Opatření děkanky FHS UK č. 3/2024 ****************************************************************************************** * ****************************************************************************************** Název: Organizační řád děkanátu Fakulty humanitních studií Univerzity Karlov K provedení: čl. 16 odst. 3 a čl. 15 odst. 3 Statutu Fakulty humanitních studií Un Účinnost: 1. května 2024 *========================================================================================= * Organizační řád děkanátu Fakulty humanitních studií Univerzity Karlovy *========================================================================================= ------------------------------------------------------------------------------------------ ČÁST PRVNÍ: ÚVODNÍ USTANOVENÍ ------------------------------------------------------------------------------------------ ------------------------------------------------------------------------------------------ Čl. 1 ------------------------------------------------------------------------------------------ 1.Toto opatření stanovuje v souladu s čl. 16 odst. 3 Statutu Fakulty humanitních studií Un (dále jen „statut fakulty““) podrobnosti o organizaci a činnosti děkanátu Fakulty humani Univerzity Karlovy (dále jen „fakulta“). 2.Toto opatření stanovuje v souladu s čl. 15 odst. 3 statutu fakulty rozsah činnosti, zodp kompetencí a základních pravomocí tajemníka fakulty v oblasti hospodaření a vnitřní sprá ------------------------------------------------------------------------------------------ Čl. 2 ------------------------------------------------------------------------------------------ 1.Děkanát je výkonným aparátem fakulty, jehož úkolem je zabezpečovat administrativní chod činnost fakulty. Úkoly děkanátu jsou vymezeny především statutem fakulty, příp. vnitřním fakulty a opatřeními děkana či děkanky (podle toho, zda děkanskou funkci zastává žena ne 2.Děkanát zabezpečuje po materiální a administrativní stránce především činnost děkana či tajemníka fakulty, proděkanů a proděkanek, fakultního senátu, vědecké rady, disciplinárn 3.Sídlo děkanátu fakulty se nachází na adrese Pátkova 2137/5, 182 00 Praha 8. ------------------------------------------------------------------------------------------ ČÁST DRUHÁ: ORGANIZAČNÍ ČLENĚNÍ DĚKANÁTU ------------------------------------------------------------------------------------------ ------------------------------------------------------------------------------------------ Čl. 3: Oddělení děkanátu ------------------------------------------------------------------------------------------ 1.Základními pracovišti děkanátu zabezpečujícími jeho činnost jsou oddělení, případně dalš Název organizačního útvaru je volen tak, aby co nejlépe vyjadřoval poslání a agendy svěř pracovišti. 2.V rámci děkanátu působí tato oddělení: a.ekonomické oddělení, b.oddělení doktorských studií a koordinace akreditací studijních programů, c.oddělení informačních technologií, d.oddělení kariérního rozvoje a kvality vzdělávání, e.oddělení pro rozvoj a projektovou činnost, f.oddělení pro vědu, výzkum a ediční činnost, g.oddělení veřejných zakázek a investic, h.oddělení vnějších vztahů, i.oddělení vnitřních vztahů, j.personální a mzdové oddělení, k.sekretariát děkanátu (jehož součástí je podatelna, spisovna a fakultní archiv), l.sekretariát pregraduálních studijních programů a kateder, m.studijní oddělení, n.technickoprovozní oddělení, o.zahraniční oddělení. 3.Oddělení je podřízeno příslušnému proděkanovi či proděkance nebo tajemníkovi fakulty a p úkoly. Proděkani, proděkanky a tajemník fakulty spravují jim svěřená oddělení po provozn pracovněprávní stránce. V případě potřeby předkládají návrhy personálních úprav jim svěř které schvaluje děkan nebo děkanka po projednání s tajemníkem fakulty: a.návrhy na přijetí uchazeče o zaměstnání do pracovního poměru na pozici technickohospod pracovníka, b.návrhy na výši a strukturu mzdy nových zaměstnanců oddělení, c.návrhy změn pracovní smlouvy a výše mzdy stávajících zaměstnanců oddělení. 4.Oddělení děkanátu řídí vedoucí jmenovaný děkanem či děkankou po projednání s příslušným proděkankou nebo tajemníkem fakulty. Vedoucí oddělení je za svou činnost odpovědný přísl proděkanovi či proděkance nebo tajemníkovi fakulty, jimž jsou jednotlivá oddělení podříz dlouhodobé nepřítomnosti vedoucího oddělení pověří příslušný proděkan, proděkanka nebo t vedením oddělení jiného pracovníka. 5.Oddělení děkanátu vzájemně spolupracují na základě pokynů děkana či děkanky, příslušných proděkanek nebo tajemníka, poskytují si navzájem podklady a informace potřebné k plnění kooperují společně na agendách, které si vyžadují součinnost více oddělení. ------------------------------------------------------------------------------------------ ČÁST TŘETÍ: TAJEMNÍK FAKULTY ------------------------------------------------------------------------------------------ ------------------------------------------------------------------------------------------ Čl. 4: Funkce tajemníka ------------------------------------------------------------------------------------------ 1.Vedle samosprávných orgánů fakulty (jimiž jsou děkan či děkanka, akademický senát, vědec disciplinární komise), je tajemník fakulty dalším orgánem fakulty, který řídí hospodařen správu fakulty v rozsahu stanoveném opatřením děkanky. 2.Tajemníka fakulty jmenuje a odvolává děkan či děkanka. 3.Tajemník fakulty je ve své činnosti vázán zákonem č. 111/1998 Sb., o vysokých školách, d vnitřními předpisy Univerzity Karlovy (dále jen „univerzity“) a fakulty, pokyny děkana č kvestora univerzity. 4.Tajemník fakulty za svou činnost odpovídá děkanovi či děkance. ------------------------------------------------------------------------------------------ Čl. 5: Rozsah pravomocí tajemníka fakulty ------------------------------------------------------------------------------------------ V souladu s ustanovením § 32 zákona č. 111/1998 Sb., o vysokých školách a o změně a doplně (zákon o vysokých školách), ve znění pozdějších předpisů, a v souladu s čl. 15 odst. 3 sta vymezuji rozsah činnosti, odpovědnosti, kompetencí a základních pravomocí tajemníka fakult 1.Tajemník fakulty je členem kolegia děkanky a pravidelně se účastní jeho zasedání. V rámc děkanky se v součinnosti s děkankou, proděkany a proděkankami podílí na strategickém roz 2.Tajemník poskytuje přímou podporu děkance, zejména ve správních procesech, finančním a e řízení, a strategickém rozvoji fakulty. Dále poskytuje podporu jednotlivým proděkanům, v oddělení, vedoucím kateder a jiných pracovišť v administrativních a správních procesech 3.Ve spolupráci s děkanem či děkankou, proděkany a proděkankami tajemník fakulty řídí vnit fakulty a chod děkanátu fakulty. Po projednání na kolegiu děkanky vydává opatření a směr týkající se hospodaření nebo vnitřní správy fakulty. 4.Tajemník připravuje návrh rozpočtu fakulty, který předkládá kolegiu děkanky a akademické fakulty ke schválení, a je oprávněn provádět kontrolu jeho plnění. 5.Ve spolupráci s ekonomickým oddělením tajemník fakulty sestavuje výroční zprávu o hospod a předkládá ji kolegiu děkanky, připravuje a odesílá na Rektorát Univerzity Karlovy (dál podklady pro výroční zprávu univerzity.Podílí se na přípravě výroční zprávy o činnosti f 6.Tajemník fakulty předkládá každý měsíc děkance ke schválení a podpisu návrhy výplaty mez informuje děkanku a kolegium děkanky o stavu hospodaření fakulty. 7.Tajemník fakulty zastupuje fakultu vůči bance, finančnímu úřadu, mobilnímu operátorovi, služeb a obdobným institucím. 8.Tajemník fakulty pracuje v součinnosti s útvarem kvestora univerzity, účastní se porad t a neprodleně z nich poskytuje informace děkance, kolegiu děkanky a dalším zainteresovaný především vedoucím oddělení. 9.Do přímé působnosti tajemníka patří vedení těchto oddělení děkanátu: a.ekonomické oddělení, b.personální a mzdové oddělení, c.sekretariát děkanátu (jehož součástí je podatelna, spisovna a fakultní archiv), d.technickoprovozní oddělení. 10Tajemník fakulty zodpovídá za: a.dodržování příslušných zákonů a univerzitních předpisů o hospodaření a správě majetku b.komplexní finanční řízení fakulty (správa a řízení toků veřejných prostředků, oběh úče dokumentů), c.materiální zabezpečení provozu a rozvoje fakulty, d.správnost a úplnost výstupů v oblasti účetnictví, výkaznictví, a správy majetku fakult dohod a smluv, které mu svěří děkan či děkanka, a které jí předkládá k podpisu, e.pojištění majetku a odpovědnosti fakulty, f.agendu centralizovaně či celouniverzitně zadávaných veřejných zakázek dle potřeb fakul s Odborem veřejných zakázek UK a externími dodavateli právních služeb, g.koordinaci poskytování informací podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k znění pozdějších předpisů. 11Tajemník fakulty je oprávněn: a.provádět kontrolu účelného a hospodárného čerpání finančních prostředků fakulty, b.uzavírat smlouvy zajišťující doplňkovou činnost fakulty, c.jednat ve věcech souvisejících s řádnou správou svěřeného majetku fakulty, d.uzavírat dohody o pracích konaných mimo pracovní poměr na práce administrativní a orga 12Tajemník fakulty je pověřen jednáním za fakultu v následujících oblastech: a.dohody o srážkách ze mzdy, b.dohody týkající se odpovědnosti za škodu, c.stanovení provozních pravidel (po projednání na kolegiu děkanky), d.stanovení závazných postupů (po projednání na kolegiu děkanky), e.zajištění a koordinace vnitřní i vnější kontrolní činnosti (včetně jednání s příslušný institucemi), f.kontrola dodržování norem a předpisů na úsecích požární ochrany, civilní obrany, proti ochrany, bezpečnosti práce a ochrany zdraví při práci (včetně jednání s příslušnými or institucemi). ------------------------------------------------------------------------------------------ ČÁST ČTVRTÁ: ŘÍZENÍ DĚKANÁTU ------------------------------------------------------------------------------------------ ------------------------------------------------------------------------------------------ Čl. 6: Obecné úkoly oddělení děkanátu ------------------------------------------------------------------------------------------ 1.Oddělení děkanátu, resp. jejich pracovníci, jsou v obecné rovině odpovědni za to, že: a.vykonávají vyžadovanou činnost v souladu s právními a fakultními předpisy a vedou poža dokumentaci v oblasti své působnosti, b.v oblasti své činnosti spolupracují s pracovišti RUK a jejími dalšími součástmi, včetn oblasti, c.v rámci svěřené agendy zajišťují statistické sledování a výkaznictví za fakultu, a zaj spisové služby na svěřeném spisovém uzlu, d.aktivně sledují vývoj právních předpisů a vnitřních předpisů univerzity ve svěřené obl implementaci změn do stávajících procesů, včetně návrhů změn předpisů fakulty; e.spravují finanční prostředky fakulty podle obecně závazných právních předpisů a vnitřn hospodaří s nimi v souladu s příslušnými pravidly. ------------------------------------------------------------------------------------------ Čl. 7: Ekonomické oddělení ------------------------------------------------------------------------------------------ 1.Ekonomické oddělení je podřízeno tajemníkovi fakulty. 2.Ekonomické oddělení vykonává tyto činnosti: a.kontrolu plnění rozpočtu, b.agendu bankovního styku, c.pokladní službu, d.plnění funkce účetní jednotky za fakultu (vedení účetnictví, výkaznictví, inventarizac atd.), e.vypořádání se se státním rozpočtem a plnění daňových povinností fakulty, f.agendu pracovních cest včetně nákupu cestovních dokladů a zdravotního pojištění pro ak pracovníky fakulty vyjíždějící do zahraničí. ------------------------------------------------------------------------------------------ Čl. 8: Oddělení doktorských studií a koordinace akreditací studijních programů ------------------------------------------------------------------------------------------ 1.Oddělení doktorských studií je podřízeno proděkance pro doktorská studia a koordinaci ak 2.Agenda doktorských studií spočívá zejména v: a.agendě studia v doktorských studijních programech, včetně imatrikulací, promocí a ročn studia, b.agendě garantů a oborových rad doktorských studijních programů, c.agendě stipendií (kromě stipendií na výzkum) a cen pro studující doktorských studijníc d.organizaci/administraci Cotutelle dohod, e.tvorbě a správě PhD webu, fb, Keystone academic webu, f.organizační a administrativní asistenci při přípravě akreditačních materiálů studijníc studijních oborů doktorského studia, g.komunikaci s potenciálními uchazeči a organizaci přijímacího řízení do doktorských stu programů, h.komunikaci s úřady státní správy, KaM a RUK v záležitostech spojených s doktorskými st 3.Agenda koordinace akreditací studijních programů spočívá zejména: a.koordinaci přípravy fakultních pregraduálních i postgraduálních studijních programů, b.koordinaci předkládání návrhů studijních programů Radě pro vnitřní hodnocení UK (dále komunikace při hodnocení studijních programů ze strany RHV UK, c.koordinaci předkládání uložených kontrolních zpráv a nápravných opatření udělených stu ze strany RVH UK, d.koordinaci akreditačního procesu pro případy těch studijních programů, které je nutné Národním akreditačním úřadu. ------------------------------------------------------------------------------------------ Čl. 9: Oddělení informačních technologií ------------------------------------------------------------------------------------------ 1.Oddělení informačních technologií je podřízeno proděkanovi pro digitalizaci. 2.Oddělení informačních technologií vykonává tyto činnosti: a.provoz, údržbu, opravy a rozvoj počítačové sítě fakulty, včetně softwarového prostředí intranetu a všech druhů páteřních i koncových prvků, b.nákupy, reklamace, záruční i mimozáruční opravy a ekologickou likvidaci hardwaru, c.koordinaci pořizování, resp. vývoje softwaru, d.podporu uživatelům výpočetní, kopírovací a audiovizuální techniky, e.správa, rozvoj a uživatelská podpora SIS, f.provoz, údržbu, opravy a rozvoj audiovizuální techniky, g.zakládání a administraci uživatelských účtů, h.informační bezpečnost a zálohování dat, i.podporu při zřizování elektronických certifikátů zaměstnanců, j.metodickou, koordinační a technickou podporu nástrojů e-learningu ve spolupráci s cent univerzitní podporou, k.celofakultní podporu a správu univerzitních databázových systémů, komunikaci s univerz celouniverzitních systémů a následná koordinace fakultní správy těchto systémů. ------------------------------------------------------------------------------------------ Čl. 10: Oddělení kariérního rozvoje a kvality vzdělávání ------------------------------------------------------------------------------------------ 1.Oddělení kariérního rozvoje a kvality vzdělávání je podřízeno proděkance pro akademické kvalitu vzdělávání. 2.Oddělení kariérního rozvoje a kvality vzdělávání vykonává tyto činnosti: a.podporu kariérního rozvoje akademických a vědeckých pracovníků a lektorů, b.hodnocení akademických a vědeckých pracovníků a lektorů, c.organizaci habilitačního řízení a řízení ke jmenování profesorem, d.mentoring habilitačního a jmenovacího procesu pro pracovníky fakulty, e.přípravu akreditací habilitačního řízení a řízení ke jmenování profesorem, f.hodnocení kvality vzdělávací činnosti, zejména studentské evaluace výuky na všech stup jejich vyhodnocení, g.rozvoj pedagogických kompetencí, činnost Centra podpory výuky a podílení se na činnost h.fakultní strategie a koncepce rozvoje studijních programů. ------------------------------------------------------------------------------------------ Čl. 11: Oddělení pro rozvoj a projektovou činnost ------------------------------------------------------------------------------------------ 1.Oddělení pro rozvoj a projektovou činnost je podřízeno proděkanovi pro rozvoj a projekto 2.Oddělení pro rozvoj a projektovou činnost vykonává tyto činnosti: a.agendu rozvojových a vzdělávacích projektů financovaných z mimouniverzitních zdrojů (o programy, grantové tituly, včetně zahraničních), b.agendu příspěvkových titulů MŠMT (např. PPSŘ), c.agendu projektů z oblasti aplikovaného výzkumu (např. TAČR, AZV) a z oblasti smluvního financovaných z mimouniverzitních zdrojů, d.sleduje informace o relevantních projektových výzvách a informuje o nich kolegium děka celou akademickou obec, e.koordinuje přípravu projektových žádostí a administraci relevantních projektů, f.poskytuje projektovou podporu řešitelům projektů v gesci oddělení pro rozvoj a projekt (dále jen „OR“), g.g) koordinuje řízení vybraných celouniverzitních projektů v gesci OR, h.h) provádí supervizi projektů v gesci OR, i.i) podporuje přenos poznatků do praxe, včetně institucionální spolupráce s veřejnopráv soukromoprávními subjekty. ------------------------------------------------------------------------------------------ Čl. 12: Oddělení pro vědu, výzkum a ediční činnost ------------------------------------------------------------------------------------------ 1.Oddělení pro vědu a výzkum je podřízeno proděkanovi pro vědu a tvůrčí činnost. 2.Oddělení pro vědu a výzkum vykonává tyto činnosti: a.vyhledávání zdrojů pro financování vědecké a tvůrčí činnosti akademických a vědeckých studentů fakulty a aktivní informování cílových skupin na fakultě o těchto možnostech, b.asistenci akademickým a vědeckým pracovníkům a studentům fakulty při přípravě, realiza průběžné kontrole a uzavírání projektů vědecké a tvůrčí činnosti v systému státních, i i mezinárodních soutěží pro podporu vědy a výzkumu, c.kontrolu dodržování pravidel a termínů stanovených poskytovateli finančních prostředků d.uzavírání grantových smluv a licenčních smluv vztahujících se k řešeným projektům v so realizací vědecké a tvůrčí činnosti na fakultě, e.správu nástrojů pro evidenci všech na fakultě řešených grantových projektů či projektů vědecké a tvůrčí činnosti, f.organizaci fakultních grantových soutěží či soutěží v rámci systému institucionální po výzkumu na univerzitě, g.správu agendy stipendií pro podporu vědecké a tvůrčí činnosti studentů fakulty, h.průběžný monitoring vědeckého výkonu akademických a vědeckých pracovníků a studentů fa shromažďování podkladů pro hodnocení vědecké a tvůrčí činnosti realizované na fakultě, i.agendu tvůrčího volna akademických pracovníků, j.agendu čestných hodností, soutěží a ocenění zaměstnanců fakulty v souvislosti realizac tvůrčí činnosti na fakultě, k.administrativní podporu komisi pro etiku ve výzkumu, l.administrativní podporu pro schvalování a realizace tvůrčího volna akademických a věde fakulty. 3.V rámci ediční činnosti vykonává tuto agendu: a.administraci a podporu ediční činnosti na fakultě (monografie, časopisy, agenda fakult ISSN, propagace, distribuce a prodej), b.příprava publikací vydávaných v nakladatelství Karolinum, c.správu majetkových autorských práv (licenční nakladatelské smlouvy) k  zaměstnaneckým dílům vydávaným fakultou či za účasti fakulty, d.administrativní podporu ediční komisi fakulty, e.zastupování fakulty v ediční komisi univerzity. ------------------------------------------------------------------------------------------ Čl. 13: Oddělení veřejných zakázek a investic ------------------------------------------------------------------------------------------ 1.Oddělení veřejných zakázek a investic je podřízeno proděkanovi pro rozvoj a projektovou 2.Oddělení veřejných zakázek a investic vykonává tyto činnosti: a.provádí ucelenou agendu veřejných zakázek (dále jen „VZ“) realizovaných na fakultě. Pr potřeby informuje tajemníka fakulty, děkanku a kolegium děkanky o celkovém průběhu zad fakultou, b.obsluhuje dynamický nákupní systém (DNS), c.sestavuje a průběžně aktualizuje plán veřejných zakázek fakulty, d.vede evidenci veřejných zakázek realizovaných v rámci fakulty, zejména s ohledem na sč stejného nebo srovnatelného druhu, které spolu úzce souvisejí z hledisek místních, fun nebo technologických, e.zpracovává vzorový obsah spisu VZ pro jednotlivé finanční kategorie VZ ve smyslu opatř f.poskytuje podporu pro přípravu VZ v režimu Zákona o zadávání veřejných zakázek (dále j odpovídá za koordinaci spolupráce s advokátní kanceláří provádějící zadávací řízení v g.vykonává agendu potřebné odborné podpory v procesu zadávání VZ napříč fakultou a prová osvětu v celkové problematice zadávání VZ napříč fakultou, h.v rozsahu stanoveném interním předpisem fakulty k zadávání VZ plní roli zadávajícího ú i.podílí se na tvorbě interních předpisů a zavádění závazných postupů pro zadávání VZ v j.Shromažďuje požadavky na investiční akce, vede plán investičních akcí. ------------------------------------------------------------------------------------------ Čl. 14: Oddělení vnějších vztahů ------------------------------------------------------------------------------------------ 1.Oddělení vnějších vztahů je podřízeno proděkanovi pro vnější vztahy. 2.Oddělení vnějších vztahů vykonává tyto činnosti: a.metodickou podporu v rámci přípravy tiskových zpráv a dalších materiálů pro média, vče databáze kontaktů na novináře, b.metodickou podporu základním součástem fakulty v oblasti prezentace na webu a na sociá c.tvorbu obsahu domovské stránky hlavního webu fakulty (české i anglické verze), respekt fakulty na sociálních sítích, d.koordinaci obrazové, zvukové a zvukově obrazové dokumentace fakultních akcí a správu d dokumentace, e.agendu tiskového mluvčího fakulty, f.komunikaci se středními školami a dalšími vzdělávacími institucemi, g.propagaci studijních programů mezi potenciálními uchazeči, h.propagaci fakulty ve veřejném prostoru a koordinaci a koncepci kulturně-vzdělávacího p veřejnost, i.komunikaci s absolventy. ------------------------------------------------------------------------------------------ Čl. 15: Oddělení vnitřních vztahů ------------------------------------------------------------------------------------------ 1.Oddělení vnitřních vztahů je podřízeno proděkance pro vnitřní vztahy. 2.Oddělení vnitřních vztahů vykonává tyto činnosti: a.kontaktní místo určené pro poskytování informací o opatřeních zajišťovaných pro vyrovn studovat na vysoké škole a pro předcházení a řešení případů diskriminace a zajišťování zacházení a bezpečného prostředí na fakultě, b.podpora a rozvoj bezpečného prostředí na fakultě, c.vytváření rovných příležitostí a péče o vztahy na pracovišti, d.podpora studujících se specifickými potřebami, e.podpora studentských aktivit a studentských spolků, f.celoživotní vzdělávání a microcredentials, g.spolupráce s UK Pointem, Radou pro rovné příležitosti UK a ombudsmanským úřadem univer ------------------------------------------------------------------------------------------ Čl. 16: Personální a mzdové oddělení ------------------------------------------------------------------------------------------ 1.Personální a mzdové oddělení je podřízeno tajemníkovi fakulty. 2.Personální a mzdové oddělení vykonává tyto činnosti: a.spravuje pracovněprávní, personální a sociální agendu fakulty (předkládá děkance k pod zařazování zaměstnanců do mzdových tříd a návrhy změn v pracovních smlouvách), b.spravuje mzdovou agendu zaměstnanců fakulty a statistické výkazy, c.provádí zúčtování mezd a odměn z dohod o pracích konaných mimo pracovní poměr, d.vede agendu příspěvků na stravování – stravenkový paušál, e.zajišťuje soulad nastavení pracovněprávních vztahů a čerpání mzdových prostředků s pra poskytovatelů finančních prostředků, f.spravuje organizaci výběrových řízení, g.koordinuje správy aplikací a programů určených pro zajištění personální a mzdové agend podpůrné speciální agendy pro úsek ------------------------------------------------------------------------------------------ Čl. 17: Sekretariát děkanátu ------------------------------------------------------------------------------------------ 1.Sekretariát děkanátu je podřízen tajemníkovi, který zásadní kroky řízení Sekretariátu dě předem konzultuje s děkanem či děkankou. 2.Součástí sekretariátu děkanátu je podatelna, spisovna a fakultní archiv. 3.Sekretariát děkanátu vykonává tyto činnosti: a.zajišťuje přímou administrativní podporu pro činnost děkanky, b.zajišťuje přímou administrativní podporu pro činnost tajemníka, c.zajišťuje administrativní podporu pro činnost kolegia děkanky, rozšířeného kolegia děk akademického senátu, vědecké rady a disciplinární komise. d.vede evidenci předpisů fakulty a pod vedením tajemníka a děkanky spravuje úřední desku e.zajištuje agendu bezpečnosti na fakultě, administrativní podporu krizového týmu fakult spolupráci s Bezpečnostním odborem UK, f.spravuje nominace akademických cen, g.spravuje výrobu a evidenci úředních a dalších razítek užívaných na fakultě, h.zajišťuje ubytování pro akademické pracovníky a oficiální hosty přijíždějící na fakult i.zajišťuje objednávání zboží a služeb pro fakultu. 4.Podatelna vykonává tyto činnosti: a.evidenci příchozích dokumentů prostřednictvím systému elektronické spisové služby univ b.distribuci příchozích dokumentů včetně distribuce příchozích datových zpráv mezi spiso c.příjem a odesílání zásilek prostřednictvím české a vnitrouniverzitní pošty, d.správu systému elektronické spisové služby. 5.Spisovna vykonává tyto činnosti: a.vede správu hlavní spisovny fakulty a digitální hlavní spisovny fakulty, b.vede evidenci dokumentů a spisů uložených v hlavní spisovně a v digitální hlavní spiso aktualizace lokačního plánu hlavní spisovny, c.pravidelně přebírá veškeré vyřízené a uzavřené dokumenty a spisy úředního charakteru, d.zajišťuje odbornou správu převzatých dokumentů a spisů až do doby uplynutí jejich skar e.zajišťuje dodržování podmínek nahlížení a vypůjčování dokumentů a spisů uložených v hl včetně vedení evidence o zápůjčkách prostřednictvím knihy výpůjček, f.spravuje vyřazování dokumentů a spisů z hlavní spisovny a hlavní digitální spisovny pr řádného skartačního řízení ve spolupráci s Archivem UK, g.zajišťuje převoz dokumentů a spisů, které byly během skartačního řízení vybrány k trva do Archivu UK a zároveň zajišťuje odbornou likvidaci všech dokumentů a spisů, které by skartačního řízení vybrány ke skartaci, h.spravuje archiv fakulty. ------------------------------------------------------------------------------------------ Čl. 18: Sekretariát pregraduálních studijních programů a kateder ------------------------------------------------------------------------------------------ 1.Sekretariát pregraduálních studijních programů a kateder je podřízeno proděkance pro aka kvalifikace a kvalitu vzdělávání. 2.Sekretariát pregraduálních studijních programů a kateder vykonává tyto činnosti: a.administrativní podporu garantů a garantek pregraduálních studijních programů a vedouc b.metodické vedení práce tajemnic a tajemníků studijních programů, c.metodické vedení práce asistentek a asistentů kateder, d.tvorbu podkladů pro rozvrhy pregraduálních studijních programů, e.přípravu podkladů pro vyhlášení přijímacího řízení pregraduálních studijních programů přijímacích zkoušek, f.spoluúčast na organizaci přijímacích zkoušek do pregraduálních studijních programů, g.evidenci a zveřejňování závěrečných prací, h.organizaci státních zkoušek v pregraduálních studijních programech, i.uznávání předmětů absolvovaných v předchozím či jiném studiu, j.agendu zápisu povinných a povinně volitelných předmětů pregraduálních studijních progr k.administrativní podporu vyučujícím při zadávání atestací do SIS, kontrolu těchto atest harmonogramem školního roku. ------------------------------------------------------------------------------------------ Čl. 19: Studijní oddělení ------------------------------------------------------------------------------------------ 1.Studijní oddělení je podřízeno proděkanovi pro studium. 2.Studijní oddělení vykonává tyto činnosti: a.agendy studia v pregraduálních studijních programech, včetně studia akreditovaného v c b.tvorbu harmonogramu školního roku a harmonogramu přijímacího řízení fakulty, c.přípravu, správu a kontrolu studijních plánů, d.kontrolu uskutečňování výuky dle platných studijních plánů a plnění studijních povinno kontrolu a správu studijních stavů studujících, včetně zápisů do studia, přerušení stu individuálních studijních plánů, zanechání studia a jeho absolvování, e.rozvrhování a obsazování učeben a dalších místností pro účely realizace připravených r f.zajištění agendy pravidelných rezervací a podporu při vyřizování nepravidelných rezerv dalších místností, g.kontrolu matričních dat v databázi SIMS, h.technickou stránku agendy stipendií (příprava souboru pro banku a sestav pro zaúčtován i.agendu matriky absolventů, diplomů, promocí a imatrikulací v pregraduálních studijních j.agendu uznávání zahraničního vysokoškolského vzdělání (obecná nostrifikace) a posuzová diplomů na fakultě pro účely jejich následného zpracování v přijímacím řízení pregradu k.pomoc při řešení studijních problémů studentům pregraduálního studia; péči o uchazeče pregraduálního studia s vízovou povinností, součinnost při zajištění ubytování zahrani pregraduálního studia fakulty, l.organizaci přijímacího řízení pregraduálních studijních programů, m.agendu rozhodnutí ve věci studia a přijímání do studia, kontrolu správního řízení a úč zasedáních metodických komisí RUK, n.agendu poplatků spojených se studiem v pregraduálních studijních programech, o.tvorbu harmonogramu zápisu předmětů na pregraduálních studijních programech a jeho tec a metodologická podpora při nastavování rekvizit předmětů, p.správu Studijního informačního systému pro účely zajištění přijímacího řízení a někter pregraduálního studia. ------------------------------------------------------------------------------------------ Čl. 20: Technickoprovozní oddělení ------------------------------------------------------------------------------------------ 1.Technickoprovozní oddělení je podřízeno tajemníkovi fakulty. 2.Technickoprovozní oddělení vykonává tyto činnosti: a.provádění údržby budovy, zabudovaných zařízení, popř. jiných provozních objektů ve spr b.evidenci a odstraňování záručních a pozáručních vad, c.dodávku médií pro elektrická a topná zařízení, dodávky vody a kontrolu a evidenci nákl dodávky, d.služby související s provozem budovy (úklid vnitřních i vnějších prostor budovy, odvoz odpadu, ostraha budovy atp.), e.nákup a evidenci spotřeby náhradních dílů a ostatního materiálu pro údržbu budovy, f.funkci hlavního energetika fakulty, funkci vodohospodáře a péči o dodržování zásad och prostředí, g.organizaci technických, revizních a servisních prohlídek technického zabezpečení budov inženýrských sítí a jejich příslušenství, h.organizaci školení zaměstnanců v oblasti bezpečnosti a ochrany zdraví při práci, požár ochrany, včetně organizace školení řidičů referentů. ------------------------------------------------------------------------------------------ Čl. 21: Zahraniční oddělení ------------------------------------------------------------------------------------------ 1.Zahraniční oddělení je podřízeno proděkance pro zahraničí. 2.Zahraniční oddělení vykonává tyto činnosti: a.agendu dohod o spolupráci se zahraničními vysokými školami a dalšími institucemi spoje studentů a zaměstnanců, b.agendu spojenou s mobilitou studentů a zaměstnanců na univerzitách a dalších institucí na fakultě v rámci dohod o spolupráci se zahraničními institucemi a v rámci mezinárodn vzdělávání, c.administraci žádostí o finanční podporu z univerzitních programů na podporu mobility a spolupráce (např. Fondu mobility UK,  programu POINT (Podpora internacionalizace UK), strategických partnerství UK, apod. a v rámci příslušné fakultní soutěže na podporu mo internacionalizace fakulty, d.agendu výukových programů pro zahraniční studenty ve spolupráci s partnerskými institu krátkodobých cizojazyčných programů fakulty (např. letní školy), e.koordinaci agendy 4U+ mezi RUK a fakultou. ------------------------------------------------------------------------------------------ ČÁST PÁTÁ: ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ ------------------------------------------------------------------------------------------ ------------------------------------------------------------------------------------------ Čl. 22 ------------------------------------------------------------------------------------------ 1.Tímto opatřením se k datu nabytí jeho účinnosti zrušují opatření děkana č. 11/2021,  4/2 2.Toto opatření nabývá platnosti dnem podpisu. 3.Toto opatření nabývá účinnosti dne 1. května 2024. V Praze dne 18. dubna 2024 doc. Věra Sokolová, M.A., Ph.D. děkanka Touto logikou se řídí všechny následující zmínky o „děkanovi či děkance“ v celém dokumentu § 25 odst. 2 Zákona o vysokých školách. § 32 odst. 2 Zákona o vysokých školách. § 32 odst. 2 Zákona o vysokých školách.