteří sestavují účetní závěrku nebo pracovníci, kteří p jednotku) její následující jednotlivé části: a.Výkaz zisků a ztrát - podepisuje tajemník fakulty a vedoucí účtár b.Rozvaha - podepisuje tajemník fakulty a vedoucí účtárny. c.Příloha k účetní závěrce s obsahem podle zákona o účetnictví - po účtárny. 4.Za sestavení roční účetní závěrky fakulty nebo jejích částí je odpo 5.Organizační postup pro sestavení účetní závěrky, oběh klíčových dok řádné sestavení se řídí pokyny Rektorátu Univerzity Karlovy. *==================================================================== * ČÁST SEDMÁ: DOKLADY PŘI ZAJIŠŤOVÁNÍ DODÁVEK, SLUŽEB A STAVENÍCH PRA *==================================================================== --------------------------------------------------------------------- Čl. 23: Doklady k veřejným zakázkám --------------------------------------------------------------------- Oběh a uspořádání dokladů a dokumentace týkající se zadávacích proces jejichž zadavatelem je fakulta, upravuje opatření děkana k zadávání v *==================================================================== * ČÁST OSMÁ: SPOLEČNÁ A ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ *==================================================================== --------------------------------------------------------------------- Čl. 24 --------------------------------------------------------------------- 1.Výjimku z postupů uvedených v tomto opatření schvaluje děkan. 2.Tímto opatřením se k datu nabytí jeho účinnosti zrušuje Pokyn děkan oběh účetních dokladů a Opatření tajemníka FHS UK č. 2/2020 Stanove 3.Nedílnou součástí tohoto opatření jsou následující přílohy: Příloha č. 1: Přehled účetních dokladů, které nejso Příloha č. 2: Přehled ostatních (neúčetních) doklad 4.Toto opatření nabývá platnosti dnem podpisu. 5.Toto opatření nabývá účinnosti dne 24. května 2023. V Praze dne 22. května 2023 Ing. arch. Mgr. Marie Pětová, Ph.D. děkan