Opatření děkana FHS UK č. 4/2018 ****************************************************************************************** * ****************************************************************************************** Název: Zřízení a činnost Likvidační komise Fakulty humanitních studií Univer K provedení: Pravidel pro správu majetku Univerzity Karlovy, Opatření děkana FHS U Účinnost: 1. března 2018 ****************************************************************************************** * Zřízení a činnost Likvidační komise Fakulty humanitních studií Univerzity Karlovy ****************************************************************************************** *========================================================================================= * Čl. 1: Úvodní ustanovení *========================================================================================= V souladu se Statutem Univerzity Karlovy, Pravidly pro správu majetku Univerzity Karlovy a FHS UK č. 13/2017 vydávám toto opatření. *========================================================================================= * Čl. 2: Obecná ustanovení *========================================================================================= 1.Vlastníkem majetku je vždy Fakulta humanitních studií Univerzity Karlovy (dále jen „faku respektive Univerzita Karlova (dále jen „univerzita“), a to i v případě, kdy je majetek jen „majetek“) pořízen prostřednictvím grantu. Řešitelé grantu mají v tomto případě maje své užití tak jak je popsáno v žádosti o grant, po dobu trvání úkolu. 2.Likvidační komise (dále jen „komise“) je poradním orgánem děkana fakulty. 3.Komise posuzuje fyzický stav majetku, jeho funkčnost, technickou úroveň a další použitel základě těchto parametrů navrhuje, zda jde o majetek neupotřebitelný či přebytečný a nav vyřazení takového majetku z evidence majetku (dále jen „vyřazení majetku“) prodejem nebo 4.Na základě návrhu komise vydává děkan fakulty rozhodnutí o tom, zda jde o majetek neupot přebytečný a o způsobu vyřazení takového majetku. *========================================================================================= * Čl. 3: Složení likvidační komise *========================================================================================= 1.Předsedu a členy komise jmenuje a odvolává děkan fakulty. 2.Komise se skládá z předsedy a nejméně dvou členů. 3.Členství v komisi je nezastupitelné. *========================================================================================= * Čl. 4: Jednání likvidační komise *========================================================================================= 1.Komisi svolává a řídí její předseda. 2.Komise projednává podněty na vyřazení majetku dle potřeby, nejméně však dvakrát do roka nedocházelo ke zbytečnému prodlení. 3.Komise je usnášeníschopná, je-li přítomna nadpoloviční většina jejích členů. 4.Jednání komise je neveřejné, pokud předseda komise nestanoví jinak. Komise má však právo jednání zaměstnance fakulty, případně další osoby, které mohou přispět k projednání podn majetku. 5.Podnět k vyřazení majetku a soupis takového majetku připravují odborné útvary nebo škodn a předávají jej bez zbytečného prodlení předsedovi likvidační komise. Tento soupis musí inventární číslo majetku, popis, cenu, datum pořízení, zdůvodnění podnětu k vyřazení maj další důležité identifikační údaje, nezbytné pro přesné dohledání majetku. 6.Komise fyzicky posuzuje každou jednotlivou položku ze soupisu majetku navrženého k vyřaz zda jde o majetek neupotřebitelný či přebytečný a zda bude ponechán nebo vyřazen z evide Odborné útvary mají povinnost zajistit komisi přístup k tomuto majetku za účelem provede kontroly jeho stavu. 7.Pokud komise navrhne vyřazení majetku, musí k tomuto návrhu také uvést navrhovaný způsob majetku, kterým se rozumí následující: a.likvidace - komise musí v návrhu na vyřazení majetku likvidací specifikovat způsob lik ekologická likvidace, rozebrání na náhradní díly, odevzdání do sběrného dvora, sešroto skládce apod.; b.prodej - probíhá dle Pravidel pro správu majetku Univerzity Karlovy a příslušného opat správu majetku fakulty; c.jiný - v případě, že nelze použít žádný z výše uvedených způsobů vyřazení majetku. V t musí komise v návrhu specifikovat důvod tohoto způsobu vyřazení majetku. 8.Komise se vyjadřuje ke každé jednotlivé položce ze soupisu majetku navrženého k vyřazení navrhovanému způsobu vyřazení takové položky. 9.Komise vyhotovuje o svém jednání diktovaný zápis. Součástí zápisu musí být: a.prezenční listina; b.podněty k vyřazení majetku z evidence; c.popis stavu jednotlivých projednávaných položek majetku; d.návrhy na ponechání nebo případně vyřazení těchto položek majetku včetně navrhovaného vyřazení; e.usnesení komise k jednotlivým projednávaným položkám majetku. 10Kompletní zápis předá předseda komise bez zbytečného prodlení děkanovi k vydání rozhodnu projednávaném majetku. *========================================================================================= * Čl. 5: Závěrečná ustanovení *========================================================================================= 1.Toto opatření nabývá platnosti dnem podpisu. 2.Toto opatření nabývá účinnosti dne 1. března 2018. V Praze dne 19. února 2018 Ing. arch. Mgr. Marie Pětová, Ph.D. děkan