Opatření děkana FHS UK č. 9/2022 ****************************************************************************************** * ****************************************************************************************** Název: Systém hodnocení akademických a vědeckých pracovníků a lektorů na Fak K provedení: Opatření rektora Univerzity Karlovy č. 28/2021 Účinnost: 1. července 2022 Příloha: Online formulář [ URL "https://forms.office.com/Pages/ResponsePage.as *========================================================================================= * Systém hodnocení akademických a vědeckých pracovníků a lektorů na Fakultě humanitních st Karlovy *========================================================================================= ------------------------------------------------------------------------------------------ Čl. 1: Úvodní ustanovení ------------------------------------------------------------------------------------------ 1.Fakulta v souladu se zákonem č. 111/1998, Sb., o vysokých školách a v souladu s pracovně předpisy zaměstnává akademické a vědecké pracovníky a lektory (dále jen „pracovník“), a počtu a struktuře, které odpovídají jejímu profilu a potřebám. Zároveň dbá na to, aby sv poskytovala možnost odborného růstu a kariérního rozvoje. Rámcové principy jsou přitom d rektora Univerzity Karlovy č. 28/2021Rámcové principy kariérního rozvoje akademických a pracovníků a lektorů na Univerzitě Karlově (dále jen „OR 28/2021“). 2.Tímto opatřením stanovuji v souladu s čl. 3 OR č. 28/2021 systém hodnocení akademických pracovníků a lektorů na Fakultě humanitních studií Univerzity Karlovy (dále jen „fakulta ------------------------------------------------------------------------------------------ Čl. 2: Základní principy hodnocení ------------------------------------------------------------------------------------------ 1.Hodnocení se týká akademických a vědeckých pracovníků a lektorů fakulty s úvazkem větším Netýká se pracovníků, kteří dosáhli věkové hranice stanovené pro přiznání starobního důc 2.V případě pracovníků fakulty se smlouvou na dobu neurčitou se hodnocení provádí zpravidl let. 3.V případě pracovníků fakulty se smlouvou na dobu určitou probíhá hodnocení po 3 letech, měsíců před koncem pracovního poměru. Jeho výsledek je podkladem k prodloužení, změně či pracovní smlouvy. 4.Hodnocení může být provedeno v průběhu trvání pracovního poměru i v jiném než v obvyklém na základě písemné žádosti pracovníka, jeho nadřízeného nebo vedení fakulty. 5.Hodnotící proces může být nahrazen habilitačním řízením či jmenováním profesorem. 6.V případě vedoucích pracovníků (vedoucí katedry) je hodnocení podkladem pro rozhodnutí o prodloužení období výkonu funkce vedoucího katedry na další funkční období. ------------------------------------------------------------------------------------------ Čl. 3: Oblasti hodnocení ------------------------------------------------------------------------------------------ Hodnocení kariérního rozvoje akademických a vědeckých pracovníků a lektorů se zaměřuje na oblasti: a.pedagogická činnost (především prezenční a distanční výuka, garantování studijních progr předmětů, vedení závěrečných prací, jejich oponování, podíl na cizojazyčné výuce, účast komisích, podíl na přijímacím řízení atd., a to s ohledem na zapojení do studijních prog fakulta realizuje; vyzvané oponentury a účast v?komisích na jiných fakultách atd); b.vědecká a další tvůrčí činnost (publikační výstupy relevantní v oboru či oblasti působen výzkumná a badatelská činnost, významná vystoupení na konferencích, zvané přednášky, mez spolupráce, funkce či členství v orgánech, hodnotících radách, komisích, podané a řešené projekty a granty, spolupráce na nich atd.); c.podíl na tzv. třetí roli univerzity (expertní činnost, transfer, celoživotní vzdělávání, vědecké a tvůrčí činnosti, komunikace vědy, vystupování v médiích atd.); d.administrativní činnost a podíl na chodu fakulty (vedení, správa svěřených agend atd.). ------------------------------------------------------------------------------------------ Čl. 4: Průběh hodnocení ------------------------------------------------------------------------------------------ 1.Pracovník připraví ve spolupráci se svým nadřízeným (zpravidla vedoucím katedry) přehled činnosti za rozhodné období (tj. 3 – 5 let), a to v základní podobě s využitím dat v uni informačních systémech (SIS, IS věda atd.). Struktura hodnocení je dána oblastmi uvedený tohoto opatření. 2.Přehled pracovní činnosti je posléze doplněn o hodnocení vypracované vedoucím katedry; v může pracovník přehled pracovní činnosti doplnit rozvahou o svých dalších pracovních plá pracovního prostředí (podpora a způsob vedení, komunikace) a jako celek předá přehled pr vedení fakulty, a to prostřednictvím online formuláře zřízeného a uloženého na univerzit MS Office 365. K uvedeným podkladům pro realizaci hodnocení jednotlivých pracovníků má p personální pracovník fakulty, děkan a členové hodnotící komise určené děkanem. 3.S podklady pro hodnocení pracovníka se seznámí komise složená z děkana (případně jeho zá příslušných proděkanů a případně dalších členů děkanem jmenovaných (zpravidla garantů re studijních programů) a hodnocení uzavře. 4.Hodnotící komise též může pozvat pracovníka k rozhovoru, který se uskuteční i v případě, sám hodnocený pracovník či vedoucí katedry. 5.Přehled pracovní činnosti pracovníka a všechny podklady z hodnocení zůstávají uloženy na oddělení fakulty a slouží jako podklad k zachování či změně pracovní smlouvy a finančníc Jedním z výstupů hodnocení může být i plán dalšího kariérního rozvoje vypracovaný ve spo vedoucím katedry. ------------------------------------------------------------------------------------------ Čl. 5: Závěrečná ustanovení ------------------------------------------------------------------------------------------ 1.Toto opatření nabývá platnosti dnem podpisu. 2.Toto opatření nabývá účinnosti dne 1. července 2022. V Praze dne 30. června 2022 Ing. arch. Mgr. Marie Pětová, Ph.D. děkan