Opatření tajemníka č. 2/2021 ****************************************************************************************** * ****************************************************************************************** Název: Provozní řád budovy Fakulty humanitních studií Univerzity Karlovy K provedení: - Účinnost: 1. října 2021 [změněno opatřením tajemníka č. 2/2022 [ URL "FHS-2812.html "] s účinností od 25. dubna 20 *========================================================================================= * Provozní řád budovy Fakulty humanitních studií Univerzity Karlovy *========================================================================================= *========================================================================================= * Čl. 1: Úvodní ustanovení *========================================================================================= 1.Budova Fakulty humanitních studií Univerzity Karlovy (dále jen „fakulta“) slouží k zajiš vědecké, výzkumné a tvůrčí činnosti. Část objektu v 1. podlaží (bufet) je určena ke stra 2.Tímto opatřením se upravuje provoz fakulty, tj.: a.provozní doba budovy; b.organizace vstupu do budovy pro zaměstnance, studující, návštěvy a další osoby účastní pořádaných, nájemců a servisních a dodavatelských služeb; c.klíčový režim; d.provoz prostorové zabezpečovací techniky; e.provoz a parkováni vozidel v podzemní garáži a venkovních prostorách; f.provoz seminárních a přednáškových místností; g.třídění a uložení odpadu; h.povinnosti zaměstnanců a uživatelů budovy při ochraně majetku nacházejícího se v budov zajišťování bezpečnosti a ochrany zdraví při práci v jejích prostorách; i.bezpečnost a ochrana zdraví při práci. 3.Uživateli budovy jsou následující součásti Univerzity Karlovy: a.Fakulta humanitních studií, b.Koleje a menzy (dále jen „KaM“). 4.Správu a provoz budovy fakulty zabezpečuje technickoprovozní oddělení fakulty prostředni budovy fakulty. 5.Provoz stravovací části budovy (bufet) zajišťují pracovníci KaM samostatně s tím, že veš stávajícího vybavení, opravy, nebo úpravy uvedených prostor musejí být předem projednány s pověřeným zástupcem fakulty. *========================================================================================= * Čl. 2: Provozní doba budovy *========================================================================================= 1.Provozní doba kanceláří, poslucháren a pracoven: pondělí – pátek 6:00 - 22:00 hodin 2.Provozní doba knihovny: pondělí – pátek 9:00 - 19:00 hodin 3.Provozní doba podatelny: pondělí – čtvrtek 11:00 - 14:00 hodin pátek 11:00 - 13:00 hodin 4.Provozní doba bufetu: pondělí – pátek 8:00 - 18:00 hodin 5.Zaměstnancům Univerzity Karlovy a servisních firem umožňuje vstup do budovy mimo provozn budovy podle podmínek uvedených v čl. 3. *========================================================================================= * Čl. 3: Vstup do budovy *========================================================================================= 1.Hlavní vchod do budovy s recepcí se nachází v 1. podlaží. 2.Na západní straně budovy se v 0. podlaží nachází dva vedlejší vchody v prostoru mezi kni kancelářemi děkanátu. 3.Na jižní a severní straně budovy se v prostoru podzemní garáže nacházejí dva vchody do b požárního schodiště a výtahu. 4.Bezbariérový vstup do budovy je umožněn: a.příjezdem z ul. Povltavská, mezi objekty fakulty a KaM, b.hlavním vchodem v 1. podlaží, c.z ulice Pátkova vchody v 0. podlaží. V případě nutnosti asistence je k dispozici ostraha objektu na tel. č: 224 271 411. 5.Mimo provozní dobu je možný vstup do budovy fakulty pouze hlavním vchodem v 1. podlaží, garáže. Vždy je nutné nahlásit vstup ostraze budovy. 6.Vstup do cizích, subjektem pronajatých prostor, je dovolen pouze za přítomnosti odpovědn Toto neplatí v případě požáru, ohrožení života, nebo živelné pohromy. 7.Vstup externích dodavatelů do objektu je povolen pouze hlavním vchodem v 1. podlaží. Ost pouze za asistence a pod dohledem pracovníka ostrahy. 8.Oficiální návštěvy je služba na recepci povinna ohlásit na příslušném pracovišti. 9.Při provádění servisních a dalších prací v budově fakulty externími dodavateli, předá sp ostraze vyplněný formulář povolení k práci s uvedením jména odpovědné osoby dodavatele, pracovníků, druhu, rozsahu a časového rozvrhu prací. 10V mimořádných případech (při podezření o vynášení majetku fakulty apod.) je ostraha oprá o předložení zavazadel k nahlédnutí. V případě odmítnutí může ostraha danou osobu zadrže Policii ČR. *========================================================================================= * Čl. 4: Klíčový režim *========================================================================================= 1.V budově jsou jednotlivé místnosti provozovány v systému generálního klíče a z hlediska rozděleny na následující samostatné úseky: a.venkovní vchody do budovy, b.seminární a přednáškové místnosti, c.kanceláře děkanátu a pracovny, d.knihovna, e.spisovna f.strojovny a servisní místnosti, g.podzemní garáž, h.kuchyňky, WC a úklidové místnosti, i.bufet a zázemí. 2.Do všech místností budovy, vyjma strojoven, WC a úklidových místností, je umožněn přístu karty s nahraným oprávněním v rozsahu pracovního zařazení. Do ostatních prostor budovy j fyzického klíče. 3.Kompletní sada klíčů je umístěna v uzamykatelné schránce u správce budovy a jejich výdej do protokolu o předání klíčů. Jejich výdej je prováděn pouze za situace, že není možno p dveří čipovou kartou. Vrácení klíčů je následně opět zaznamenáno do protokolu o předání 4.Na recepci budovy jsou v uzamykatelné schránce umístěny následující klíče: a.G1 – opláštění budovy (ovládání venkovních vchodů); b.G5 – strojovny a servisní místností; c.G6 – kuchyňky, WC a úklidové místnosti; d.G8 – WC děkanát; e.2x svazek klíčů pro úklid – na každém svazku je klíč G8, klíč G6, klíče od zásobníků h potřeb a čip pro vstup do místností, ve kterých je prováděn úklid; f.3x přístupové karty pro servisní firmy s omezeným právem vstupu - tyto karty se vydáva ověření oprávnění pracovníky ostrahy proti podpisu v Knize vydávání klíčů; g.1x zapečetěná obálka s generálním klíčem a generální přístupovou kartou - tuto obálku a použít pouze v případě požáru, ohrožení života nebo majetku, a živelné pohromy; h.1x zapečetěná obálka nájemce bufetu, s klíčem k proskleným vstupním dveřím bufetu v 1. obálku je možno otevřít pouze s prokazatelným souhlasem nájemce, nebo z důvodů uvedený 6. Jakýkoliv výdej těchto klíčů a přístupových karet, stejně jako jejich vrácení, je zaznam vydávání klíčů. 5.Ztrátu klíče nebo čipové karty je držitel povinen ihned oznámit pracovníkům ostrahy, kte ztrátě odpovědné pracovníky fakulty a ti provedou kroky k zamezení zneužití tohoto klíče karty. 6.Generální klíč je vydán pouze odpovědným osobám fakulty a osobám, u kterých to povaha pr zařazení vyžaduje. 7.Uživatelé a nájemci místností a prostor budovy fakulty odpovídají za jejich zabezpečení opuštění budovy. *========================================================================================= * Čl. 5: Provoz prostorové zabezpečovací techniky ve vybraných částech budovy *========================================================================================= 1.Zabezpečovací systém je tvořen kombinací pohybových čidel a detektorů tříštění skla. Akt signalizuje pohyb nepovolaných osob v narušených prostorách zobrazením na vizualizaci EP požární signalizace) a EZS (elektronická zabezpečovací signalizace). Narušení prostoru j sledovat z pracoviště ostrahy budovy „B“ KaM. 2.Systém je aktivován automaticky po uzamčení daného prostoru. V případě potřeby je možno prostory deaktivovat. 3.V případě opuštění budovy všemi osobami včetně ostrahy, tato před odchodem zkontroluje, nikdo další nenachází, aktivuje zabezpečovací systém v celém objektu a opustí budovu. K zabezpečovacího systému slouží ovládací panely umístěné u vchodů do budovy v 0. podlaží, do budovy „A“, u únikového východu v knihovně a u hlavního vchodu, v prostoru pracoviště podlaží. *========================================================================================= * Čl. 6: Provoz a parkování vozidel *========================================================================================= 1.Venkovní parkovací místa jsou volně přístupná všem zaměstnancům, studujícím a návštěvník a nacházejí se na západní straně budovy a v průjezdu mezi ulicemi Pátkova a Povltavská. 2.Podzemní garážová stání jsou přístupná pouze zaměstnancům fakulty s platnou evidencí reg vozidla na technickoprovozním oddělení fakulty. 3.Vjezd (vchod) do podzemní garáže je umožněn rovněž prostřednictvím čipové karty. 4.Vozidlům s pohonem na LPG a CNG je vjezd do podzemní garáže zakázán. 5.Maximální výška vozidla pro vjezd do podzemní garáže je 2 m. 6.Dodávka materiálu externími dodavateli je zajišťována zejména vchody v 0. podlaží, hlavn podlaží nebo z prostoru podzemní garáže. 7.Pro zásobování bufetu je určen vchod z prostoru průjezdu mezi ulicemi Pátkova a Povltavs 8.Parkování vozidel v prostoru mezi budovami fakulty a KaM není dovoleno. Prostor musí být pro případný průjezd vozidel HZS, záchranné služby nebo vozidel osob, které potřebují be do budovy. Parkovat vozidla je možné pouze kolem boční strany budovy „A“ KaM. *========================================================================================= * Čl. 7: Provoz přednáškových a seminárních místností *========================================================================================= 1.Využití přednáškových a seminárních místností na základě rozvrhů zpracovává pověřený pra studijního oddělení fakulty. 2.Zaměstnanci a externí spolupracovníci užívající seminární a přednáškové místnosti odpoví z místnosti za uvedení místnosti do původního stavu, vypnutí veškeré audio a video techn uzavření větracích mřížek a uzamčení místnosti. *========================================================================================= * Čl. 8: Ochrana majetku v budově *========================================================================================= 1.Uživatelé i hosté budovy jsou povinni se chovat tak, aby nedocházelo ke škodám na majetk 2.Zabezpečení budovy je řešeno podle čl. 3 - 6 tohoto provozního řádu. 3.Zaměstnanci a externí spolupracovníci jsou před opuštěním budovy povinni na svém pracovi uzavření větracích mřížek, zhasnutí světel a vypnutí elektrických přístrojů a spotřebičů 4.Při každém odchodu z místnosti, v níž se nikdo nezdržuje, je nutno místnost uzamknout. *========================================================================================= * Čl. 9: Třídění a uložení odpadu *========================================================================================= 1.Ve vnitřních prostorách fakulty jsou umístěny nádoby na tříděný odpad. Nádoby se nacháze jednotlivých podlažích budovy a jsou označeny štítky s popisem a vyobrazením druhu odpad 2.Pro větší objemy odpadu jsou k dispozici nádoby na tříděný a směsný odpad umístěné v prů ulicemi Pátkova a Povltavská, vpravo od vjezdu do podzemní garáže. *========================================================================================= * Čl. 10: Bezpečnost a ochrana zdraví při práci *========================================================================================= 1.Osoby nacházející se v budově jsou povinny dodržovat předpisy bezpečnosti a ochrany zdra (BOZP), předpisy požární ochrany (PO) a chovat se tak, aby nemohlo dojít k požáru, úrazu majetku a vybavení. 2.Evakuační plány budovy jsou vyvěšeny v každém podlaží a všechny osoby jsou povinny se s řídit se jimi v případě požáru nebo jiné mimořádné události. 3.Chodby, schodiště, východy a ostatní prostory sloužící jako únikové cesty, musí zůstat t Není povoleno zde cokoliv skladovat nebo odkládat. 4.V budově fakulty platí zákaz kouření včetně elektronických cigaret a manipulace s otevře 5.Používání soukromých elektrických spotřebičů není povoleno, s výjimkou soukromé elektron notebook, tablet, mobilní telefon, čtečka...), kterou si uživatel po skončení pracovní d 6.Je zakázáno vnášení zbraní, hořlavin a nebezpečných chemických látek a přípravků, omamný psychotropních a ostatních látek působících na psychiku člověka, jeho chování a rozpozná *========================================================================================= * Čl. 11: Závěrečná ustanovení *========================================================================================= 1.Toto opatření nabývá platnosti dnem podpisu. 2.Toto opatření nabývá účinnosti dne 1. října 2021. V Praze dne 27. září 2021 Mgr. Karel Strnad tajemník