Opatření děkana FHS UK č. 18/2020_Příloha 1 ****************************************************************************************** * ****************************************************************************************** ****************************************************************************************** * Pokyny k provedení inventarizace pro rok 2020 ****************************************************************************************** *========================================================================================= * 1. Harmonogram termínů pro provedení inventarizace *========================================================================================= a.Pro jmenování Ústřední inventarizační komise (dále jen „ÚIK“) ukládám proděkanům fakulty navrhnout tajemníkovi možného člena ÚIK za své pracoviště; b.vedoucím pracovišť LVT a EO ve spolupráci s tajemníkem ukládám jmenovat dílčí inventariz včetně písemného pověření každého člena inventarizační komise do 2. 11. 2020; c.proškolení členů dílčích inventarizačních komisí včetně seznámení s plánem inventarizací d.ukládám provést fyzické inventarizace k datu 30. 11. 2020; e.ukládám provést dokladové inventarizace k datu 31. 12. 2020; f.ukládám při inventarizacích se řídit plánem inventarizací: • vedoucí jednotlivých pracovišť zajistí aktualizaci předložených inventarizačních soupi 2020, • fyzická inventarizace majetku proběhne v sídle fakulty ve dnech 23. – 25. 11. 2020, • fyzická inventarizace majetku proběhne na ostatních pracovištích dne 26. 11. 2020. *========================================================================================= * 2. Vyhlášení plánu průběhu inventarizace ke dni řádné účetní závěrky prováděné ke dni 31 *========================================================================================= I.Před zahájením inventarizace: • stanovit odpovědné pracovníky (viz body a) a b) výše), • seznámit odpovědné pracovníky s úkolem a cílem celé inventarizace (viz bod c) výše), • zajistit podpis prohlášení odpovědného pracovníka za inventarizovaný druh majetku. IIProvádění vlastních inventarizací: • zajistit skutečné stavy, • odsouhlasit vypracované inventarizační soupisy, • porovnat zjištěný fyzický stav se stavem účetním, • provést dokladové inventarizace, • doložit evidenci pohledávek, • doložit evidenci rezerv a opravných položek IIDalší úkoly dílčích inventarizačních komisí: • zjistit a vyčíslit inventarizační rozdíly, • navrhnout vypořádání inventarizačních rozdílů, • vypracovat inventarizační zápis dílčích inventarizačních komisí, • předat inventarizační zápisy včetně podkladů ÚIK. IVVyhodnocení inventarizace: • zpracovat všechny zápisy dílčích inventarizačních komisí, • připravit z inventarizačních seznamů návrh na zařazení majetku do osobních karet (do 5 případně doporučit uzavřít dohodu na svěřené předměty (nad 50 000 Kč). Týká se předmět jen určený pracovník, má k dispozici uzamykatelný stůl, skříň apod., od něhož má klíč je to nezbytné, je oprávněn svěřený předmět nosit za tímto účelem i mimo své pracovišt telefony, notebooky, fotoaparáty apod., • předložit a projednat výsledky inventarizací, vyhodnotit návrhy závěrů dílčích inventa ÚIK, • vypracovat zápis ÚIK, • schválit výsledky odpovědným pracovníkem, • zúčtovat a vypořádat inventarizační rozdíl. Termín jednotlivých kroků dle textu. V Praze dne 9. října 2020 Ing. arch. Mgr. Marie Pětová, Ph.D. děkan