Příloha 1 k opatření děkana č. 12/2023 ****************************************************************************************** * ****************************************************************************************** ****************************************************************************************** * Pokyny k provedení inventarizace pro rok 2023 ****************************************************************************************** *========================================================================================= * 1. Harmonogram termínů pro provedení inventarizace *========================================================================================= a.Pro jmenování Ústřední inventarizační komise (dále jen „ÚIK“) ukládám proděkanům fakulty navrhnout tajemnici fakulty možného člena ÚIK za své pracoviště; b.vedoucím pracovišť oddělení informačních technologií a ekonomického oddělení ve spoluprá fakulty ukládám jmenovat dílčí inventarizační komise včetně písemného pověření každého č inventarizační komise do 27. 10. 2023; c.proškolení členů dílčích inventarizačních komisí včetně seznámení s plánem inventarizací d.ukládám provést fyzické inventarizace k datu 30. 11. 2023; e.ukládám provést dokladové inventarizace k datu 31. 12. 2023; f.ukládám při inventarizacích se řídit následujícím plánem inventarizací: • vedoucí jednotlivých pracovišť zajistí aktualizaci předložených inventarizačních soupi 2023, • fyzická inventarizace majetku proběhne v sídle fakulty vednech 27. – 28. 11. 2023, • fyzická inventarizace majetku proběhne na ostatních pracovištíchdne 29. 11. 2023. *========================================================================================= * 2. Vyhlášení plánu průběhu inventarizace ke dni řádné účetní závěrky prováděné ke dni 31 *========================================================================================= I.Před zahájením inventarizace: • stanovit odpovědné pracovníky (viz body a) a b) výše), • seznámit odpovědné pracovníky s úkolem a cílem celé inventarizace (viz bod c) výše), • zajistit podpis prohlášení odpovědného pracovníka za inventarizovaný druh majetku. IIProvádění vlastních inventarizací: • zajistit skutečné stavy, • odsouhlasit vypracované inventarizační soupisy, • porovnat zjištěný fyzický stav se stavem účetním, • provést dokladové inventarizace, • doložit evidenci pohledávek, • doložit evidenci rezerv a opravných položek IIDalší úkoly dílčích inventarizačních komisí: • zjistit a vyčíslit inventarizační rozdíly, • navrhnout vypořádání inventarizačních rozdílů, • vypracovat inventarizační zápis dílčích inventarizačních komisí, • předat inventarizační zápisy včetně podkladů ÚIK. IVVyhodnocení inventarizace: • zpracovat všechny zápisy dílčích inventarizačních komisí, • připravit z inventarizačních seznamů návrh na zařazení majetku do osobních karet (do 5 případně doporučit uzavřít dohodu na svěřené předměty (nad 50 000 Kč). Týká se předmět jen určený pracovník, má k dispozici uzamykatelný stůl, skříň apod., od něhož má klíč je to nezbytné, je oprávněn svěřený předmět nosit za tímto účelem i mimo své pracovišt telefony, notebooky, fotoaparáty apod., • předložit a projednat výsledky inventarizací, vyhodnotit návrhy závěrů dílčích inventa ÚIK, • vypracovat zápis ÚIK, • schválit výsledky odpovědným pracovníkem, • zúčtovat a vypořádat inventarizační rozdíl. Termín jednotlivých kroků dle textu. V Praze dne 16. října 2023 doc. Věra Sokolová, M.A., Ph.D. děkanka