Vyrazte do Hradce nebo Pardubic na výstavu Konkrétní podzim 2017 ****************************************************************************************** * Vyrazte do Hradce nebo Pardubic na výstavu Konkrétní podzim 2017 ****************************************************************************************** Do 14. října máte možnost navštívit výstavu uměleckých děl Konkrétní podzim 2017, na které kolega, umělec a zároveň vedoucí kreativního modulu FHS [ URL "http://bakalar.fhs.cuni.cz/ Aleš Svoboda [ URL "http://bakalar.fhs.cuni.cz/SHV-177.html"] : „Osobně jsem pro výstavu p variabilní sestavu dvacet pět černo-bílých pláten formátu 55 x 55 cm. Tvarové řešení jedno vytvořil počítačový program vrstvící bílé a černé čtverce a kruhy do rastru vzniklého opak poměru zlatého řezu. Zároveň vystavuji i reliéf ze stejných prvků velikosti 10 x 10 cm. Ta variabilitu, prvky jsou na ploše připevněny magnety a lze je libovolně přemisťovat.“ Konkrétní podzim je téměř každoroční výstavní akce pořádaná Klubem konkrétistů v Hradci Kr Pardubicích. Letošní Konkrétní podzim s podtitulem Materiál – struktura – objekt má pět ex Hradci Králové a dvě v Pardubicích, a je mimo jiné ve znamení znovuobnovení výstavní vazby kolegy. Na všech místech vystavuje celkem 35 autorů. *========================================================================================= * Konkrétní umění a Klub konkrétistů *========================================================================================= „Konkrétní umění pro mě znamená možnost ustavičného obnovování znakového potenciálu umění. Svoboda a pokračuje: „Klub konkrétistů, založený v roce 1967 a v době totality formálně za obnovil svou činnost v 90. letech, tehdy ještě s účastí původních protagonistů, jako byl t Pohribný, Radek Kratina a Jiří Valoch. Klub tehdy působil s domicilem v Olomouci pod názve měl své „spící buňky“ v dalších místních sekcích a po utlumení činnosti KK2 převzala organ Východočeská sekce Klubu konkrétistů, která nakonec ustavila v roce 2011 celostátní KK3. Členové klubu rozvíjejí tzv. „konkrétní umění“. Původ tohoto pojmu najdeme už v roce 1918 který proti chápání nezobrazivého umění jako důsledku „abstrahování“ od okamžitých vizuáln stanovil chápání tvorby jako vytváření forem, které mají důvod samy v sobě, bez nutného od svět. Pojem pak využil v roce 1930 v Manifestu konkrétního umění Theo van Dousburg. Pro sk tvorbu požaduje odstoupení od počitků a pocitů ze světa.“ Lucie Džurdženiková 27. 9. 2017