Libor Prudký: Vývoj hodnotových struktur studentů FHS UK ****************************************************************************************** * ****************************************************************************************** ISBN 978-80-7571-019-2. Vydala Fakulta humanitních studií UK, počet stran: 144. Elektronická verze publikace (pdf.) [ URL "FHS-1947-version1- prudky_vyvoj_hodnotovych_struktur_studentu_fhs_uk.pdf"] *========================================================================================= * Anotace *========================================================================================= Tato elektronická publikace shrnuje vybrané výsledky dlouhodobého longitudinálního kvantit výzkumu hodnotových struktur studentů přicházejících do 1. ročníku denního bakalářského st humanitních studií Univerzity Karlovy v Praze. Jde o výsledky výzkumů z let 2002–2016. Po byl realizován terénní sběr dat a také postupné zpracovávání výsledků. Po dobu prvních šes let byla současně testována použitelnost a nosnost svébytného nástroje pro kvantitativní e sociologický výzkum hodnotových struktur. Předkládáme shrnutí vybraných výsledků vlastně v – tedy především ve srovnání v časových řadách poznatků vycházejících z frekvenční analýzy z faktorové analýzy (jako důležitého nástroje pro porozumění struktuře vztahů mezi výstupy párových analýz, pro hledání vztahů mezi zkoumanými indikátory. Jsou zde rovněž základní p hledání vztahů mezi součástmi zkoumaných hodnotových struktur. Publikace se soustředí zejm získaných dat. Jde ovšem jen o část poznatků z analýzy výsledků výzkumů. Čtenář může porov zkoumaných indikací s podobou dotazníků. V závěru jsou uvedeny dvě jeho podoby – z prvního pak ta, která byla použita v dosud závěrečném výzkumu z roku 2016. Z tohoto srovnání je ta se výzkum v nejzákladnějších obrysech vyvíjel. A také to, že zdaleka ne všechny možnosti p a interpretaci získaných dat jsou v této publikaci využity. Soustředili jsme se především se vztahující k postupu zkoumání hodnotových struktur konceptem, vyvinutým v rámci tohoto zkoumání. *========================================================================================= * *=========================================================================================