Nová monografie: Developing Cross-Cultural Competencies in Health and Social Care Management
Monografie představuje proces a výsledky tvorby společného magisterského programu v sociálním a zdravotnickém managementu. První část monografie seznamuje čtenáře s jednotlivými fázemi vědeckého postupu. Ten byl založen na dvou teoriích učení-kooperativním sociálním učení a transformačním učení dle Mezirowa. Dále je v této části popsána fáze přípravných analytických prací (výzkum pomocí ohniskových skupin, srovnávací analýza kurikulí na základě rámce evropského projektu „Tuning Educational Structures in Europe” a vytvoření průřezové matrice dovedností k určení výstupů učení). Analytická fáze umožnila identifikovat optimální obsah tří vzdělávacích modulů a čtyři strategie k tvorbě a implementaci nových předmětů vytvářených a vyučovaných v anglickém jazyce interaktivní formou. Jedná se o předměty Human Resources and Knowledge Management, Quality Management a Intercultural Management. Zkušenosti z implementace byly vyhodnoceny a na základě evaluace vznikla konkrétní doporučení pro tento typ interkulturních evropských vzdělávacích aktivit. Těmi je zakončena první část monografie.
Druhá část monografie obsahuje čtyři studijní texty, které jsou teoretickým podkladem k výuce uvedených předmětů.
Monografie vznikla v rámci mezinárodního projektu CareMan, financovaného z prostředků EU, konkrétně pak z programu Erasmus Lifelong Learning Programme. Na tvorbě monografie se podíleli zástupci pěti evropských univerzit. Kromě FHS UK v Praze šlo o Edinburgh Napier University, Hämmelina University of Applied Sciences, Lahti University of Applied Sciences a University of Évora.
Na tvorbě monografie se podílelo celkem 12 autorů z různých zemí. Práci koordinovala Doc. PhDr. Z. Havrdová CSc., která je současně spoluautorkou třech kapitol. Ke vzniku monografie svými texty také přispěli PhDr. L. Furmaníková, Ph.D. a Mgr. P. Vrzáček. Monografii je možné objednat v tištěné verzi nebo na CD na adrese
.