Opatření děkana FHS UK č. 9/2017 ****************************************************************************************** * ****************************************************************************************** Název: Předkládání podkladů pro závěrečné účtování účetních operací a k prov K provedení: - Účinnost: 30. října 2017 *========================================================================================= * Předkládání podkladů pro závěrečné účtování účetních operací a k provedení inventarizace humanitních studií Univerzity Karlovy za rok 2017 *========================================================================================= V souvislosti s blížícím se koncem roku a povinností zaúčtovat všechny účetní operace týka 2017, vydávám závazný harmonogram termínů pro předložení dokladů ke zpracování: 1. Faktury přijaté: a) faktury od dodavatelů včetně plateb do zahraničí předat ekonomickému oddělení (dále jen provedení příkazu k úhradě peněžnímu ústavu do 12. 12. 2017 b) u dosud proplacených „proforma“ faktur či zálohových faktur zajistit u dodavatelů zaslá daňového dokladu do 12. 12. 2017 2. Faktury vydané: a) faktury externí - předat EO do 12. 12. 2017 b) faktury interní – předat EO do 12. 12. 2017 3. Pokladna – drobné výdaje v hotovosti do 12. 12. 2017 4. Stipendia – podklady pro vyplacení stipendií předat příslušným oddělením do 12. 12. 201 5. Podklady pro mzdovou účtárnu, tj. podklady pro likvidaci: a) náhrad za dovolenou do 15. 12. 2017 b) náhrad dávek nemocenského pojištění do 3 dnů od vzniku pracovní neschopnosti c) náhrad při ošetřování člena rodiny do 3 dnů od vzniku nároku d) dále podklady pro vyplácení odměn a základní data u eventuálně nově přijatých pracovník 6. Vyúčtování dohod o pracovní činnosti a dohod o provedení práce předat personálnímu oddě 2017. 7. Stálé provozní zálohy a mimořádné zálohy – vyúčtovat do 12. 12. 2017. V prosinci nebudou vypláceny žádné zálohy. 8. Cestovní příkazy včetně zahraničních služebních cest vyúčtovat na oddělení rozvoje (Mgr Svítilová) do 24. 11. 2017. 9. Rozpočtové prostředky projektů – účetní doklady, týkající se projektů předat EO nejpozd a) GA UK a SVV – 1. 12. 2017 b) GA ČR – 8. 12. 2017 c) AZV – 8. 12. 2017 d) CŽV, U3V – 8. 12. 2017 e) EMM – 12. 12. 2017 f) RUV – 8. 12. 2017 g) IP – 8. 12. 2017 h) UNCE – 8. 12. 2017 i) SSP – 8. 12. 2017 j) COST – 8. 12. 2017 k) Progres – 1. 12. 2017 l) Ostatní – 8. 12. 2017 10. Provedení inventarizace pro rok 2017 – příloha č. 1. 11. Za splnění úkolů a dodržení termínů tohoto opatření odpovídají: a) tajemník fakulty b) proděkan pro vědu a výzkum c) proděkan pro rozvoj d) studijní proděkani e) vedoucí modulů, kateder a pracovišť Toto opatření nabývá účinnosti dnem podpisu. V Praze dne 30. 10. 2017 Ing. arch. Mgr. Marie Pětová, Ph.D. děkan ------------------------------------------------------------------------------------------ Příloha č. 1 k Opatření děkana č. 9/2017 – Pokyny k provedení inventarizace pro rok 2017 ------------------------------------------------------------------------------------------ a) Pro jmenování Ústřední inventarizační komise (ÚIK) ukládám proděkanům fakulty do 3. 11. tajemníkovi možného člena ÚIK za své pracoviště; b) vedoucím pracovišť fakulty ve spolupráci s tajemníkem ukládám jmenovat dílčí inventariz včetně písemného pověření každého člena inventarizační komise do 3. 11. 2017; c) proškolení členů dílčích inventarizačních komisí včetně seznámení s plánem inventarizac 2017; d) ukládám provést fyzické inventury k datu 30. 11. 2017; e) ukládám provést dokladové inventury k datu 31. 12. 2017; f) ukládám při inventurách se řídit plánem inventur: • vedoucí jednotlivých pracovišť zajistí aktualizaci předložených inventarizačních soupisů 2017, • fyzická inventura majetku proběhne v Jinonicích ve dnech 27. 11. a 28. 11. 2017, • fyzická inventura majetku proběhne na Veleslavíně dne 29. 11. 2017, • fyzická inventura majetku proběhne v prostorách FHS v ulici Máchova a ostatních pracoviš 2017. Vyhlášení plánu průběhu inventarizace ke dni řádné účetní závěrky prováděné ke dni 31. 12. ------------------------------------------------------------------------------------------ I. Před zahájením inventarizace: ------------------------------------------------------------------------------------------ • stanovit odpovědné pracovníky (viz body a) a b) výše), • seznámit odpovědné pracovníky s úkolem a cílem celé inventarizace (viz bod c) výše), • zajistit podpis prohlášení odpovědného pracovníka za inventarizovaný druh majetku. ------------------------------------------------------------------------------------------ II. Provádění vlastních inventur: ------------------------------------------------------------------------------------------ • zajistit skutečné stavy, • odsouhlasit vypracované inventurní soupisy, • porovnat zjištěný fyzický stav se stavem účetním, • provést dokladové inventury, • doložit evidenci pohledávek, • doložit evidenci rezerv a opravných položek. ------------------------------------------------------------------------------------------ III. Další úkoly dílčích inventarizačních komisí: ------------------------------------------------------------------------------------------ • zjistit a vyčíslit inventurní rozdíly, • navrhnout vypořádání inventurních rozdílů, • vypracovat inventarizační zápis dílčích inventarizačních komisí, • předat inventarizační zápisy včetně podkladů ÚIK. ------------------------------------------------------------------------------------------ IV. Vyhodnocení inventarizace: ------------------------------------------------------------------------------------------ • zpracovat všechny zápisy dílčích inventarizačních komisí, • připravit z inventurních seznamů návrh na zařazení majetku do osobních karet (do 50 000 doporučit uzavřít dohodu na svěřené předměty (nad 50 000 Kč). Týká se předmětů, které už pracovník, má k dispozici uzamykatelný stůl, skříň apod., od něhož má klíč pouze on. Pok nezbytné, je oprávněn svěřený předmět nosit za tímto účelem i mimo své pracoviště. Např. telefony, notebooky, fotoaparáty apod., • předložit a projednat výsledky inventarizací, vyhodnotit návrhy závěrů dílčích inventari ústřední inventarizační komisí, • vypracovat zápis ústřední inventarizační komise, • schválit výsledky odpovědným pracovníkem, • zúčtovat a vypořádat inventarizační rozdíl. Termín jednotlivých kroků dle textu. Nedílnou součástí tohoto opatření je: A) formulář Jmenování ústřední inventarizační komise B) formulář Jmenování dílčí inventarizační komise C) vzor formuláře Předávací protokol V Praze dne 30. 10. 2017 Ing. arch. Mgr. Marie Pětová, Ph.D. děkan ------------------------------------------------------------------------------------------ Jmenování ústřední inventarizační komise ------------------------------------------------------------------------------------------ Na základě Opatření rektora č. 39/2015 Provádění inventarizací majetku a závazků na Univer Praze j m e n u j i ústřední inventarizační komisi v tomto složení: Předseda: doc. PhDr. Zdeněk Pinc Členové: Ing. Jitka Živná                 Jitka Prachařová Termín, ke kterému se inventarizace provádí: 31. 12. 2017, tj. k okamžiku, ke kterému je s závěrka. V Praze dne 3. 11. 2017 Ing. arch. Mgr. Marie Pětová, Ph.D. děkan FHS UK ------------------------------------------------------------------------------------------ Jmenování dílčí inventarizační komise pro inventarizaci ------------------------------------------------------------------------------------------ Na základě Opatření rektora č. 39/2015 Provádění inventarizací majetku a závazků na Univer Praze j m e n u j i dílčí inventarizační komisi pro inventarizaci: 1. dlouhodobého hmotného majetku, dlouhodobého nehmotného majetku, drobného dlouhodobého m podobnému majetku ve zvláštní evidenci v tomto složení: Předseda: Ing. Jan Vaněk Člen:    Vojtěch Hendl 2. pohledávek (závazků z obchodního styku, bankovní úvěry, pokladní hotovost apod.) v tomt Předseda: Jitka Prachařová Člen:   Ing. Jitka Živná Za provedení inventarizací a dodržení ustanovení tohoto příkazu odpovídají předsedové dílč inventarizačních komisí. Předsedové DIK se musí osobně účastnit všech inventarizačních pra Termín, ke kterému se inventarizace provádí: 31. 12. 2017, tj. k okamžiku, ke kterému je s závěrka. V Praze dne 3. 11. 2017 Ing. arch. Mgr. Marie Pětová, Ph.D. děkan FHS UK ------------------------------------------------------------------------------------------ Předávací protokol ------------------------------------------------------------------------------------------ Ke stažení: formulář Převod majetku na FHS UK [ URL "FHS-1779-version1- prevod_majetkufakulta_humanitn.docx"]