Opatření děkana č. 12/2014 ****************************************************************************************** * ****************************************************************************************** Název: Stanovení podmínek pro vedení spisové služby FHS UK K provedení: zákona č. 499/2009 Sb. o archivnictví a spisové službě, vyhlášky č. 2 v Praze Účinnost: 1. ledna 2015 [zrušeno opatřením děkana č. 15/2019 [ URL "FHS-2264.html "] s účinností od 12. září 2019] ****************************************************************************************** * Stanovení podmínek pro vedení spisové služby FHS UK ****************************************************************************************** Čl. 1 Spisová služba FHS UK Spisová služba Fakulty humanitních studií Univerzity Karlovy v Praze se řídí ustanoveními 499/2009 Sb. o archivnictví a spisové službě, vyhláškou č. 259/2012 Sb. o podrobnostech vý služby a Spisovým řádem Univerzity Karlovy v Praze (Opatření rektora UK č. 6/2013). Čl. 2 Evidence dokumentů 2.1 Základní informace 1. Všechny dokumenty úředního charakteru musí být při svém vzniku nebo bezprostředně po do v podacím deníku nebo v příslušné samostatné evidenci dokumentů. Doručený dokument musí bý razítkem, vytvořený dokument musí být při svém vzniku opatřen číslem jednacím. Doručený do na něj mají stejné číslo jednací. Do podacího deníku a samostatných evidencí dokumentů se dokumenty neúředního charakteru (letáky, nabídky atd.). 2. Za metodiku vedení spisů na fakultě, za řádné uzavírání podacího deníku a samostatných dokumentů, za vyřazování a skartaci dokumentů a za termíny, v nichž je třeba provést všech s řádným vedením, uzavíráním a vyřazováním dokumentů a spisů, odpovídá archivář FHS UK (dá 3. Hlavičkové papíry fakulty mohou používat pouze zaměstnanci fakulty k oficiální korespon hlavičkového papíru fakulty v listinné nebo elektronické podobě jiným osobám je zakázáno. 4. Fakulta humanitních studií Univerzity Karlovy v Praze vede celkem 8 následujících evide a) Podací deník – podatelna b) Samostatná evidence dokumentů – studijní agenda c) Samostatná evidence dokumentů – přijímací řízení d) Samostatná evidence dokumentů – doktorská studijní agenda e) Samostatná evidence dokumentů – doktorské přijímací řízení f) Samostatná evidence dokumentů – personalistika g) Samostatná evidence dokumentů – faktury h) Samostatná evidence dokumentů – smlouvy 2.2 Podací deník - podatelna 1. Podatelna FHS UK je zřízena na adrese U Kříže 8, 158 00 Praha 5. 2. Podací deník – podatelna je veden v elektronické podobě a uložen na síťovém disku „S“, „ADMINISTRATIVA\SEKRETARIAT DEKANA\EVIDENCE POSTY“, k němuž mají přístup pouze odpovědní p sekretariátu děkana FHS UK. Správou Podacího deníku – podatelna jsou děkanem po domluvě s pověřeni pouze vybraní pracovníci sekretariátu děkana FHS UK. 3. Archivář odpovídá za to, že Podací deník – podatelna je na konci každého roku vytištěn knihy. Před vytištěním je kontrolou vyřízení všech dokumentů za uplynulý kalendářní rok po odpovědný pracovník sekretariátu děkana FHS UK. Protokol o kontrole je zapsán do vytištěné deníku. Všechny Podací deníky – podatelna jsou ukládány na sekretariátu děkana FHS UK. 4. Vedoucí sekretariátu děkana FHS UK vede v elektronické podobě rovněž jmenný rejstřík k - podatelna. Na konci každého roku rejstřík vytiskne a nechá svázat do knihy. Všechny rejs deníku – podatelna jsou ukládány na sekretariátu děkana FHS UK po dobu určenou spisovým pl 5. Číslo jednací Podacího deníku – podatelna je vedeno ve tvaru UKFHS-číslo podání/rok pod 6. Do Podacího deníku – podatelna se zapisují příchozí a odchozí dokumenty úředního charak dokumentů evidovaných v samostatných evidencích dokumentů (viz odst. 7). 7. Do Podacího deníku – podatelna se zapisují příchozí a odchozí dokumenty úředního charak odesílané faxem nebo elektronicky (e-mail, datová schránka). Dokumenty doručené a odesílan je třeba pro trvalé uchování vytisknout. 8. Podatelna otvírá a zapisuje všechny dokumenty adresované FHS UK (včetně jejích součástí dokumenty doručené z Rektorátu Univerzity Karlovy v Praze, pokud nejsou označeny jako „taj vlastních rukou“. 9. Do Podacího deníku – podatelna se nezapisují vybrané dokumenty studijního oddělení, sek bakalářského studia, sekretariátu doktorského studia, oddělení personalistiky, ekonomickéh tajemníka FHS UK. Jejich charakteristika a způsob zpracování je uveden v čl. 2.3 odst. 5; 5; v čl. 2.5 odst. 5; v čl. 2.6 odst. 5; v čl. 2.7 odst. 5; čl. 2.8 odst. 5 a v čl. 2.9 od 10. Dokumenty adresované na jméno konkrétního adresáta podatelna neotvírá a nezapisuje. Zj adresát, že dokument má úřední charakter, musí jej neprodleně předat zpět podatelně FHS UK dokumenty úředního charakteru, které nebudou takto zpracovány, nenese podatelna žádnou odp 11. Do Podacího deníku - podatelna se uvádí, kterému oddělení je spis předán k vyřízení. N oddělení bude dokument rovněž uložen. Za vyřízení odpovídá pracovník, jemuž jsou dokumenty zpracování. Vyřízení těchto dokumentů se zapisuje do Podacího deníku – podatelna. Všechny být vyřizovány včas a účelně. 12. Pro úřední dokumenty psané z vlastního podnětu, nebo na pokyn nadřízeného, si pracovní vyžádat číslo jednací od odpovědných pracovníků pověřených správou Podacího deníku - podat takového dokumentu do Podacího deníku – podatelna provádí pověřený pracovník sekretariátu 2.3 Samostatná evidence dokumentů – studijní agenda 1. Studijní oddělení FHS UK sídlí na adrese U Kříže 8, 158 00 Praha 5. 2. Samostatná evidence dokumentů – studijní agenda je vedena v elektronické podobě a ulože disku „S“, v adresáři „ADMINISTRATIVA\SAMOSTATNE EVIDENCE DOKUMENTU\SED_studijni oddeleni“ přístup pouze odpovědní pracovníci studijního oddělení, sekretariátu bakalářského studia a děkana FHS UK. Správou Samostatné evidence dokumentů – studijní agenda jsou děkanem po dom pověřeni vybraní pracovníci studijního oddělení FHS UK, sekretariátu bakalářského studia F pracovníci sekretariátu děkana FHS UK. 3. Archivář odpovídá za to, že Samostatná evidence dokumentů – studijní agenda je na konci vytištěna a svázána do knihy. Před vytištěním je kontrolou vyřízení všech dokumentů za upl rok pověřen archivářem FHS UK odpovědný pracovník studijního oddělení FHS UK. Protokol o k do vytištěné Samostatné evidence dokumentů – studijní agenda.  Všechny Samostatné evidence studijní agenda jsou ukládány na studijním oddělení FHS UK po dobu určenou spisovým plánem 4. Číslo jednací Samostatné evidence dokumentů – studijní agenda je vedeno ve tvaru UKFHS- rok podání. 5. Do Samostatné evidence dokumentů – studijní agenda se zapisují pouze příchozí a odchozí úředního charakteru vztahující se k agendě studijního oddělení FHS UK, tj. zejména následu a) žádost o přerušení studia; b) rozhodnutí o přerušení studia; c) žádost o uznání kreditů; d) žádost o zaslání údajů o studiu; e) žádost o přijetí do programu CŽV; f) smlouvy CŽV; g) prohlášení o zanechání studia; h) potvrzení o zanechání studia; i) výzva k uhrazení poplatku; j) rozhodnutí o ukončení studia; k) rozhodnutí o přerušení studia z důvodu neuhrazení poplatku; l) potvrzení a transkripty; m) rozhodnutí o stipendiu. 6. Do Samostatné evidence dokumentů – studijní agenda se zapisují rovněž dokumenty uvedené 5, které jsou doručené a odesílané faxem nebo elektronicky (e-mail, datová schránka). Doku odesílané tímto způsobem je třeba pro trvalé uchování vytisknout. 7. Dokumenty zapsané do Samostatné evidence dokumentů – studijní agenda jsou uloženy na st FHS UK. Za vyřízení těchto dokumentů odpovídá pracovník, jemuž jsou dokumenty přiděleny ke Vyřízení těchto dokumentů se zapisuje do Samostatné evidence dokumentů – studijní agenda. musejí být vyřizovány včas a účelně. 2.4 Samostatná evidence dokumentů – přijímací řízení 1. Studijní oddělení FHS UK sídlí na adrese U Kříže 8, 158 00 Praha 5. 2. Samostatná evidence dokumentů – přijímací řízení je vedena v elektronické podobě a ulož disku „S“, v adresáři „ADMINISTRATIVA\SAMOSTATNE EVIDENCE DOKUMENTU\SED_studijni oddeleni“ přístup pouze odpovědní pracovníci studijního oddělení, sekretariátu bakalářského studia a děkana FHS UK. Správou Samostatné evidence dokumentů – přijímací řízení jsou děkanem po do archivářem pověřeni vybraní pracovníci studijního oddělení FHS UK, sekretariátu bakalářské případně pracovníci sekretariátu děkana FHS UK. 3. Archivář odpovídá za to, že Samostatná evidence dokumentů – přijímací řízení je na konc vytištěna a svázána do knihy. Před vytištěním je kontrolou vyřízení všech dokumentů za upl rok archivářem pověřen odpovědný pracovník studijního oddělení FHS UK. Protokol o kontrole do vytištěné Samostatné evidence dokumentů – přijímací řízení. Všechny Samostatné evidence přijímací řízení jsou ukládány na studijním oddělení FHS UK po dobu určenou spisovým pláne 4. Číslo jednací Samostatné evidence dokumentů – přijímací řízení je vedeno ve tvaru UKFHS rok podání. 5. Do Samostatné evidence dokumentů – přijímací řízení se zapisují pouze příchozí a odchoz úředního charakteru vztahující se k agendě bakalářského a navazujícího magisterského přijí FHS UK, tj. zejména následující: a) přihláška ke studiu; b) výzvy k dodání nebo doplnění údajů v přihláškách; c) pozvánky k přijímacím zkouškám; d) žádosti o náhradní termín přijímací zkoušky nebo zápisu do studia; e) rozhodnutí o přijetí/nepřijetí; f) žádost o nahlédnutí do spisu; g) žádost o přezkoumání rozhodnutí; h) prohlášení o nenastoupení ke studiu; i) potvrzení o nenastoupení ke studiu. 6.    Do Samostatné evidence dokumentů – přijímací řízení se zapisují rovněž dokumenty uve odst. 5, které jsou doručené a odesílané faxem nebo elektronicky (e-mail, datová schránka) doručené a odesílané tímto způsobem je třeba pro trvalé uchování vytisknout. 7.    Dokumenty zapsané do Samostatné evidence dokumentů – přijímací řízení jsou uloženy n oddělení FHS UK. Za vyřízení těchto dokumentů odpovídá pracovník, jemuž jsou dokumenty při zpracování. Vyřízení těchto dokumentů se zapisuje do Samostatné evidence dokumentů – přijí Všechny dokumenty musejí být vyřizovány včas a účelně. 2.5 Samostatná evidence dokumentů – doktorská studijní agenda 1. Sekretariát doktorských studií FHS UK sídlí na adrese U Kříže 8, 158 00 Praha 5. 2. Samostatná evidence dokumentů – doktorské studium je vedena v elektronické podobě a ulo disku „S“, v adresáři „ADMINISTRATIVA\SAMOSTATNE EVIDENCE DOKUMENTU\SED_doktorske studium“ přístup pouze odpovědní pracovníci sekretariátu doktorských studií, studijního oddělení a děkana FHS UK. Správou Samostatné evidence dokumentů – doktorské studium jsou děkanem po d archivářem pověřeni vybraní pracovníci sekretariátu doktorských studií, studijního oddělen děkana FHS UK. 3. Archivář odpovídá za to, že Samostatná evidence dokumentů – doktorské studium je na kon vytištěna a svázána do knihy. Před vytištěním je kontrolou vyřízení všech dokumentů za upl rok archivářem pověřen odpovědný pracovník sekretariátu doktorských studií FHS UK. Protoko je zapsán do vytištěné Samostatné evidence dokumentů – doktorské studium.  Všechny Samosta dokumentů – doktorské studium jsou ukládány na sekretariátu doktorských studií FHS UK po d spisovým plánem. 4. Číslo jednací Samostatné evidence dokumentů – doktorské studium je vedeno ve tvaru UKFH DS-rok podání. 5. Do Samostatné evidence dokumentů – doktorské studium se zapisují pouze příchozí a odcho úředního charakteru vztahující se k agendě sekretariátu doktorských studií FHS UK, tj. zej a) žádost o přerušení studia; b) rozhodnutí o přerušení studia; c) žádost o zaslání údajů o studiu; d) prohlášení o zanechání studia; e) potvrzení o zanechání studia; f) rozhodnutí o ukončení studia; g) potvrzení a transkripty; h) rozhodnutí přidělení/odebrání stipendia; i) žádost o změnu formy studia; j) rozhodnutí o změně formy studia; k) žádost o evidování uznané doby rodičovství; l) rozhodnutí o evidování uznané doby rodičovství. 6. Do Samostatné evidence dokumentů – doktorské studium se zapisují rovněž dokumenty uvede odst. 5, které jsou doručené a odesílané faxem nebo elektronicky (e-mail, datová schránka) doručené a odesílané tímto způsobem je třeba pro trvalé uchování vytisknout. 7. Dokumenty zapsané do Samostatné evidence dokumentů – doktorské studium jsou uloženy na doktorských studií FHS UK. Za vyřízení těchto dokumentů odpovídá pracovník, jemuž jsou dok ke zpracování. Vyřízení těchto dokumentů se zapisuje do Samostatné evidence dokumentů – do Všechny dokumenty musejí být vyřizovány včas a účelně. 2.6 Samostatná evidence dokumentů – doktorské přijímací řízení 1. Sekretariát doktorských studií FHS UK sídlí na adrese U Kříže 8, 158 00 Praha 5. 2. Samostatná evidence dokumentů – doktorské přijímací řízení je vedena v elektronické pod síťovém disku „S“, v adresáři „ADMINISTRATIVA\SAMOSTATNE EVIDENCE DOKUMENTU\SED_doktorske mají přístup pouze odpovědní pracovníci sekretariátu doktorských studií, studijního odděle děkana FHS UK. Správou Samostatné evidence dokumentů – doktorské přijímací řízení jsou děk archivářem pověřeni vybraní pracovníci sekretariátu doktorských studií, studijního oddělen děkana FHS UK. 3. Archivář odpovídá za to, že Samostatná evidence dokumentů – doktorské přijímací řízení každého roku vytištěna a svázána do knihy. Před vytištěním je kontrolou vyřízení všech dok uplynulý kalendářní rok archivářem pověřen odpovědný pracovník sekretariátu doktorských st UK. Protokol o kontrole je zapsán do vytištěné Samostatné evidence dokumentů – doktorské p řízení. Všechny Samostatné evidence dokumentů – doktorské přijímací řízení jsou ukládány n doktorských studií FHS UK po dobu určenou spisovým plánem. 4. Číslo jednací Samostatné evidence dokumentů – doktorské přijímací řízení je vedeno ve t podání/DP-rok podání. 5. Do Samostatné evidence dokumentů – doktorské přijímací řízení se zapisují pouze příchoz dokumenty úředního charakteru vztahující se k agendě doktorského přijímacího řízení na FHS následující: a) přihláška ke studiu; b) výzvy k dodání nebo doplnění údajů v přihláškách; c) pozvánky k přijímacím zkouškám; d) žádosti o náhradní termín přijímací zkoušky nebo zápisu do studia; e) rozhodnutí o přijetí/nepřijetí; f) žádost o nahlédnutí do spisu; g) žádost o přezkoumání rozhodnutí; h) prohlášení o nenastoupení ke studiu; i) potvrzení o nenastoupení ke studiu. 6. Do Samostatné evidence dokumentů – doktorské přijímací řízení se zapisují rovněž dokume 2.6 odst. 5, které jsou doručené a odesílané faxem nebo elektronicky (e-mail, datová schrá doručené a odesílané tímto způsobem je třeba pro trvalé uchování vytisknout. 7. Dokumenty zapsané do Samostatné evidence dokumentů – doktorské přijímací řízení jsou ul sekretariátu doktorských studií FHS UK. Za vyřízení těchto dokumentů odpovídá pracovník, j dokumenty přiděleny ke zpracování. Vyřízení těchto dokumentů se zapisuje do Samostatné evi doktorské přijímací řízení. Všechny dokumenty musejí být vyřizovány včas a účelně. 2.7 Samostatná evidence dokumentů – personalistika 1. Personální oddělení FHS UK sídlí na adrese U Kříže 8, 158 00 Praha 5. 2. Samostatná evidence dokumentů – personalistika je vedena v elektronické podobě a uložen disku „S“, v adresáři „ADMINISTRATIVA\PERSONALNI ODDELENI“, k němuž mají přístup pouze odp personálního oddělení a ekonomického oddělení FHS UK. Správou Podacího deníku – personalis po domluvě s archivářem pověřen pracovník personálního oddělení FHS UK. 3. Archivář odpovídá za to, že Samostatná evidence dokumentů – personalistika je na konci vytištěna a svázána do knihy. Před vytištěním je kontrolou vyřízení všech dokumentů za upl rok děkanem po domluvě s archivářem pověřen odpovědný pracovník personálního oddělení FHS kontrole je zapsán do vytištěné Samostatné evidence dokumentů - personalistika. Všechny Sa dokumentů – personalistika jsou ukládány na personálním oddělení FHS UK po dobu určenou sp 4. Číslo jednací Samostatné evidence dokumentů – personalistika je vedeno ve tvaru UKFHS-č rok podání. 5. Do Samostatné evidence dokumentů – personalistika se zapisují pouze příchozí a odchozí úředního charakteru vztahující se k agendě personálního oddělení FHS UK, tj. zejména násle a) podklady pro uzavírání smluv a dohod; b) návrhy na uzavření DPP a DPČ a jejich vyúčtování; c) pracovní smlouvy a jejich dodatky; d) podklady pro výběrová řízení; e) zápisy z výběrových řízení; f) vyrozumění o výsledcích výběrových řízení.        Ostatní úřední dokumenty oddělení personalistiky, které se přímo netýkají pracovníc jmenovací listiny pro vedoucí pracovníky vydávané děkanem) a výběrových řízení, jsou evido deníku – podatelna. 6. Do Samostatné evidence dokumentů – personalistika se zapisují rovněž dokumenty uvedené 5, které jsou doručené a odesílané faxem nebo elektronicky (e-mail, datová schránka). Doku odesílané tímto způsobem je třeba pro trvalé uchování vytisknout. 7. Dokumenty zapsané do Samostatné evidence dokumentů - personalistika se ukládají na pers FHS UK. Za vyřízení těchto dokumentů odpovídá pracovník, jemuž jsou dokumenty přiděleny ke Vyřízení těchto dokumentů se zapisuje do Samostatné evidence dokumentů – personalistika. V musí být vyřizovány včas a účelně. 2.8 Samostatná evidence dokumentů – kniha faktur 1. Ekonomické oddělení FHS UK sídlí na adrese U Kříže 8, 158 00 Praha 5. 2. Samostatná evidence dokumentů -  kniha faktur je vedena v elektronické podobě a uložena „S“, v adresáři „ADMINISTRATIVA\SEKRETARIAT DEKANA\EVIDENCE POSTY“, k němuž mají přístup p pracovníci sekretariátu děkana FHS UK. Správou Samostatné evidence dokumentů – kniha faktu domluvě s archivářem pověřeni vybraní pracovníci sekretariátu děkana FHS UK. 3. Archivář odpovídá za to, že Samostatná evidence dokumentů - kniha faktur je na konci ka vytištěna a svázána do knihy. Před vytištěním je kontrolou vyřízení všech dokumentů za upl rok archivářem pověřen odpovědný pracovník sekretariátu děkana FHS UK. Všechny Samostatné dokumentů -  knihy faktur jsou ukládány na sekretariátu děkana FHS UK po dobu určenou spis 4. Číslo jednací Samostatné evidence dokumentů - knihy faktur je vedeno ve tvaru UKFHS-čís podání. 5. Do Samostatné evidence dokumentů - knihy faktur se zapisují pouze příchozí faktury. 6. Do Samostatné evidence dokumentů - knihy faktur se zapisují rovněž faktury doručené ele mail, datová schránka). Faktury doručené tímto způsobem je třeba pro trvalé uchování vytis 7. Faktury zapsané do Samostatné evidence dokumentů - knihy faktur se předávají na ekonomi FHS UK. Na uvedeném oddělení budou faktury rovněž uloženy. Za zpracování faktur odpovídají ekonomického oddělení FHS UK. 2.9 Samostatná evidence dokumentů – smlouvy 1. Tajemník FHS UK sídlí na adrese U Kříže 8, 158 00 Praha 5. 2. Samostatná evidence dokumentů - smlouvy je vedena v elektronické podobě a uložena na sí „S“, v adresáři „ADMINISTRATIVA\SEKRETARIAT DEKANA\EVIDENCE POSTY“, k němuž mají přístup p pracovníci sekretariátu děkana a tajemník FHS UK. Správou Samostatné evidence dokumentů – děkanem po domluvě s archivářem pověřeni vybraní pracovníci sekretariátu děkana a tajemník 3. Archivář odpovídá za to, že Samostatná evidence dokumentů - smlouvy je na konci každého a svázána do knihy. Všechny smlouvy evidované v Samostatné evidence dokumentů -  smlouvy j kanceláři tajemníka FHS UK, na ekonomickém oddělení a na oddělení vědy a výzkumu po dobu u plánem. 4. Číslo jednací Samostatné evidence dokumentů - smlouvy je vedeno ve tvaru UKFHS-číslo po podání. 6. Do Samostatné evidence dokumentů - smlouvy se zapisují příchozí i odchozí smlouvy vztah tajemníka FHS UK, ekonomického oddělení a oddělení vědy a výzkumu FHS UK, tj. zejména násl a) smlouvy o dílo; b) smlouvy podle § 1746 odst. 2 zák. č. 89/2012 občanského zákoníku; c) nájemní smlouvy; d) smlouvy o spolupráci; e) smlouvy o vydání díla; f) smlouvy s grantovými agenturami. 5. Do Samostatné evidence dokumentů - smlouvy se zapisují rovněž smlouvy doručené elektron datová schránka). Smlouvy doručené tímto způsobem je třeba pro trvalé uchování vytisknout. 6. Do Samostatné evidence dokumentů – smlouvy se uvádí, kterému oddělení je spis předán k uvedeném oddělení bude dokument rovněž uložen. Za vyřízení těchto smluv odpovídá pracovník dokumenty přiděleny ke zpracování. Vyřízení těchto smluv se zapisuje do Samostatné evidenc smlouvy. Všechny smlouvy musejí být vyřizovány včas a účelně.  Čl. 3 Ukládání a vyřazování dokumentů 1. Vzhledem ke svým současným prostorovým možnostem nemá FHS UK spisovnu. Veškeré dokument ukládány na odděleních, pod jejichž agendu spadají. Dokumenty jsou ukládány podle svého ch složek vedených vždy podle kalendářního roku. Za uložení dokumentů a řádné vedení spisů od vedoucí pracovníci jednotlivých oddělení. 2. Skartační znak a lhůta se vyznačí na vyřízené dokumenty razítkem. K vyznačení dochází o Skartační znaky a lhůty jsou přidělovány podle rejstříku, který je součástí Spisového řádu Karlovy v Praze. 3. V roce, kdy uplyne skartační lhůta, požádá oddělení, na kterém je dokument uložen, arch zařazení dokumentu do skartačního řízení. Archivář FHS UK zpravidla jednou ročně vypracuje který zašle Archivu Univerzity Karlovy v Praze. Poté jsou navržené dokumenty posouzeny Arc základě Protokolu o skartačním řízení, který vypracuje Archiv UK, jsou následně dokumenty znakem „A“ a vybrané dokumenty se skartačním znakem „V“ předány do Archivu UK. Ostatní dok k likvidaci označené „S“, u nichž vyjádří Archiv UK svolení, budou následně úředně zničeny likvidaci odborné firmě). 4. Dokumenty úředního charakteru evidované v rámci spisové služby FHS UK mohou být vyřazov popsaným způsobem. Likvidace dokumentů bez souhlasu Archivu UK není možná. Výjimku tvoří k Ty mohou být zničeny poté, co přestanou být potřebné. Čl. 4 Zrušovací a závěrečná ustanovení 1. Tímto opatřením se zrušuje účinnost všech předchozích opatření týkajících se vedení spi FHS UK. 2. Tento předpis byl schválen Archivem UK a může být novelizován pouze s vědomím Archivu U 3. Opatření vstupuje v účinnost dne 1. ledna 2015. Vypracovala: Mgr. Katsiaryna Tourková (vedoucí sekretariátu děkana FHS UK) Za správnost:  PhDr. Milan Hlinomaz (archivář FHS UK) V Praze dne 30. prosince 2014 doc. PhDr. Ladislav Benyovszky, CSc. děkan FHS UK