Přístup do Studijního informačního systému (SIS)
Registrace předmětů na zimní semestr
Videonávod k postupu distančního zápisu
|
Elektronickou kopii originálu maturitního vysvědčení/diplomu nahrajte do své webové přihlášky (Průběh PŘ – Nahrát přílohu k přihlášce – Typ přílohy – Doklad o středoškolském / vysokoškolském vzdělání). Stačí naskenovat/vyfotit originál dokladu, není třeba mít k dispozici úředně ověřenou kopii.
Doklad o ukončeném vzdělání můžete nahradit potvrzením o absolvování studia (lze nahrát el. kopii podepsaného originálu nebo si v SIS vygenerovat originál potvrzení s elektronickou pečetí).
Spolu s dokladem o předchozím vzdělání (ještě před jeho schválením) můžete současně podat i žádost o distanční zápis.
Soubory vkládejte ve formátu PDF. Pokud má doklad více stran, je potřeba je sloučit do jednoho souboru – ve více souborech dokument nahrát nelze.
Jednoduchý postup, jak více stránek sloučit do jednoho souboru je např. takový, že jednotlivé fotografie nebo skeny se vloží do jednoho dokumentu ve wordu a následně se zvolí možnost uložení jako formát pdf.
Odevzdanou přílohu již nemůžete změnit.
Elektronicky nahraný doklad o vzdělání nezasílejte poštou.
V případě zahraničního vzdělání si projděte webové stránky fakulty https://fhs.cuni.cz/FHS-1027.html. Doporučujeme, abyste si informace na webu prostudovali a je-li potřeba, začali s procesem uznání vzhledem k jeho časové náročnosti co nejdříve.
Výjimkou jsou doklady o vzdělání z těchto zemí: Polsko, Maďarsko a Slovinsko – v těchto případech stačí kopie diplomu a kopie jeho ověřeného překladu do češtiny nebo angličtiny. U dokladů o vzdělání ze Slovenska se žádný překlad nevyžaduje.
Schválení doloženého dokumentu o vzdělání poznáte ve své webové přihlášce tak, když se u výsledku přijímacího řízení (Průběh PŘ – Celkový výsledek) objeví Přijat/a (na místo nynějšího Splnil/a bodovou hranici nutnou pro přijetí či Podmínečně přijat/a). V případě potíží Vás budeme kontaktovat e-mailem a domluvíme se na vyřešení problému.
Pokud doložený dokument z nějakého důvodu zamítneme (např. bude nečitelný nebo kvůli chybějící stránce), budeme Vás o tom informovat na e-mail a požádáme Vás o znovunahrání správné verze.
To, že předchozí vzdělání bylo kladně posouzeno, zjistíte v detailu Vaší elektronické přihlášky v Průběhu PŘ. Výsledek Přijat/a znamená, že jste splnil/a všechny podmínky přijetí.
Následně od nás obdržíte rozhodnutí o přijetí, které Vám bude doručeno elektronicky do webové přihlášky (Průběh PŘ – Elektronické dokumenty). V případě, že jste neudělili souhlas s doručením elektronicky, tak Vám bude zasláno českou poštou na kontaktní adresu, nebo datovou schránkou.
To, že od nás obdržíte rozhodnutí o přijetí, neznamená, že jste již zapsaní do studia, i když jste již podali žádost o distanční formu zápisu. Prosíme vyčkejte až na schválení této žádosti, informace o schválení Vám přijde e-mailem a znamená, že jste byl/a právě zapsán/a do studia.
Žádost o distanční zápis doporučujeme podat spolu s dokladem o vzdělání.
Postup pro podání žádosti o distanční zápis je následující:
1) Nejprve je nutné si vygenerovat zápisový list (Průběh PŘ – Zápis do studia). Pokud nemáte vyplněný rodinný stav, systém po Vás bude prvně chtít tento údaj doplnit, poté Vám zápisový list půjde vygenerovat. |
2) Zápisový list si vytiskněte a podepište. Číslo bankovního účtu nevyplňujte, řádek je určený pro doktorské studující. |
3) Žádost naleznete v přihlášce zde: Průběh PŘ – Žádosti – Podat novou žádost – Žádost o distanční formu zápisu. |
4) Podepsaný zápisový list vložíte jako přílohu k této žádosti. |
5) Žádost o distanční zápis odešlete. |
6) V případě kladného posouzení dojde k aktivaci Vašeho studia. V případě nějakých potíží Vás kontaktujeme e-mailem. |
7) Do studia jste zapsán/a, až Vám přijde e-mail o schválení této žádosti. |
Po aktivaci studia se můžete přihlásit do studijního informačního systému (SIS) již jako studující přes login nebo číslo osoby (tzv. UKČO) a nikoli e-mail. Naleznete je ve webové přihlášce po kliknutí do pravého horního rohu na Vaše jméno. Je to nezbytná podmínka pro zápis předmětů.
Rovněž si můžete osobně ve výdejním centru UK zařídit studentský průkaz (nejdříve následující den po zapsání se do studia). Získáte tak nové ověřené heslo, které vám umožní se připojit k univerzitní síti Eduroam. S sebou stačí mít doklad totožnosti, potvrzení o studiu nepotřebujete.
Máte-li již ověřené přístupové údaje z předchozího studia na UK, návštěva výdejního centra není nutná.
Po přihlášení se do SIS můžete editovat své osobní údaje, vygenerovat si Potvrzení o studiu (SIS – Osobní údaje – Tisk Potvrzení – PDF s elektronickým podpisem).
Termín pro online registrace předmětů je stanoven na 18. září 2024 (více informací naleznete později zde: https://fhs.cuni.cz/FHS-1750.html).
Začátek výuky je stanoven na úterý 1. října 2024.
Povinné předměty Vám budou dle vašeho studijního plánu zapsány automaticky. Na magisterském studiu to provedou tajemníci studijních programů, na bakalářském studiu Sekretariát programu SHV. Se svými dotazy k předmětům a rozvrhu se tak prosím obracejte přímo na ně.
1 |
Zapsat se do studia je možné do 30.9.2024. V případě maturity nebo obhajoby bakalářské práce v termínu od 1. do 30. září, či pokud žádáte o uznání zahraničního vzdělání a o vaší žádosti nebylo do konce září rozhodnuto, je termín zápisu posunutý až do 22.10.2024. |
Univerzita Karlova
Fakulta humanitních studií
Pátkova 2137/5
182 00 Praha 8 - Libeň
Identifikátor datové schránky: piyj9b4
IČ: 00216208
DIČ: CZ00216208