Opatření děkana FHS UK č. 15/2023 ****************************************************************************************** * ****************************************************************************************** Název: Organizační řád Fakulty humanitních studií Univerzity Karlovy K provedení: zákon č. 111/1998 Sb., o vysokých školách a o změně a doplnění dalšíc výběrového řízení Univerzity Karlovy; Statut Fakulty humanitních stud Účinnost: 15. prosince 2023 *========================================================================================= * Organizační řád Fakulty humanitních studií Univerzity Karlovy *========================================================================================= ------------------------------------------------------------------------------------------ Čl. 1: Úvodní ustanovení ------------------------------------------------------------------------------------------ 1.Organizační řád Fakulty humanitních studií Univerzity Karlovy (dále jen „organizační řád upravuje podrobnosti o organizaci, řízení a činnosti fakulty. 2.Navazuje na systém organizace a řízení vysokých škol stanovený zákonem č. 111/1998 Sb., školách a o změně a doplnění dalších zákonů (zákon o vysokých školách), ve znění pozdějš Statutem Univerzity Karlovy, Organizačním řádem Univerzity Karlovy, Řádem výběrového říz Karlovy  a Statutem Fakulty humanitních studií Univerzity Karlovy. 3.Organizační řád fakulty konkretizuje některá ustanovení výše uvedených právních předpisů organizace a řízení, stanoví působnost a pravomoci pracovišť a funkcí na celofakultní úr ------------------------------------------------------------------------------------------ Čl. 2: Sídlo fakulty ------------------------------------------------------------------------------------------ Sídlem fakulty je Pátkova 2137/5, 182 00 Praha 8. ------------------------------------------------------------------------------------------ Čl. 3: Orgány fakulty ------------------------------------------------------------------------------------------ 1.Samosprávnými akademickými orgány fakulty jsou: a.děkanka, b.akademický senát, c.vědecká rada, d.disciplinární komise. 2.Dalším orgánem fakulty je tajemník. 3.Poradními orgány děkanky jsou: a.kolegium děkanky, b.rozšířené kolegium děkanky, c.ediční komise, d.komise pro etiku ve výzkumu, e.likvidační komise, f.škodní komise. ------------------------------------------------------------------------------------------ Čl. 4: Fakultní pracoviště ------------------------------------------------------------------------------------------ 1.Fakulta se člení na pracoviště tří typů: a.děkanát, b.vědecko-pedagogická pracoviště, c.jiná pracoviště. ------------------------------------------------------------------------------------------ Čl. 5: Děkanát ------------------------------------------------------------------------------------------ Podrobnosti o organizaci, činnosti, pravomocích a odpovědnostech pracovníků děkanátu uprav řád děkanátu vydaný opatřením děkanky. ------------------------------------------------------------------------------------------ Čl. 6: Vědecko-pedagogická pracoviště ------------------------------------------------------------------------------------------ 1.Vědecko-pedagogickými pracovišti jsou katedry a pracoviště doktorských studií. 2.Na fakultě působí tyto katedry: a.Katedra filosofie, b.Katedra historických věd, c.Katedra jazyků a literatury, d.Katedra aplikovaných sociálních věd, e.Katedra psychologie a věd o životě, f.Katedra sociální a kulturní antropologie, g.Katedra sociologie, h.Katedra teorie umění a tvorby. 3.Katedra zajišťuje vzdělávací a vědeckou činnost na bakalářském, magisterském a doktorské 4.Katedru řídí vedoucí katedry, kterého na základě výběrového řízení jmenuje a odvolává dě 5.Funkční období vedoucího katedry je pětileté. Vedoucí katedry může být ve funkci maximál sobě, přičemž do druhého období může být potvrzen bez výběrového řízení. 6.Ve výjimečném případě může děkanka pověřit vedením katedry akademického pracovníka bez v řízení, a to na období v délce nejvýše jednoho roku. 7.Vedoucí katedry jmenuje svého zástupce, který ho zastupuje po dobu jeho nepřítomnosti. 8.Vedoucí katedry zodpovídá děkance za: a.naplňování vědeckých, pedagogických a vědecko-pedagogických (akademických) úvazků jedn pracovníků katedry. Za tímto účelem spolupracuje s garanty těch studijních programů, n se pracovníci katedry podílejí, a koordinuje jejich požadavky. Spolupracuje zároveň s vědeckých programů, do kterých jsou pracovníci katedry zapojeni. b.koordinaci koncepce a strategie rozvoje vědního oboru nebo vědních oborů, ve kterých p katedry, a aktivně usiluje o mezioborovou a interdisciplinární spolupráci. Vytváří pod získávání a řešení grantových a jiných vědeckých projektů. Vedoucí katedry spolupracuj pro vědu a výzkum při monitoringu i hodnocení výstupů vědecké a tvůrčí činnosti daného c.předkládání návrhů v personálních a mzdových záležitostech pracovníků, zařazených na k 9.Pro potřeby koncepční práce může vedoucí katedry zřídit radu tvořenou např. garanty, hab pracovníky a zkušenými členy pracoviště či členy relevantního vědeckého programu. 10Zásadní otázky spojené s pedagogickou a tvůrčí činností katedry a s rozvojem vědních obo na katedře vedoucí projednává s pracovníky katedry. Minimálně jednou za semestr svolává 11Na katedrách působí administrativní pracovníci, kteří jsou neakademickými zaměstnanci fa úkoly stanovené vedoucím katedry, v pracovně právních vztazích podléhají tajemníkovi fak ------------------------------------------------------------------------------------------ Čl. 7: Jiná pracoviště ------------------------------------------------------------------------------------------ 1.Na fakultě působí tato jiná pracoviště: a.Centrum pro studium dlouhověkosti a dlouhodobé péče, b.Knihovna. 2.Pracoviště dle odst. 1 řídí ředitel. 3.Ředitele jmenuje a odvolává děkanka. ------------------------------------------------------------------------------------------ Čl. 8: Knihovna ------------------------------------------------------------------------------------------ 1.Na fakultě působí knihovna, která je pracovištěm fakulty pro poskytování odborných infor zpřístupňování elektronických informačních zdrojů. 2.Knihovna se může členit na oddělení. 3.Za chod knihovny ředitelky odpovídá děkance. 4.Ředitele jmenuje a odvolává děkanka. ------------------------------------------------------------------------------------------ Čl. 9: Závěrečná ustanovení ------------------------------------------------------------------------------------------ 1.Ke znění tohoto opatření se akademický senát fakulty souhlasně vyjádřil dne 14. prosince 2.Toto opatření nabývá platnosti dnem podpisu. 3.Toto opatření nabývá účinnosti dne 15. prosince 2023. 4.Tímto opatřením se k datu nabytí jeho účinnosti zrušuje opatření děkana č. 15/2020 a 14/ V Praze dne 15. prosince 2023 doc. Věra Sokolová, M.A., Ph.D. děkanka