Příloha č. 1 k opatření děkanky č. 9/2025 ****************************************************************************************** * ****************************************************************************************** ****************************************************************************************** * Pokyny k provedení inventarizace pro rok 2025 ****************************************************************************************** *========================================================================================= * Čl. 1: Harmonogram termínů pro provedení inventarizace *========================================================================================= 1.Pro jmenování Ústřední inventarizační komise (dále jen „ÚIK“) ukládám tajemníkovi fakult 2025 navrhnout členy ÚIK včetně náhradníků; 2.vedoucí ekonomického oddělení ve spolupráci s tajemníkem fakulty ukládám jmenovat dílčí komise včetně písemného pověření každého člena dílčí inventarizační komise do 27. 10. 20 3.proškolení členů dílčích inventarizačních komisí včetně seznámení s plánem inventarizací 2025; 4.ukládám provést fyzické inventarizace k datu 30. 11. 2025; 5.ukládám provést dokladové inventarizace k datu 31. 12. 2025; 6.ukládám při inventarizacích se řídit následujícím plánem inventarizací: 7.fyzická inventarizace majetku proběhne v sídle fakulty ve dnech 24. – 26. 11. 2025; 8.fyzická inventarizace majetku proběhne na ostatních pracovištích dne 27. 11. 2025. *========================================================================================= * Čl. 2: Vyhlášení plánu průběhu inventarizace ke dni řádné účetní závěrky prováděné ke dn *========================================================================================= 1.Před zahájením inventarizace: 1.stanovit odpovědné pracovníky (viz 1. a 2. bod výše), 2.seznámit odpovědné pracovníky s úkolem a cílem celé inventarizace (viz 3. bod výše), 3.zajistit podpis prohlášení odpovědného pracovníka za inventarizovaný druh majetku. 2.Provádění vlastních inventarizací: a.zajistit skutečné stavy, b.odsouhlasit vypracované inventarizační soupisy, c.porovnat zjištěný fyzický stav se stavem účetním, d.provést dokladové inventarizace, e.doložit evidenci pohledávek, f.doložit evidenci rezerv a opravných položek 3.Další úkoly dílčích inventarizačních komisí: a.zjistit a vyčíslit inventarizační rozdíly, b.navrhnout vypořádání inventarizačních rozdílů, c.vypracovat inventarizační zápis dílčích inventarizačních komisí, d.předat inventarizační zápisy včetně podkladů ÚIK. 4.Vyhodnocení inventarizace: a.zpracovat všechny zápisy dílčích inventarizačních komisí, b.připravit z inventarizačních seznamů návrh na zařazení majetku do osobních karet (do 5 případně doporučit uzavřít dohodu na svěřené předměty (nad 50 000 Kč). Týká se předmět jen určený pracovník, má k dispozici uzamykatelný stůl, skříň apod., od něhož má klíč je to nezbytné, je oprávněn svěřený předmět nosit za tímto účelem i mimo své pracovišt telefony, notebooky, fotoaparáty apod., c.předložit a projednat výsledky inventarizací, vyhodnotit návrhy závěrů dílčích inventa ÚIK, d.vypracovat zápis ÚIK, e.schválit výsledky odpovědným pracovníkem, f.zúčtovat a vypořádat inventarizační rozdíl. Termín jednotlivých kroků dle textu. V Praze dne 15. října 2025 doc. Věra Sokolová, M.A., Ph.D. děkanka