Katedra sociologie ****************************************************************************************** * ****************************************************************************************** místnost 2.08 +420 224 271 436 barbora.benesovska(zavinac)fhs.cuni.cz [ MAIL "barbora.benesovska(zavinac)fhs.cuni.cz"] Asistentka katedrBarbora Benešovská E-mail: barbora.benesovska(zavinac)fhs.cuni.cz [ MAIL "barbora.benesovska(zavinac)fhs.cuni.cz"] Úřední hodiny: pondělí 10:00-14:00 čtvrtek 10:00-14:00 *========================================================================================= * Základní informace o katedře *========================================================================================= • Vedení katedry • Členové a členky katedry • Studijní programy • Podpora vědy a výzkumu ****************************************************************************************** * Vedoucí katedry ****************************************************************************************** Mgr. et Mgr. Ondřej Špaček, Ph.D.vedoucí katedry e-mail: ondrej.spacek(zavinac)fhs.cuni.cz [ MAIL "ondrej.spacek(zavinac)fhs.cuni.cz"] kancelář 2.07 osobní profil [ URL "FHS-3312.html "] *========================================================================================= * Zástupkyně vedoucího katedry *========================================================================================= Ludmila Dobrovolná Wladyniak, M.A., Ph.D.zástupkyně vedoucího katedry e-mail: ludmila.wladyniak(zavinac)fhs.cuni.cz [ MAIL "ludmila.wladyniak(zavinac)fhs.cuni.c kancelář 2.07 osobní profil [ URL "FHS-3315.html "] ****************************************************************************************** * Členové a členky katedry ****************************************************************************************** Mgr. Karel Čada, Ph.D. [ URL "FHS-3071.html "] (místnost 2.37) Mgr. Karel Černý, Ph.D. [ URL "FHS-3299.html "] (místnost č. 2.06) JUDr. Lenka Deverová [ URL "FHS-3567.html "] (místnost č. 2.37) doc. Ing. Marie Dohnalová, CSc. [ URL "FHS-3570.html "] (místnost č. 2.37) doc. PhDr. Pavol Frič, Ph.D. [ URL "FHS-3301.html "] (místnost 2.37) doc. PaedDr. Tomáš Hák, Ph.D. [ URL "FHS-3587.html "] (místnost 2.13) prof. Miloš Havelka, CSc. [ URL "FHS-3302.html "] (místnost č. 2.07) doc. PhDr. Mgr. Stanislav Holubec, Ph.D., Ph.D. [ URL "FHS-3628.html "] (místnost č. 2.06) doc. PhDr. Marta Kolářová, Ph.D. [ URL "FHS-3059.html "] (místnost č. 2.38) Alena Košák Felcmanová, M.A., Ph.D. [ URL "FHS-3568.html "] (místnost č. 2.38) doc. Mgr. Dr. Dana Moree [ URL "FHS-3571.html "] (místnost č. 2.38) Mgr. Selma Muhič Dizdarevič, Ph.D. [ URL "FHS-3569.html "] (místnost č. 2.38) Mgr. Marek Německý, Ph.D. [ URL "FHS-3309.html "] (místnost č. 2.05) Mgr. et Mgr. Arnošt Novák, Ph.D. [ URL "FHS-1778.html "] (místnost č. 2.38) PhDr. Tereza Pospíšilová, Ph.D. [ URL "FHS-3310.html "] (místnost č. 2.38) Mgr. Ivana Lukeš Rybanská, Ph.D. [ URL "FHS-3359.html "] (místnost č. 2.07) doc. PhDr. Marek Skovajsa, M.A., Ph.D. [ URL "FHS-3311.html "] (místnost č. 2.37) Mgr. et Mgr. Ondřej Špaček, Ph.D. [ URL "FHS-3312.html "] (místnost č. 2.07) Mgr. Magdaléna Šťovíčková Jantulová [ URL "FHS-3313.html "] (místnost č. 2.07) Ludmila Maria Wladyniak, M.A., Ph.D. [ URL "FHS-3315.html "] (místnost č. 2.07) ****************************************************************************************** * Studijní programy ****************************************************************************************** Bakalářské studium • Studium humanitní vzdělanosti [ URL "FHS-2123.html "] • Liberal Arts and Humanities [ URL "FHS-2124.html "] Navazující magisterské studium • Historická sociologie [ URL "FHS-2129.html "] • Historical Sociology [ URL "https://fhs.cuni.cz/FHSENG-709.html"] • Studia občanské společnosti [ URL "FHS-2141.html "] Doktorské studium • Historická sociologie [ URL "FHS-1572.html "] • Historical Sociology [ URL "https://fhs.cuni.cz/FHSENG-719.html"] • Studia občanského sektoru [ URL "FHS-1578.html "] ****************************************************************************************** * Podpora vědy a výzkumu ****************************************************************************************** Program CooperatioCooperatio Sociologie a aplikované sociální vědy Grémium SOAS Mgr. et Mgr. Ondřej Špaček, Ph.D. – koordinátor SOAS, vedoucí Katedry sociologie Doc. PhDr. Tereza Pospíšilová, Ph.D. Doc. Monika Bosá, Ph.D. Doc. Věra Sokolová, Ph.D. Doc. Ing. Marie Dohnalová Pořadí prioritních výstupů pro rozvoj vědní oblasti SOAS • 1. Články v časopisech AIS (s IF) • 2. Monografie (v češtině i angličtině) v renomovaných nakladatelstvích • 3. Příprava výzkumných projektů/grantů (GAČR, TAČR ad.) • 4. Články v oborově významných národních časopisech (Scopus apod.) • 5. Aktivní účast (tj. s přijatým konferenčním příspěvkem) na zahraničních konferencích/s • 6. Aktivní účast na domácích konferencích/seminářích • 7. Pořádání a spolupořádání konferencí/seminářů, zejména mezinárodních • 8. Editování a pořádání kolektivních monografií či monotematických čísel časopisů, zejmé • 9. Jiné výstupy v případě aplikovaného výzkumu nebo v rámci veřejné prospěšnosti, rozvoj sociální relevance apod. Příklady podporovaných činností • Korektura článku v angličtině • Korektura žádosti o grant/projekt v angličtině (např. GAČR) • Poplatek za open access publikaci • Příspěvek na vydání publikace (zejména v zahraničním vydavatelství) ) • Cestovné na konferenci • Pozvání zahraniční badatelky (badatele) na mezinárodní výzkumný workshop • Pokrytí části nákladů na specifickou výzkumnou činnost, která povede k publikovaným výst zaplacení databáze pro sběr dat; zaplacení poplatku za analytickou platformu; odměny úča fokusních skupin, cestovné použité při sběru dat ad.) nebo náklady spojené s aplikovaným rámci veřejné prospěšnosti, rozvoje oboru, řešení aktuálních sociálních otázek apod. (na odměna účastníkům z tzv. marginalizovaných skupin) • Členské příspěvky v profesních asociacích (zohledňuje se přitom výzkumná a publikační ak ky, též aktivita v rámci asociace – např. členství v orgánech asociace, podílení se na p konference, práce v radě časopisu, pořádání letní školy pro doktorandy apod.) Program Cooperatio na FHS UK [ URL "https://veda.fhs.cuni.cz/FHSVEDA-172.html"] Program Cooperatio na webu Univerzity Karlovy [ URL "https://cuni.cz/UK-11165.html"] PWP PREZENTACE/PRESENTATION ON SCIENCE AND RESEARCH FUNDING OPPORTUNITIES AT FHS UK, basic Ph.D. students [ URL "FHS-2497-version1-funding_for_phd_at_fhs_uk_fin.pptx"] Kdo se může o podporu v Cooperatio SOAS ucházet? Podpora je určena akademickým pracovníkům a pracovnicím, kteří jsou součástí Cooperatio SO podporu se mohou ucházet rovněž studenti a studentky doktorských studijních programů, kteř Cooperatio SOAS. Proces posuzování žádosti • Předložené žádosti jsou nejprve evidovány OVV a poté posuzovány grémiem SOAS. • Grémium si vyhrazuje právo požádat o případné doplnění žádosti o další relevantní inform vyhrazuje právo na případné úpravy navrhovaných rozpočtů. • Rozhodnutí grémia o podpoření / nepodpoření / prozatímním odložení záměru bude žadatele informovat Oddělení vědy a výzkumu FHS UK (OVV). Termíny V průběhu roku jsou vyhlašovány cca 2 standardní oborové výzvy Cooperatio SOAS - sledujte nichž informuje Oddělení vědy a výzkumu FHS UK. Na začátku akademického roku bývá vyhlašována též provizorní výzva (tj. v době rozpočtovéh pokrytí nutných nákladů v období leden – březen. Způsob podání žádosti 1.Vyplněním formuláře (existuje česká i anglická verze) žádosti o udělení podpory rozesíla výzvou OVV 2.Spolu s relevantními přílohami (např. rukopis práce, nakladatelská smlouva, potvrzení o článku k publikaci, atd., v případě studentů a studentek písemné vyjádření podory žádost školitele či školitelky) zasláním vyplněného formulář na adresu cooperatio(zavinac)fhs.c "cooperatio(zavinac)fhs.cuni.cz"] . Zdůvodnění žádosti 1.Stručný popis záměru vedoucího k vytvoření vědeckého či tvůrčího počinu (resp. výsledku) zdůrazněním plánovaného publikačního výstupu, spolu s časovým harmonogramem realizace zá 2.Charakteristiku plánovaného publikačního výstupu s uvedením, v jakém roce a v jakém časo (vydavatelství) publikace vyjde. Publikace jsou preferovaným vědeckým výstupem. 3.Relevantní přílohy: rukopis práce, jejíž vydání má být podpořeno, příp. smlouva s naklad potvrzení o přijetí článku k publikaci, apod. 4.Stručné a přesné zdůvodnění finančních požadavků. 5.Údaje o navrhovateli či navrhovatelce a o případném zapojení dalších akademických pracov v rámci příslušného oboru programu Cooperatio. Důležité upozornění! V případě, že návrh zahrnuje platbu do zahraničí, je nutné věnovat pozornost následujícímu • Nákup knihy ze zahraničí: PŘIPOČÍST 10% ceny knihy (DPH) • Nákup jakéhokoli dalšího zboží ze zahraničí: PŘIPOČÍST 21% ceny zboží (DPH) • Vydání knihy v zahraničí: PŘIPOČÍST 21% ceny z celkové částky (DPH) • Poplatek za účast na zahraniční konferenci, které se účastníte ONLINE: PŘIPOČÍST 21% cen (DPH). Pokud se žadatel/ka účastní konference v zahraničí osobně, není třeba nic připočí se týká také pobytu v zahraničních ubytovacích zařízeních (např. při účasti na konferenc ubytování během zahraničního terénního výzkumu). Podpora vědecké činnosti doktorandů Na doktorandy se vztahují všechny uvedené informace. Při posuzování jejich žádostí (zejmén většího rozsahu) je také hodnoceno: • jestli doktorandka či doktorand v minulosti podal/a žádost o grant v GAUK, případně již GAUK • jestli doktorandka či doktorand spolupracuje s akademickým pracovníkem na výzkumném proj publikace (to by mělo být vidět ve vyjádření školitele, jež je součástí podané žádosti) • pokud doktorandka či doktorand již mají předchozí vědecké publikace Doktorandi na rozdíl od akademických pracovníků mohou požádat o publikační podporu z Coope stipendium na dobu 1-4 měsíců ve výši 5-15 tisíc Kč/měsíc. Smyslem stipendia je vytvořit p studentky a studenty prostor, aby napsali či dopsali odborný článek (ideálně do zahraniční IF) dedikovaný na FHS UK, a to dočasným navýšením jejich stipendia z prostředků Cooperatia uděluje grémium ve výjimečných případech. Dedikace a publikování • Všechny publikace podpořené z Cooperatia musí být dedikovány na FHS UK. • U aktivit (typu konference, workshop) je FHS pořadatelem, spolu-pořadatelem apod. a je u materiálech (výzkumná zpráva, PWP prezentace, poster apod.). • Publikace podpořené z Cooperatia jsou typicky zaměstnaneckým dílem (tj. smlouvu o vydání konzultuje s Edičním oddělením FHS UK). Závěrečná zpráva - pouze studující doktorských studijních programů: Podpoření studenti a studentky doktorských studijních programů po čerpání prostředků, nejp do 31. 12. 2024, připraví závěrečnou zprávu z projektu. Zpráva by měla referovat o realiza projektu a jeho naplnění, v max rozsahu 0,5 strany. Povaha informací se odvíjí od charakte může se jednat např. o informaci o stavu publikačních výstupů (např. odeslání textu do rec rozsahu pořízených dat, či referenci o průběhu a přínosu účasti na konferenci. Ve zprávě b obzvláště zdůrazněny a zdůvodněny případné změny oproti navrhovanému záměru v žádosti, vč. výstupů. V případě prezentování příspěvku (či publikačního výstupu) prosíme také o jeho zaslání jak závěrečné zprávy, nebo funkční odkaz. Využití finančních prostředků eviduje Oddělení vědy a výzkumu a není třeba je uvádět do zá Závěrečnou zprávu zasílejte na adresu cooperatio@fhs.cuni.cz [ URL "mailto:Cooperatio@fhs. Kompletní informace k procesu podávání žádosti o podporu v češtině i v angličtině spolu s naleznete na stránce výzvy [ URL "https://veda.fhs.cuni.cz/FHSVEDA-218.html"] . Financování vědy a výzkumuUžitečné odkazy • Oddělení pro vědu, výzkum a ediční činnost FHS UK [ URL "https://veda.fhs.cuni.cz/FHSVED • Oddělení pro rozvoj a projektovou činnost FHS UK [ URL "https://fhs.cuni.cz/FHS-477.html • Zahraniční oddělení FHS UK [ URL "https://international.fhs.cuni.cz/INT-1.html"] • Grantová agentura ČR [ URL "https://gacr.cz/"] • Grantová agentura UK [ URL "https://cuni.cz/UK-9291.html"] • Podpora internacionalizace na UK [ URL "https://cuni.cz/UK-9030.html"] • Specifický výzkum UK [ URL "https://cuni.cz/UK-3362.html"] ****************************************************************************************** * Další aktivity na katedře ****************************************************************************************** -