Příloha 1 k opatření děkana č. 12/2021

Pokyny k provedení inventarizace pro rok 2021

1. Harmonogram termínů pro provedení inventarizace

  a. 

Pro jmenování Ústřední inventarizační komise (dále jen „ÚIK“) ukládám proděkanům fakulty do 29. 10. 2021 navrhnout tajemníkovi možného člena ÚIK za své pracoviště;


  b. 

vedoucím pracovišť LVT a EO ve spolupráci s tajemníkem ukládám jmenovat dílčí inventarizační komise včetně písemného pověření každého člena inventarizační komise do 29. 10. 2021;


  c. 

proškolení členů dílčích inventarizačních komisí včetně seznámení s plánem inventarizací do 5. 11. 2021;


  d. 

ukládám provést fyzické inventarizace k datu 30. 11. 2021;


  e. 

ukládám provést dokladové inventarizace k datu 31. 12. 2021;


  f. 

ukládám při inventarizacích se řídit plánem inventarizací:

  • vedoucí jednotlivých pracovišť zajistí aktualizaci předložených inventarizačních soupisů do 19. 11. 2021,


  • fyzická inventarizace majetku proběhne v sídle fakulty v sídle fakulty ve dnech 29. – 30. 11. 2021,


  • fyzická inventarizace majetku proběhne na ostatních pracovištích dne 1. 12. 2021.



2. Vyhlášení plánu průběhu inventarizace ke dni řádné účetní závěrky prováděné ke dni 31. 12. 2021

  1. Před zahájením inventarizace:

    • stanovit odpovědné pracovníky (viz body a) a b) výše),

    • seznámit odpovědné pracovníky s úkolem a cílem celé inventarizace (viz bod c) výše),

    • zajistit podpis prohlášení odpovědného pracovníka za inventarizovaný druh majetku.


  2. Provádění vlastních inventarizací:

    • zajistit skutečné stavy,

    • odsouhlasit vypracované inventarizační soupisy,

    • porovnat zjištěný fyzický stav se stavem účetním,

    • provést dokladové inventarizace,

    • doložit evidenci pohledávek,

    • doložit evidenci rezerv a opravných položek


  3. Další úkoly dílčích inventarizačních komisí:

    • zjistit a vyčíslit inventarizační rozdíly,

    • navrhnout vypořádání inventarizačních rozdílů,

    • vypracovat inventarizační zápis dílčích inventarizačních komisí,

    • předat inventarizační zápisy včetně podkladů ÚIK.


  4. Vyhodnocení inventarizace:

    • zpracovat všechny zápisy dílčích inventarizačních komisí,

    • připravit z inventarizačních seznamů návrh na zařazení majetku do osobních karet (do 50 000 Kč), případně doporučit uzavřít dohodu na svěřené předměty (nad 50 000 Kč). Týká se předmětů, které užívá jen určený pracovník, má k dispozici uzamykatelný stůl, skříň apod., od něhož má klíč pouze on. Pokud je to nezbytné, je oprávněn svěřený předmět nosit za tímto účelem i mimo své pracoviště. Např. mobilní telefony, notebooky, fotoaparáty apod.,

    • předložit a projednat výsledky inventarizací, vyhodnotit návrhy závěrů dílčích inventarizačních komisí ÚIK,

    • vypracovat zápis ÚIK,

    • schválit výsledky odpovědným pracovníkem,

    • zúčtovat a vypořádat inventarizační rozdíl.


Termín jednotlivých kroků dle textu.




V Praze dne 7. října 2021


Ing. arch. Mgr. Marie Pětová, Ph.D.

děkan


Poslední změna: 26. říjen 2021 15:51 
Sdílet na: Facebook Sdílet na: Twitter
Sdílet na:  
Váš názor
Kontakty

Univerzita Karlova

Fakulta humanitních studií

Pátkova 2137/5

182 00 Praha 8 - Libeň


Identifikátor datové schránky: piyj9b4

IČ: 00216208

DIČ: CZ00216208

Podatelna

Všechny kontakty


Jak k nám