Distanční zápis do studia

Základní informace



Postup distančního zápisu

1. krok: Doložení předchozího vzdělání

  • Elektronickou kopii originálu maturitního vysvědčení/diplomu nahrajte do své webové přihlášky (Průběh PŘ – Nahrát přílohu k přihlášce – Typ přílohy – Doklad o středoškolském / vysokoškolském vzdělání). Stačí naskenovat/vyfotit originál dokladu, není třeba mít k dispozici úředně ověřenou kopii.

  • Doklad o ukončeném vzdělání můžete nahradit potvrzením o absolvování studia (lze nahrát el. kopii podepsaného originálu nebo si v SIS vygenerovat originál potvrzení s elektronickou pečetí).

  • Jakmile doklad o předchozím vzdělání nahrajete, můžete přistoupit k druhému kroku - podání žádosti o distanční zápis.

  • Soubory vkládejte ve formátu PDF. Pokud má doklad více stran, je potřeba je sloučit do jednoho souboru – ve více souborech dokument nahrát nelze.

    Jednoduchý postup, jak více stránek sloučit do jednoho souboru je např. takový, že jednotlivé fotografie nebo skeny se vloží do jednoho dokumentu ve wordu a následně se zvolí možnost uložení jako formát pdf.

  • Odevzdanou přílohu již nemůžete změnit.

  • Elektronicky nahraný doklad o vzdělání nezasílejte poštou.

  • V případě zahraničního vzdělání si projděte webové stránky fakulty https://fhs.cuni.cz/FHS-1027.html. Doporučujeme, abyste si informace na webu prostudovali a je-li potřeba, začali s procesem uznání vzhledem k jeho časové náročnosti co nejdříve.

    Výjimkou jsou doklady o vzdělání z těchto zemí: Polsko, Maďarsko a Slovinsko – v těchto případech stačí kopie diplomu a kopie jeho ověřeného překladu do češtiny nebo angličtiny.

  • U dokladů o vzdělání ze Slovenska se žádný překlad nevyžaduje - doklad ze Slovenska nemusí projít uznáním, je automaticky rovnocenný.

  • Po schválení doloženého dokumentu se u výsledku přijímacího řízení (Průběh PŘ – Celkový výsledek) objeví Přijat/a (na místo nynějšího Splnil/a bodovou hranici nutnou pro přijetí či Podmínečně přijat/a).

  • Pokud doložený dokument z nějakého důvodu zamítneme (např. bude nečitelný nebo kvůli chybějící stránce), budeme Vás o tom informovat na e-mail a požádáme Vás o znovunahrání správné verze.


Rozhodnutí o přijetí

Obdržíte poté, co Vám bude schválen doklad o předchozím studiu (tzn. po kroku 1)

  • To, že předchozí vzdělání bylo kladně posouzeno, zjistíte v detailu Vaší elektronické přihlášky v Průběhu PŘ. Výsledek Přijat/a znamená, že jste splnil/a všechny podmínky přijetí.

  • Následně od nás obdržíte rozhodnutí o přijetí, které Vám bude doručeno elektronicky do webové přihlášky (Průběh PŘ – Elektronické dokumenty). V případě, že jste neudělili souhlas s doručením elektronicky, tak Vám bude zasláno českou poštou na kontaktní adresu, nebo datovou schránkou.

  • To, že od nás obdržíte rozhodnutí o přijetí, neznamená, že jste zapsaní do studia. Prosíme vyčkejte až na schválení žádosti o distanční zápis, informace o schválení Vám přijde e-mailem a znamená, že jste byl/a právě zapsán/a do studia.


2. krok: Podání žádosti se zápisovým listem

  • Žádost o distanční zápis doporučujeme podat co nejdříve, jakmile máte k dispozici doklad o předchozím vzdělání.

  • Postup pro podání žádosti o distanční zápis je následující:


    1) Nejprve je nutné si vygenerovat zápisový list (Průběh PŘ – Zápis do studia). Pokud nemáte vyplněný rodinný stav, systém po Vás bude prvně chtít tento údaj doplnit, poté Vám zápisový list půjde vygenerovat.

    2) Zápisový list si vytiskněte a podepište. Číslo bankovního účtu nevyplňujte, řádek je určený pro doktorské studující.

    3) Žádost o distanční zápis naleznete v přihlášce zde: Průběh PŘ – Žádosti – Podat novou žádost – Žádost o distanční formu zápisu.

    4) Podepsaný zápisový list vložíte jako přílohu k této žádosti.

    5) Žádost o distanční zápis odešlete.

    6) V případě kladného posouzení dojde k aktivaci Vašeho studia.

    7) Do studia jste zapsán/a, až Vám přijde e-mail o schválení této žádosti.


Přístup do Studijního informačního systému (SIS)

  • Po aktivaci studia se můžete přihlásit do studijního informačního systému (SIS) již jako studující přes login nebo číslo osoby (tzv. UKČO) - nikoli přes registrační e-mail jako jste se hlásili doposud. Heslo zůstává stejné jaké jste si zvolili při zakládání přihlášky.

  • Váš login zjistíte ve webové přihlášce po najetí kurzoru myši do pravého horního rohu na Vaše údaje.

  • Rovněž si můžete osobně ve výdejním centru UK zařídit studentský průkaz (nejdříve následující den po zapsání se do studia). Získáte tak nové ověřené heslo, které vám umožní se připojit k univerzitní síti Eduroam. S sebou stačí mít doklad totožnosti, potvrzení o studiu nepotřebujete.

  • Máte-li již ověřené přístupové údaje z předchozího studia na UK, návštěva výdejního centra není nutná.

  • Po přihlášení se do SIS můžete editovat své osobní údaje a vygenerovat si Potvrzení o studiu (SIS – Osobní údaje – Tisk Potvrzení – PDF s elektronickým podpisem).


Registrace předmětů a začátek výuky

  • Začátek výuky je stanoven na úterý 2. října 2025. 1. října probíhají imatrikulace, na které vám s předstihem zašleme pozvánku.

  • Povinné předměty Vám budou dle vašeho studijního plánu zapsány automaticky. Na magisterském studiu to provedou tajemníci studijních programů, na bakalářském studiu Sekretariát programu SHV. Se svými dotazy k předmětům a rozvrhu se tak prosím obracejte přímo na ně.



Poslední změna: 29. květen 2025 15:58 
Váš názor
Kontakty

Univerzita Karlova

Fakulta humanitních studií

Pátkova 2137/5

182 00 Praha 8 - Libeň


Identifikátor datové schránky: piyj9b4

IČ: 00216208

DIČ: CZ00216208

Podatelna

Všechny kontakty


Jak k nám