Termín a místo konání: 14. – 16. 8. 2024, Zámecké návrší Litomyšl
Kapacita akce je naplněna – pokud jste se na Letní školu nestihli zapsat a máte zájem o účast na dalším ročníku, případně Vás zajímají podobně orientované akce, ozvěte se, prosím, na e-mail Dominik.Kuna@fhs.cuni.cz, kde Vám rádi poskytneme podrobnější informace o možnostech spolupráce FHS UK s pedagogy a středními školami.
Obecné informace a odkaz na předchozí ročníky
Program CŽV v podobě letní školy je určen učitelům češtiny a literatury, filosofie a humanitních a společensko-vědních oborů na gymnáziích a středních školách.
Na nejobecnější rovině má tento výukový program učitelům středních škol prezentovat problémy spojené s přechodem studenta na vysokoškolskou liberální formu studia v oblasti humanitních věd a přitom upozornit na specifika studia, poznávání a bádání v rámci těchto vědních disciplín.
Konkrétní náplň programu vychází z faktu, že studium a bádání v oblasti filosofie, humanitních a literárních věd je založeno především na odborném studiu textů. Program se tedy zaměřuje na představení a elementární osvojení základních zásad interpretace textu, a to ohledně různých typů textu (odborného, klasického, literárního) v různých interpretačních přístupech.
Jedná se o program celoživotního vzdělávání (CŽV) akreditovaného v systému dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků (DVPP) Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy.
Přihlašování na Letní školu v Litomyšli je aktuálně uzavřeno z důvodu naplnění kapacit akce.
Pokud jste se na Letní školu nestihli v minulých letech zapsat a Váš zájem o účast trvá, případně Vás zajímají podobně orientované akce, ozvěte se, prosím, na níže uvedený e-mail, kde Vám rádi poskytneme podrobnější informace o možnostech spolupráce FHS UK s pedagogy a středními školami.
Kontaktní osoba: Mgr. Dominik Kuna
Email:
Jaroslav NOVOTNÝ. Čtení – reflexe – interpretace: Elementární úvod do práce s textem. Praha: Togga, 2021, 159 stran.
Předkládaná publikace přináší elementární uvedení do práce s textem a interpretace. Je určena především začínajícím vysokoškolským studentům humanitních oborů a filosofie, avšak také učitelům na gymnáziích a středních školách, kteří své žáky připravují na vysokoškolské studium, a případně i vysokoškolským učitelům, kteří do práce s textem a zásad interpretování své studenty na začátku studia uvádějí.
Problematika čtení a interpretování se nejprve zasazuje do širšího kontextu otázek po povaze vědění a pravdivosti ve vědách o lidských záležitostech. V dalším výkladu se pak vychází z odkrytí základních problémů, jež spočívají ve čtení a porozumění textům, aby se teprve z nich odvodily jisté nejelementárnější zásady interpretace a propedeutická doporučení pro práci s texty. Teoretickým pozadím předkládaných výkladů je především obšírné rozpracování této problematiky v moderní hermeneutice u H.-G. Gadamera.
Kniha je k dostání v tištěné i elektronické podobě:
a
Univerzita Karlova
Fakulta humanitních studií
Pátkova 2137/5
182 00 Praha 8 - Libeň
Identifikátor datové schránky: piyj9b4
IČ: 00216208
DIČ: CZ00216208