Opatření děkana č. 10/2014 ****************************************************************************************** * Předkládání podkladů pro závěrečné účtování účetních operací a k provedení inventarizace humanitních studií Univerzity Karlovy v Praze za rok 2014 ****************************************************************************************** V souvislosti s blížícím se koncem roku a povinností zaúčtovat všechny účetní operace týka 2014, vydávám závazný harmonogram termínů pro předložení dokladů ke zpracování: 1. Faktury přijaté: a) faktury od dodavatelů včetně plateb do zahraničí předat EO k provedení příkazu k úhradě do 12. 12. 2014 b) u dosud proplacených „proforma“ faktur či zálohových faktur zajistit u dodavatelů zaslá daňového dokladu do 12. 12. 2014 2. Faktury vydané: a) faktury externí - předat EO do 12. 12. 2014 b) faktury interní – předat EO do 12. 12. 2014 3. Stipendia – podklady pro vyplacení stipendií předat příslušným oddělením do 12. 12. 201 4. Podklady pro mzdovou účtárnu, tj. podklady pro likvidaci: a) náhrad za dovolenou do 18. 12. 2014 b) náhrad dávek nemocenského pojištění do 3 dnů od vzniku pracovní neschopnosti c) náhrad při ošetřování člena rodiny do 3 dnů od vzniku nároku d) dále podklady pro vyplácení odměn a základní data u eventuelně nově přijatých pracovník 5. Vyúčtování dohod o pracovní činnosti a dohod o provedení práce předat personálnímu oddě 2014. 6. Stálé provozní zálohy, mimořádné zálohy a cestovní příkazy včetně zahraničních služební v účtárně do 12. 12. 2014. 7. Rozpočtové prostředky projektů – účetní doklady, týkající se projektů předat EO nejpozd a) GA UK a SVV – 28. 11. 2014 b) GA ČR – 8. 12. 2014 c) 7. RP – 12. 12. 2014 d) IGA – 12. 12. 2014 e) CŽV, U3V – 12. 12. 2014 f) EMM – 12. 12. 2014 g) RUV – 12. 12. 2014 h) IP – 12. 12. 2014 i) UNCE – 12. 12. 2014 j) SSP – 12. 12. 2014 k) OP LZZ – 12. 12. 2014 l) PRVOUK – 28. 11. 2014 m) Ostatní – 12. 12. 2014 8. Provedení inventarizace pro rok 2014 – příloha č. 1. 9. Za splnění úkolů a dodržení termínů tohoto opatření odpovídají: a) tajemník fakulty b) proděkan pro vědu a výzkum c) proděkanka pro rozvoj d) ředitelé institutů e) vedoucí modulů a kateder Toto opatření nabývá účinnosti dnem podpisu. V Praze dne 29. 10. 2014 doc. PhDr. Ladislav Benyovszky, CSc. děkan UK FHS Příloha č. 1 k Opatření děkana č. 10/2014 - Pokyny k provedení inventarizace pro rok 2014 a) Pro jmenování Ústřední inventarizační komise (ÚIK) ukládám proděkanům fakulty do 3. 11. tajemníkovi možného člena ÚIK za své pracoviště; b) vedoucím pracovišť fakulty ve spolupráci s tajemníkem ukládám jmenovat dílčí inventariz včetně písemného pověření každého člena inventarizační komise do 3. 11. 2014; c) proškolení členů dílčích inventarizačních komisí včetně seznámení s plánem inventarizac 2014; d) ukládám provést fyzické inventury k datu 28. 11. 2014; e) ukládám provést dokladové inventury k datu 31. 12. 2014; f) ukládám při inventurách se řídit plánem inventur: - vedoucí jednotlivých pracovišť zajistí aktualizaci předložených inventarizačních soupisů - fyzická inventura majetku proběhne v Jinonicích dne 1. 12. 2014, - fyzická inventura majetku proběhne na Veleslavíně dne 2. 12. 2014, - fyzická inventura majetku proběhne v prostorách FHS v ulici Máchova a zbylých pracoviští 2014. Vyhlášení plánu průběhu inventarizace ke dni řádné účetní závěrky, prováděné ke dni 31. 12 I. Před zahájením inventarizace: - stanovit odpovědné pracovníky (viz body a) a b) výše), - seznámit odpovědné pracovníky s úkolem a cílem celé inventarizace (viz bod c) výše), - zajistit podpis prohlášení odpovědného pracovníka za inventarizovaný druh majetku. II. Provádění vlastních inventur: - zajistit skutečné stavy, - odsouhlasit vypracované inventurní soupisy, - porovnat zjištěný fyzický stav se stavem účetním, - provést dokladové inventury, - doložit evidenci pohledávek, - doložit evidenci rezerv a opravných položek. III. Další úkoly dílčích inventarizačních komisí: - zjistit a vyčíslit inventurní rozdíly, - navrhnout vypořádání inventurních rozdílů, - vypracovat inventarizační zápis dílčích inventarizačních komisí, - předat inventarizační zápisy včetně podkladů ÚIK. IV. Vyhodnocení inventarizace: - zpracovat všechny zápisy dílčích inventarizačních komisí, - připravit z inventurních seznamů návrh na zařazení majetku do osobních karet (do 50 000 doporučit uzavřít dohodu na svěřené předměty (nad 50 000 Kč). Týká se předmětů, které užív pracovník, má k dispozici uzamykatelný stůl, skříň apod., od něhož má klíč pouze on. Pokud je oprávněn svěřený předmět nosit za tímto účelem i mimo své pracoviště. Např. mobilní tel fotoaparáty apod., - předložit a projednat výsledky inventarizací, vyhodnotit návrhy závěrů dílčích inventari ústřední inventarizační komisí, - vypracovat zápis ústřední inventarizační komise, - schválit výsledky odpovědným pracovníkem, - zúčtovat a vypořádat inventarizační rozdíl. Termín jednotlivých kroků dle textu. Nedílnou součástí tohoto opatření je: A) formulář Jmenování ústřední inventarizační komise B) formulář Jmenování dílčí inventarizační komise C) vzor formuláře Předávací protokol Na základě Opatření rektora č. 23/2004 ve znění Opatření rektora č. 28/2006 Provádění inve a závazků j m e n u j i ústřední inventarizační komisi v tomto složení: Předseda: doc. PhDr. Zdeněk Pinc Členové: Ing. Jitka Živná, Jitka Prachařová Termín, ke kterému se inventarizace provádí: 31. 12. 2014, tj. k okamžiku, ke kterému je s závěrka. V Praze dne 4. 11. 2014 ……………………………………… doc. PhDr. Ladislav Benyovszky, CSc. děkan FHS UK Na základě Opatření rektora č. 23/2004 ve znění Opatření rektora č. 28/2006 Provádění inve a závazků j m e n u j i dílčí inventarizační komisi pro inventarizaci: 1. dlouhodobého hmotného majetku, dlouhodobého nehmotného majetku, drobného dlouhodobého m podobnému majetku ve zvláštní evidenci v tomto složení: Předseda: Ing. Jan Vaněk                       Člen: Michaela Šindelková  2. pohledávek (závazků z obchodního styku, bankovní úvěry, pokladní hotovost apod.) v tomt Předseda: Jitka Prachařová         Člen: Ing. Jitka Živná          Za provedení inventarizací a dodržení ustanovení tohoto příkazu odpovídají předsedové dílč inventarizačních komisí. Předsedové DIK se musí osobně účastnit všech inventarizačních pra Termín, ke kterému se inventarizace provádí: 31. 12. 2014, tj. k okamžiku, ke kterému je s závěrka. V Praze dne 4. 11. 2014 ……………………………………… doc. PhDr. Ladislav Benyovszky, CSc. děkan FHS UK