Příloha 1 k opatření děkanky č. 12/2024 ****************************************************************************************** * ****************************************************************************************** ****************************************************************************************** * Pokyny k provedení inventarizace pro rok 2024 ****************************************************************************************** *========================================================================================= * I. Harmonogram termínů pro provedení inventarizace *========================================================================================= 1.Pro jmenování Ústřední inventarizační komise (dále jen „ÚIK“) ukládám tajemníkovi fakult 2024 navrhnout členy ÚIK včetně náhradníků; 2.vedoucí ekonomického oddělení ve spolupráci s tajemníkem fakulty ukládám jmenovat dílčí komise včetně písemného pověření každého člena dílčí inventarizační komise do 25. 10. 20 3.proškolení členů dílčích inventarizačních komisí včetně seznámení s plánem inventarizací 4.ukládám provést fyzické inventarizace k datu 29. 11. 2024; 5.ukládám provést dokladové inventarizace k datu 31. 12. 2024; 6.ukládám při inventarizacích se řídit následujícím plánem inventarizací: a.fyzická inventarizace majetku proběhne v sídle fakulty ve dnech 27. – 28. 11. 2024; b.fyzická inventarizace majetku proběhne na ostatních pracovištích dne 29. 11. 2024. *========================================================================================= * II. Vyhlášení plánu průběhu inventarizace ke dni řádné účetní závěrky prováděné ke dni 3 *========================================================================================= 1.Před zahájením inventarizace: a.stanovit odpovědné pracovníky (viz čl. 1 odst. 1 a 2), b.seznámit odpovědné pracovníky s úkolem a cílem celé inventarizace (viz čl. 1 odst. 3 v c.zajistit podpis prohlášení odpovědného pracovníka za inventarizovaný druh majetku. 2.Provádění vlastních inventarizací: a.zajistit skutečné stavy, b.odsouhlasit vypracované inventarizační soupisy, c.porovnat zjištěný fyzický stav se stavem účetním, d.provést dokladové inventarizace, e.doložit evidenci pohledávek, f.doložit evidenci rezerv a opravných položek 3.Další úkoly dílčích inventarizačních komisí: a.zjistit a vyčíslit inventarizační rozdíly, b.navrhnout vypořádání inventarizačních rozdílů, c.vypracovat inventarizační zápis dílčích inventarizačních komisí, d.předat inventarizační zápisy včetně podkladů ÚIK. 4.Vyhodnocení inventarizace: a.zpracovat všechny zápisy dílčích inventarizačních komisí, b.připravit z inventarizačních seznamů návrh na zařazení majetku do osobních karet (do 5 případně doporučit uzavřít dohodu na svěřené předměty (nad 50 000 Kč). Týká se předmět jen určený pracovník, má k dispozici uzamykatelný stůl, skříň apod., od něhož má klíč je to nezbytné, je oprávněn svěřený předmět nosit za tímto účelem i mimo své pracovišt telefony, notebooky, fotoaparáty apod., c.předložit a projednat výsledky inventarizací, vyhodnotit návrhy závěrů dílčích inventa ÚIK, d.vypracovat zápis ÚIK, e.schválit výsledky odpovědným pracovníkem, f.zúčtovat a vypořádat inventarizační rozdíl. Termín jednotlivých kroků dle textu. V Praze dne 30. září 2024 doc. Věra Sokolová, M.A., Ph.D. děkanka