Opatření děkana FHS UK č. 14/2017 ****************************************************************************************** * ****************************************************************************************** Název: Pravidla pro vypisování, evidenci, odevzdávání a zveřejňování závěreč K provedení: čl. 12 Studijního a zkušebního řádu Univerzity Karlovy a čl. 9 Opatře Účinnost: 1. ledna 2018 [zrušeno opatřením děkanky č. 11/2023 [ URL "FHS-3074.html "] s účinností od 1. října 2023 ****************************************************************************************** * Pravidla pro vypisování, evidenci, odevzdávání a zveřejňování závěrečných prací ****************************************************************************************** *========================================================================================= * Čl. 1: Úvodní ustanovení *========================================================================================= K provedení čl. 12 Studijního a zkušebního řádu Univerzity Karlovy (dále jen „SZŘ UK“) a č rektora Univerzit Karlovy č. 72/2017 (dále jen „OR“) vydávám toto opatření, které doplňuje postupy týkající se vypisování, odevzdávání, evidence a zpřístupňování elektronické podoby prací na Fakultě humanitních studií Univerzity Karlovy (dále jen „fakulta“). *========================================================================================= * Čl. 2: Fakultní koordinátor a upřesnění rolí pracovišť fakulty a pověřených osob *========================================================================================= 1.V souladu s OR jmenuje děkan fakultního koordinátora pro oblast evidence a zveřejňování prací. 2.Činnost fakultního koordinátora je rámcově popsána v OR. Fakultní koordinátor dále: a.pravidelně informuje vedení fakulty o stavu evidence závěrečných prací; b.sbírá podněty a připomínky k evidenci a zveřejňování závěrečných prací z pracovišť fak fakulty a po vyhodnocení na fakultě je předává Ústavu výpočetní techniky Univerzity Ka c.uděluje pokyny k provedení příslušných úkolů při evidenci a zveřejňování elektronické závěrečných prací pracovníkům fakulty a kontroluje zpracování těchto úkolů. 3.Fakultní koordinátor je kontaktní osobou pro studenty v případě potíží s vložením příloh Studijního informačního systému (dále jen „SIS“). S ostatními dotazy se studenti obracej práce/školitele či na vědeckopedagogické pracoviště fakulty, které vypsalo příslušné tém fakultního koordinátora, včetně kontaktních údajů, je uvedeno na webových stránkách faku 4.Garanti studijních programů (dále jen „garanti“) odpovídají zejména za: a.vypsání témat prací, b.zadání témat prací studentům, c.zaznamenání data odevzdání listinné podoby práce a kontrolu náležitostí odevzdané prác d.kontrolu záznamu o práci a jeho finalizaci (tj. potvrzení úplnosti záznamu o práci pro zveřejnění) v SIS. Garanti mohou pověřit prováděním těchto činností jednoho nebo více pracovníků fakulty. 5.Vedoucí příslušného sekretariátu (bakalářského, magisterského, doktorského studia) zodpo a.správnost a úplnost evidence přihlášek k obhajobě, b.správnost a úplnost vložených výsledků obhajob ve studijních povinnostech v SIS a ve s dokumentaci studenta včetně záznamu o průběhu obhajoby. Vedoucí příslušného sekretariátu může pověřit prováděním těchto činností jednoho nebo ví fakulty. *========================================================================================= * Čl. 3: Vypisování témat, zadání práce *========================================================================================= 1.Jednotlivá vědeckopedagogická pracoviště fakulty, resp. pracovníci pověření garanty, vyp prací prostřednictvím SIS. Student může sám navrhnout téma práce a může se individuálně jakéhokoli vyučujícího fakulty, kterého může požádat o vedení své práce. V případě, že s práce/školitel se studentem domluví, vypíše následně vedoucí práce/školitel sám nebo pro pověřeného pracovníka fakulty nové téma v SIS. Není-li vedoucím práce/školitelem učitel rozhoduje o vypsání tématu garant a v SIS ho posléze vypíše garant nebo jím pověřený pra 2.Student se na téma vypsané v SIS hlásí elektronicky v SIS. Vedoucí práce/školitel potvrd přiřazení práce danému studentovi. Od tohoto okamžiku je přiřazení práce studentovi záva přiřazením práce a její obhajobou musí uplynout nejméně 6 měsíců. Změna tématu práce je pouze na základě písemné žádosti studenta, kterou posuzuje příslušný studijní proděkan. 3.Na dizertační práce se pravidlo uvedené v čl. 3 odst. 1 vztahuje přiměřeně. Téma dizerta studentů prvních ročníků doktorských studijních programů schvaluje každoročně oborová ra Oborová rada rovněž schvaluje školitele. Jakákoliv změna jak tématu dizertační práce, ta podléhá schválení oborové rady. 4.Od okamžiku závazného přiřazení práce má student možnost v SIS upravovat pouze některé ú práci. Zároveň je mu umožněno prostřednictvím SIS ukládat elektronickou podobu práce, je abstraktů. *========================================================================================= * Čl. 4: Náležitosti, formální úprava a odevzdání práce *========================================================================================= 1.Práce musí splňovat náležitosti odborného textu a musí mít výbornou jazykovou úroveň. Ne o bakalářskou práci, musí práce obsahovat abstrakt v českém jazyce nebo v jazyce, ve kte uskutečňován studijní program, v němž je student zapsán. Práce musí obsahovat rovněž abs anglickém jazyce. Abstrakty musí být vloženy do SIS spolu s elektronickou verzí práce. P obsahovat shrnutí závěrů práce seznam použité literatury či jiných citovaných zdrojů (vč webových stránek). 2.Práce musí obsahovat podepsané závazné prohlášení o těchto skutečnostech: a.student vypracoval práci samostatně, b.všechny použité prameny a literatura byly řádně citovány, c.práce nebyla využita k získání jiného nebo stejného titulu. 3.Vzory titulních stránek prací a text závazného prohlášení jsou ke stažení na webu fakult 4.Závěrečnou práci odevzdá student v termínu určeném harmonogramem akademického roku dle o plánovaného termínu obhajoby, a to ve dvojí podobě: a.V případě bakalářských a diplomových prací dva exempláře v listinné podobě, v případě prací tři exempláře v listinné podobě odevzdá student na vědecko-pedagogickém pracoviš práce studentovi zadána. Prohlášení uvedené v práci dle čl. 4 odst. 2 student před ode vlastnoručně podepíše. b.Elektronickou verzi práce (totožnou s verzí listinnou), nevylučuje-li to její povaha ( student prostřednictvím SIS. 5.Termín pro odevzdání práce v listinné a elektronické podobě je shodný. Práce je považová odevzdanou, pokud student v termínu odevzdal obě podoby práce. 6.Termín odevzdání dizertační práce je minimálně 6 měsíců před jejím plánovaným obhájením. 7.Student odpovídá za správnost a úplnost odevzdané elektronické podoby práce a jejích pří (zejména obsahový) této podoby s její listinnou podobou. Závažný obsahový nesoulad elekt listinné podoby práce může být důvodem pro zahájení disciplinárního řízení. 8.U oborů všech druhů studia mohou být přijímány k obhajobě pouze závěrečné práce napsané daného oboru. Případnou výjimku může udělit pouze příslušný studijní proděkan fakulty na písemné žádosti studenta. Toto pravidlo se neuplatňuje, jednáli se o meziuniverzitní stu 9.V případě, že student po odevzdání elektronické podoby práce v SIS zjistí, že potřebuje podobě práce provést dodatečně změny, požádá příslušné vědecko-pedagogické pracoviště fa odemknutí záznamu o práci v SIS pro úpravy. Odemknutí práce je možné pouze do termínu st harmonogramem pro odevzdání práce k obhajobě. *========================================================================================= * Čl. 5: Přihláška k obhajobě *========================================================================================= 1.Termín podání přihlášky k obhajobě je dán harmonogramem akademického roku. 2.Formulář přihlášky k obhajobě si lze vytisknout prostřednictvím SIS. Vyplněnou a podepsa student odevzdá pověřenému pracovníkovi příslušného vědecko-pedagogického pracoviště fak 3.Potvrzení přihlášení studenta k obhajobě práce je podmíněno odevzdáním práce v listinné podobě. Pověřený pracovník zaznamená v SIS datum odevzdání listinné podoby práce. Datum elektronické podoby práce zaznamenává SIS automaticky. Pověřený pracovník příslušného vě pedagogického pracoviště provede kontrolu náležitostí odevzdané práce uvedených v čl. 4 kontroly zaznamená do SIS. Pověřený pracovník na základě těchto informací uvedených v SI dalších skutečností rozhodných pro možnost podání přihlášky k obhajobě (zejména dle čl. SZŘ UK) provede potvrzení či nepotvrzení přihlášky studenta k obhajobě. *========================================================================================= * Čl. 6: Obhajoba *========================================================================================= 1.Listinná podoba odevzdané práce bude k dispozici k nahlédnutí nejméně 5 pracovních dnů p obhajoby, a to: a.bakalářské práce na sekretariátu bakalářského studia, b.diplomové práce na sekretariátech jednotlivých kateder, c.disertační práce na sekretariátu doktorských studií. 2.Shromažďováním, uchováváním a zpřístupněním závěrečných prací pro tyto účely je pověřen pracovník příslušného vědecko-pedagogického pracoviště fakulty. 3.Z práce zpřístupněné postupem dle čl. 6 odst. 1 je možné pořizovat na své náklady výpisy kopie v elektronické i listinné formě. 4.Vedoucí práce/školitel a oponenti práce se seznámí s elektronickou podobou práce v SIS. vědecko-pedagogické pracoviště může zajistit, že vedoucímu práce/školiteli a oponentům b též listinná podoba práce, není to však podmínkou. Listinná podoba práce bude k dispozic práce. 5.Po odevzdání práce budou k záznamu o práci v SIS vloženy elektronické podoby posudku ved školitele a posudky oponentů, a to: a.nejméně 3 pracovní dny před konáním obhajoby bakalářské nebo diplomové práce; b.nejméně 7 dnů před konáním obhajoby dizertační práce. 6.V odůvodněných případech a po dohodě s vedoucími pracovníky příslušných vědecko-pedagogi může pověřený pracovník do SIS vložit posudek vedoucího práce/školitele nebo oponenta v 7.Vedoucí práce/školitel a oponenti odevzdají na sekretariát příslušného vědecko-pedagogic originály podepsaných posudků v listinné podobě. Ty budou následně založeny do spisové d studenta. 8.Po obhajobě vloží pověřený pracovník k záznamu o práci v SIS záznam o průběhu obhajoby. *========================================================================================= * Čl. 7: Kontrola a zveřejnění práce *========================================================================================= 1.Po obhajobě práce má autor práce možnost vložit k záznamu o práci v SIS soubor s případn práce, a to nejpozději do 15 dnů po konání obhajoby. 2.Po obhajobě práce provede pověřený pracovník v SIS kontrolu úplnosti záznamu o práci vče souborů z hlediska náležitostí pro zveřejnění elektronické podoby práce a kontrolu soula anglického názvu práce s listinnou podobou práce. Po provedení kontroly potvrdí záznam o zveřejnění provedením tzv. finalizace, a to nejpozději do 21 dnů od obhajoby. 3.Po finalizaci záznamu o práci a uplynutí lhůty dle OR bude elektronická podoba práce aut odeslána do univerzitního repozitáře ke zveřejnění a záznam o práci bude exportován do k systému, kde bude pracovníky knihovny doplněn o nezbytné údaje k listinné verzi. Jeden e podoby práce předá příslušné pracoviště do 21 dnů od obhajoby knihovně fakulty. 4.Odložit zveřejnění práce je možné postupem uvedeným v OR prostřednictvím SIS nejpozději 5.Kontrola podobnosti textu práce oproti databázi vzniklé a udržované v rámci meziuniverzi Theses.cz bude prováděna automaticky po odevzdání elektronické podoby práce, a to do jed dne od odevzdání práce. Výsledek kontroly bude přístupný u záznamu o práci v SIS, a to s vedoucímu práce/školiteli a oponentům. *========================================================================================= * Čl. 8: Závěrečná ustanovení *========================================================================================= 1.Toto opatření nabývá platnosti dnem podpisu. 2.Toto opatření nabývá účinnosti dne 1. ledna 2018. 3.Tímto opatřením se k datu nabytí jeho účinnosti zrušuje opatření děkana č. 8/2016. V Praze dne 20. prosince 2017 Ing. arch. Mgr. Marie Pětová, Ph.D. děkan