Název: |
Organizační řád děkanátu Fakulty humanitních studií Univerzity Karlovy |
K provedení: |
čl. 16 odst. 3 a čl. 15 odst. 3 Statutu Fakulty humanitních studií Univerzity Karlovy |
Účinnost: |
1. května 2024 |
Toto opatření stanovuje v souladu s čl. 16 odst. 3 Statutu Fakulty humanitních studií Univerzity Karlovy (dále jen „statut fakulty““) podrobnosti o organizaci a činnosti děkanátu Fakulty humanitních studií Univerzity Karlovy (dále jen „fakulta“).
Toto opatření stanovuje v souladu s čl. 15 odst. 3 statutu fakulty rozsah činnosti, zodpovědnosti, kompetencí a základních pravomocí tajemníka fakulty v oblasti hospodaření a vnitřní správy fakulty.
Děkanát je výkonným aparátem fakulty, jehož úkolem je zabezpečovat administrativní chod a hospodářskou činnost fakulty. Úkoly děkanátu jsou vymezeny především statutem fakulty, příp. vnitřními předpisy fakulty a opatřeními děkana či děkanky (podle toho, zda děkanskou funkci zastává žena nebo muž.)1.
Děkanát zabezpečuje po materiální a administrativní stránce především činnost děkana či děkanky, tajemníka fakulty, proděkanů a proděkanek, fakultního senátu, vědecké rady, disciplinární komise.
Sídlo děkanátu fakulty se nachází na adrese Pátkova 2137/5, 182 00 Praha 8.
Základními pracovišti děkanátu zabezpečujícími jeho činnost jsou oddělení, případně další pracoviště. Název organizačního útvaru je volen tak, aby co nejlépe vyjadřoval poslání a agendy svěřené danému pracovišti.
V rámci děkanátu působí tato oddělení:
a. |
ekonomické oddělení, |
b. |
oddělení doktorských studií a koordinace akreditací studijních programů, |
c. |
oddělení informačních technologií, |
d. |
oddělení kariérního rozvoje a kvality vzdělávání, |
e. |
oddělení pro rozvoj a projektovou činnost, |
f. |
oddělení pro vědu, výzkum a ediční činnost, |
g. |
oddělení veřejných zakázek a investic, |
h. |
oddělení vnějších vztahů, |
i. |
oddělení vnitřních vztahů, |
j. |
personální a mzdové oddělení, |
k. |
sekretariát děkanátu (jehož součástí je podatelna, spisovna a fakultní archiv), |
l. |
sekretariát pregraduálních studijních programů a kateder, |
m. |
studijní oddělení, |
n. |
technickoprovozní oddělení, |
o. |
zahraniční oddělení. |
Oddělení je podřízeno příslušnému proděkanovi či proděkance nebo tajemníkovi fakulty a plní jimi uložené úkoly. Proděkani, proděkanky a tajemník fakulty spravují jim svěřená oddělení po provozní, koncepční a pracovněprávní stránce. V případě potřeby předkládají návrhy personálních úprav jim svěřených oddělení, které schvaluje děkan nebo děkanka po projednání s tajemníkem fakulty:
a. |
návrhy na přijetí uchazeče o zaměstnání do pracovního poměru na pozici technickohospodářského pracovníka, |
b. |
návrhy na výši a strukturu mzdy nových zaměstnanců oddělení, |
c. |
návrhy změn pracovní smlouvy a výše mzdy stávajících zaměstnanců oddělení. |
Oddělení děkanátu řídí vedoucí jmenovaný děkanem či děkankou po projednání s příslušným proděkanem, proděkankou nebo tajemníkem fakulty. Vedoucí oddělení je za svou činnost odpovědný příslušnému proděkanovi či proděkance nebo tajemníkovi fakulty, jimž jsou jednotlivá oddělení podřízená. V případě dlouhodobé nepřítomnosti vedoucího oddělení pověří příslušný proděkan, proděkanka nebo tajemník fakulty vedením oddělení jiného pracovníka.
Oddělení děkanátu vzájemně spolupracují na základě pokynů děkana či děkanky, příslušných proděkanů a proděkanek nebo tajemníka, poskytují si navzájem podklady a informace potřebné k plnění svých úkolů a kooperují společně na agendách, které si vyžadují součinnost více oddělení.
Vedle samosprávných orgánů fakulty (jimiž jsou děkan či děkanka, akademický senát, vědecká rada a disciplinární komise), je tajemník fakulty dalším orgánem fakulty2, který řídí hospodaření a vnitřní správu fakulty v rozsahu stanoveném opatřením děkanky3.
Tajemníka fakulty jmenuje a odvolává děkan či děkanka4.
Tajemník fakulty je ve své činnosti vázán zákonem č. 111/1998 Sb., o vysokých školách, dalšími zákony, vnitřními předpisy Univerzity Karlovy (dále jen „univerzity“) a fakulty, pokyny děkana či děkanky a kvestora univerzity.
Tajemník fakulty za svou činnost odpovídá děkanovi či děkance.
V souladu s ustanovením § 32 zákona č. 111/1998 Sb., o vysokých školách a o změně a doplnění dalších zákonů (zákon o vysokých školách), ve znění pozdějších předpisů, a v souladu s čl. 15 odst. 3 statutu fakulty vymezuji rozsah činnosti, odpovědnosti, kompetencí a základních pravomocí tajemníka fakulty takto:
Tajemník fakulty je členem kolegia děkanky a pravidelně se účastní jeho zasedání. V rámci kolegia děkanky se v součinnosti s děkankou, proděkany a proděkankami podílí na strategickém rozvoji fakulty.
Tajemník poskytuje přímou podporu děkance, zejména ve správních procesech, finančním a ekonomickém řízení, a strategickém rozvoji fakulty. Dále poskytuje podporu jednotlivým proděkanům, vedoucím oddělení, vedoucím kateder a jiných pracovišť v administrativních a správních procesech fakulty.
Ve spolupráci s děkanem či děkankou, proděkany a proděkankami tajemník fakulty řídí vnitřní správu fakulty a chod děkanátu fakulty. Po projednání na kolegiu děkanky vydává opatření a směrnice tajemníka týkající se hospodaření nebo vnitřní správy fakulty.
Tajemník připravuje návrh rozpočtu fakulty, který předkládá kolegiu děkanky a akademickému senátu fakulty ke schválení, a je oprávněn provádět kontrolu jeho plnění.
Ve spolupráci s ekonomickým oddělením tajemník fakulty sestavuje výroční zprávu o hospodaření fakulty a předkládá ji kolegiu děkanky, připravuje a odesílá na Rektorát Univerzity Karlovy (dále jen „RUK“) podklady pro výroční zprávu univerzity.Podílí se na přípravě výroční zprávy o činnosti fakulty.
Tajemník fakulty předkládá každý měsíc děkance ke schválení a podpisu návrhy výplaty mezd a průběžně informuje děkanku a kolegium děkanky o stavu hospodaření fakulty.
Tajemník fakulty zastupuje fakultu vůči bance, finančnímu úřadu, mobilnímu operátorovi, dodavatelům služeb a obdobným institucím.
Tajemník fakulty pracuje v součinnosti s útvarem kvestora univerzity, účastní se porad tajemníků fakult a neprodleně z nich poskytuje informace děkance, kolegiu děkanky a dalším zainteresovaným osobám, především vedoucím oddělení.
Do přímé působnosti tajemníka patří vedení těchto oddělení děkanátu:
a. |
ekonomické oddělení, |
b. |
personální a mzdové oddělení, |
c. |
sekretariát děkanátu (jehož součástí je podatelna, spisovna a fakultní archiv), |
d. |
technickoprovozní oddělení. |
Tajemník fakulty zodpovídá za:
a. |
dodržování příslušných zákonů a univerzitních předpisů o hospodaření a správě majetku fakulty, |
b. |
komplexní finanční řízení fakulty (správa a řízení toků veřejných prostředků, oběh účetních dokumentů), |
c. |
materiální zabezpečení provozu a rozvoje fakulty, |
d. |
správnost a úplnost výstupů v oblasti účetnictví, výkaznictví, a správy majetku fakulty, včetně všech dohod a smluv, které mu svěří děkan či děkanka, a které jí předkládá k podpisu, |
e. |
pojištění majetku a odpovědnosti fakulty, |
f. |
agendu centralizovaně či celouniverzitně zadávaných veřejných zakázek dle potřeb fakulty, spolupracuje s Odborem veřejných zakázek UK a externími dodavateli právních služeb, |
g. |
koordinaci poskytování informací podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů. |
Tajemník fakulty je oprávněn:
a. |
provádět kontrolu účelného a hospodárného čerpání finančních prostředků fakulty, |
b. |
uzavírat smlouvy zajišťující doplňkovou činnost fakulty, |
c. |
jednat ve věcech souvisejících s řádnou správou svěřeného majetku fakulty, |
d. |
uzavírat dohody o pracích konaných mimo pracovní poměr na práce administrativní a organizační povahy. |
Tajemník fakulty je pověřen jednáním za fakultu v následujících oblastech:
a. |
dohody o srážkách ze mzdy, |
b. |
dohody týkající se odpovědnosti za škodu, |
c. |
stanovení provozních pravidel (po projednání na kolegiu děkanky), |
d. |
stanovení závazných postupů (po projednání na kolegiu děkanky), |
e. |
zajištění a koordinace vnitřní i vnější kontrolní činnosti (včetně jednání s příslušnými orgány a institucemi), |
f. |
kontrola dodržování norem a předpisů na úsecích požární ochrany, civilní obrany, protipovodňové ochrany, bezpečnosti práce a ochrany zdraví při práci (včetně jednání s příslušnými orgány a institucemi). |
Oddělení děkanátu, resp. jejich pracovníci, jsou v obecné rovině odpovědni za to, že:
a. |
vykonávají vyžadovanou činnost v souladu s právními a fakultními předpisy a vedou požadovanou dokumentaci v oblasti své působnosti, |
b. |
v oblasti své činnosti spolupracují s pracovišti RUK a jejími dalšími součástmi, včetně metodické oblasti, |
c. |
v rámci svěřené agendy zajišťují statistické sledování a výkaznictví za fakultu, a zajišťují výkon spisové služby na svěřeném spisovém uzlu, |
d. |
aktivně sledují vývoj právních předpisů a vnitřních předpisů univerzity ve svěřené oblasti a zajišťují implementaci změn do stávajících procesů, včetně návrhů změn předpisů fakulty; |
e. |
spravují finanční prostředky fakulty podle obecně závazných právních předpisů a vnitřních předpisů a hospodaří s nimi v souladu s příslušnými pravidly. |
Ekonomické oddělení je podřízeno tajemníkovi fakulty.
Ekonomické oddělení vykonává tyto činnosti:
a. |
kontrolu plnění rozpočtu, |
b. |
agendu bankovního styku, |
c. |
pokladní službu, |
d. |
plnění funkce účetní jednotky za fakultu (vedení účetnictví, výkaznictví, inventarizace majetku, atd.), |
e. |
vypořádání se se státním rozpočtem a plnění daňových povinností fakulty, |
f. |
agendu pracovních cest včetně nákupu cestovních dokladů a zdravotního pojištění pro akademické pracovníky fakulty vyjíždějící do zahraničí. |
Oddělení doktorských studií je podřízeno proděkance pro doktorská studia a koordinaci akreditací.
Agenda doktorských studií spočívá zejména v:
a. |
agendě studia v doktorských studijních programech, včetně imatrikulací, promocí a ročního hodnocení studia, |
b. |
agendě garantů a oborových rad doktorských studijních programů, |
c. |
agendě stipendií (kromě stipendií na výzkum) a cen pro studující doktorských studijních programů, |
d. |
organizaci/administraci Cotutelle dohod, |
e. |
tvorbě a správě PhD webu, fb, Keystone academic webu, |
f. |
organizační a administrativní asistenci při přípravě akreditačních materiálů studijních programů a studijních oborů doktorského studia, |
g. |
komunikaci s potenciálními uchazeči a organizaci přijímacího řízení do doktorských studijních programů, |
h. |
komunikaci s úřady státní správy, KaM a RUK v záležitostech spojených s doktorskými studii na fakultě. |
Agenda koordinace akreditací studijních programů spočívá zejména:
a. |
koordinaci přípravy fakultních pregraduálních i postgraduálních studijních programů, |
b. |
koordinaci předkládání návrhů studijních programů Radě pro vnitřní hodnocení UK (dále jen „RHV UK“) a komunikace při hodnocení studijních programů ze strany RHV UK, |
c. |
koordinaci předkládání uložených kontrolních zpráv a nápravných opatření udělených studijním programům ze strany RVH UK, |
d. |
koordinaci akreditačního procesu pro případy těch studijních programů, které je nutné akreditovat na Národním akreditačním úřadu. |
Oddělení informačních technologií je podřízeno proděkanovi pro digitalizaci.
Oddělení informačních technologií vykonává tyto činnosti:
a. |
provoz, údržbu, opravy a rozvoj počítačové sítě fakulty, včetně softwarového prostředí, webu a intranetu a všech druhů páteřních i koncových prvků, |
b. |
nákupy, reklamace, záruční i mimozáruční opravy a ekologickou likvidaci hardwaru, |
c. |
koordinaci pořizování, resp. vývoje softwaru, |
d. |
podporu uživatelům výpočetní, kopírovací a audiovizuální techniky, |
e. |
správa, rozvoj a uživatelská podpora SIS, |
f. |
provoz, údržbu, opravy a rozvoj audiovizuální techniky, |
g. |
zakládání a administraci uživatelských účtů, |
h. |
informační bezpečnost a zálohování dat, |
i. |
podporu při zřizování elektronických certifikátů zaměstnanců, |
j. |
metodickou, koordinační a technickou podporu nástrojů e-learningu ve spolupráci s centrální univerzitní podporou, |
k. |
celofakultní podporu a správu univerzitních databázových systémů, komunikaci s univerzitními správci celouniverzitních systémů a následná koordinace fakultní správy těchto systémů. |
Oddělení kariérního rozvoje a kvality vzdělávání je podřízeno proděkance pro akademické kvalifikace a kvalitu vzdělávání.
Oddělení kariérního rozvoje a kvality vzdělávání vykonává tyto činnosti:
a. |
podporu kariérního rozvoje akademických a vědeckých pracovníků a lektorů, |
b. |
hodnocení akademických a vědeckých pracovníků a lektorů, |
c. |
organizaci habilitačního řízení a řízení ke jmenování profesorem, |
d. |
mentoring habilitačního a jmenovacího procesu pro pracovníky fakulty, |
e. |
přípravu akreditací habilitačního řízení a řízení ke jmenování profesorem, |
f. |
hodnocení kvality vzdělávací činnosti, zejména studentské evaluace výuky na všech stupních studia a jejich vyhodnocení, |
g. |
rozvoj pedagogických kompetencí, činnost Centra podpory výuky a podílení se na činnosti Paedagogia UK, |
h. |
fakultní strategie a koncepce rozvoje studijních programů. |
Oddělení pro rozvoj a projektovou činnost je podřízeno proděkanovi pro rozvoj a projektovou činnost.
Oddělení pro rozvoj a projektovou činnost vykonává tyto činnosti:
a. |
agendu rozvojových a vzdělávacích projektů financovaných z mimouniverzitních zdrojů (operační programy, grantové tituly, včetně zahraničních), |
b. |
agendu příspěvkových titulů MŠMT (např. PPSŘ), |
c. |
agendu projektů z oblasti aplikovaného výzkumu (např. TAČR, AZV) a z oblasti smluvního výzkumu, financovaných z mimouniverzitních zdrojů, |
d. |
sleduje informace o relevantních projektových výzvách a informuje o nich kolegium děkanky, případně celou akademickou obec, |
e. |
koordinuje přípravu projektových žádostí a administraci relevantních projektů, |
f. |
poskytuje projektovou podporu řešitelům projektů v gesci oddělení pro rozvoj a projektovou činnost (dále jen „OR“), |
g. |
g) koordinuje řízení vybraných celouniverzitních projektů v gesci OR, |
h. |
h) provádí supervizi projektů v gesci OR, |
i. |
i) podporuje přenos poznatků do praxe, včetně institucionální spolupráce s veřejnoprávními a soukromoprávními subjekty. |
Oddělení pro vědu a výzkum je podřízeno proděkanovi pro vědu a tvůrčí činnost.
Oddělení pro vědu a výzkum vykonává tyto činnosti:
a. |
vyhledávání zdrojů pro financování vědecké a tvůrčí činnosti akademických a vědeckých pracovníků a studentů fakulty a aktivní informování cílových skupin na fakultě o těchto možnostech, |
b. |
asistenci akademickým a vědeckým pracovníkům a studentům fakulty při přípravě, realizaci, podávání, průběžné kontrole a uzavírání projektů vědecké a tvůrčí činnosti v systému státních, institucionálních i mezinárodních soutěží pro podporu vědy a výzkumu, |
c. |
kontrolu dodržování pravidel a termínů stanovených poskytovateli finančních prostředků, |
d. |
uzavírání grantových smluv a licenčních smluv vztahujících se k řešeným projektům v souvislosti s realizací vědecké a tvůrčí činnosti na fakultě, |
e. |
správu nástrojů pro evidenci všech na fakultě řešených grantových projektů či projektů pro podporu vědecké a tvůrčí činnosti, |
f. |
organizaci fakultních grantových soutěží či soutěží v rámci systému institucionální podpory vědy a výzkumu na univerzitě, |
g. |
správu agendy stipendií pro podporu vědecké a tvůrčí činnosti studentů fakulty, |
h. |
průběžný monitoring vědeckého výkonu akademických a vědeckých pracovníků a studentů fakulty a shromažďování podkladů pro hodnocení vědecké a tvůrčí činnosti realizované na fakultě, |
i. |
agendu tvůrčího volna akademických pracovníků, |
j. |
agendu čestných hodností, soutěží a ocenění zaměstnanců fakulty v souvislosti realizací vědecké a tvůrčí činnosti na fakultě, |
k. |
administrativní podporu komisi pro etiku ve výzkumu, |
l. |
administrativní podporu pro schvalování a realizace tvůrčího volna akademických a vědeckých pracovníků fakulty. |
V rámci ediční činnosti vykonává tuto agendu:
a. |
administraci a podporu ediční činnosti na fakultě (monografie, časopisy, agenda fakultních ISBN a ISSN, propagace, distribuce a prodej), |
b. |
příprava publikací vydávaných v nakladatelství Karolinum, |
c. |
správu majetkových autorských práv (licenční nakladatelské smlouvy) k zaměstnaneckým dílům a dalším dílům vydávaným fakultou či za účasti fakulty, |
d. |
administrativní podporu ediční komisi fakulty, |
e. |
zastupování fakulty v ediční komisi univerzity. |
Oddělení veřejných zakázek a investic je podřízeno proděkanovi pro rozvoj a projektovou činnost.
Oddělení veřejných zakázek a investic vykonává tyto činnosti:
a. |
provádí ucelenou agendu veřejných zakázek (dále jen „VZ“) realizovaných na fakultě. Průběžně a podle potřeby informuje tajemníka fakulty, děkanku a kolegium děkanky o celkovém průběhu zadávání VZ napříč fakultou, |
b. |
obsluhuje dynamický nákupní systém (DNS), |
c. |
sestavuje a průběžně aktualizuje plán veřejných zakázek fakulty, |
d. |
vede evidenci veřejných zakázek realizovaných v rámci fakulty, zejména s ohledem na sčítání hodnot VZ stejného nebo srovnatelného druhu, které spolu úzce souvisejí z hledisek místních, funkčních, časových nebo technologických, |
e. |
zpracovává vzorový obsah spisu VZ pro jednotlivé finanční kategorie VZ ve smyslu opatření rektora, |
f. |
poskytuje podporu pro přípravu VZ v režimu Zákona o zadávání veřejných zakázek (dále jen „ZZVZ“), odpovídá za koordinaci spolupráce s advokátní kanceláří provádějící zadávací řízení v režimu ZZVZ, |
g. |
vykonává agendu potřebné odborné podpory v procesu zadávání VZ napříč fakultou a provádí průběžnou osvětu v celkové problematice zadávání VZ napříč fakultou, |
h. |
v rozsahu stanoveném interním předpisem fakulty k zadávání VZ plní roli zadávajícího útvaru, |
i. |
podílí se na tvorbě interních předpisů a zavádění závazných postupů pro zadávání VZ v rámci fakulty, |
j. |
Shromažďuje požadavky na investiční akce, vede plán investičních akcí. |
Oddělení vnějších vztahů je podřízeno proděkanovi pro vnější vztahy.
Oddělení vnějších vztahů vykonává tyto činnosti:
a. |
metodickou podporu v rámci přípravy tiskových zpráv a dalších materiálů pro média, včetně správy databáze kontaktů na novináře, |
b. |
metodickou podporu základním součástem fakulty v oblasti prezentace na webu a na sociálních sítích, |
c. |
tvorbu obsahu domovské stránky hlavního webu fakulty (české i anglické verze), respektive propagaci fakulty na sociálních sítích, |
d. |
koordinaci obrazové, zvukové a zvukově obrazové dokumentace fakultních akcí a správu databanky této dokumentace, |
e. |
agendu tiskového mluvčího fakulty, |
f. |
komunikaci se středními školami a dalšími vzdělávacími institucemi, |
g. |
propagaci studijních programů mezi potenciálními uchazeči, |
h. |
propagaci fakulty ve veřejném prostoru a koordinaci a koncepci kulturně-vzdělávacího programu pro veřejnost, |
i. |
komunikaci s absolventy. |
Oddělení vnitřních vztahů je podřízeno proděkance pro vnitřní vztahy.
Oddělení vnitřních vztahů vykonává tyto činnosti:
a. |
kontaktní místo určené pro poskytování informací o opatřeních zajišťovaných pro vyrovnání příležitosti studovat na vysoké škole a pro předcházení a řešení případů diskriminace a zajišťování rovného zacházení a bezpečného prostředí na fakultě, |
b. |
podpora a rozvoj bezpečného prostředí na fakultě, |
c. |
vytváření rovných příležitostí a péče o vztahy na pracovišti, |
d. |
podpora studujících se specifickými potřebami, |
e. |
podpora studentských aktivit a studentských spolků, |
f. |
celoživotní vzdělávání a microcredentials, |
g. |
spolupráce s UK Pointem, Radou pro rovné příležitosti UK a ombudsmanským úřadem univerzity. |
Personální a mzdové oddělení je podřízeno tajemníkovi fakulty.
Personální a mzdové oddělení vykonává tyto činnosti:
a. |
spravuje pracovněprávní, personální a sociální agendu fakulty (předkládá děkance k podpisu návrhy zařazování zaměstnanců do mzdových tříd a návrhy změn v pracovních smlouvách), |
b. |
spravuje mzdovou agendu zaměstnanců fakulty a statistické výkazy, |
c. |
provádí zúčtování mezd a odměn z dohod o pracích konaných mimo pracovní poměr, |
d. |
vede agendu příspěvků na stravování – stravenkový paušál, |
e. |
zajišťuje soulad nastavení pracovněprávních vztahů a čerpání mzdových prostředků s pravidly poskytovatelů finančních prostředků, |
f. |
spravuje organizaci výběrových řízení, |
g. |
koordinuje správy aplikací a programů určených pro zajištění personální a mzdové agendy fakulty a podpůrné speciální agendy pro úsek |
Sekretariát děkanátu je podřízen tajemníkovi, který zásadní kroky řízení Sekretariátu děkanátu vždy předem konzultuje s děkanem či děkankou.
Součástí sekretariátu děkanátu je podatelna, spisovna a fakultní archiv.
Sekretariát děkanátu vykonává tyto činnosti:
a. |
zajišťuje přímou administrativní podporu pro činnost děkanky, |
b. |
zajišťuje přímou administrativní podporu pro činnost tajemníka, |
c. |
zajišťuje administrativní podporu pro činnost kolegia děkanky, rozšířeného kolegia děkanky, akademického senátu, vědecké rady a disciplinární komise. |
d. |
vede evidenci předpisů fakulty a pod vedením tajemníka a děkanky spravuje úřední desku fakulty, |
e. |
zajištuje agendu bezpečnosti na fakultě, administrativní podporu krizového týmu fakulty a koordinuje spolupráci s Bezpečnostním odborem UK, |
f. |
spravuje nominace akademických cen, |
g. |
spravuje výrobu a evidenci úředních a dalších razítek užívaných na fakultě, |
h. |
zajišťuje ubytování pro akademické pracovníky a oficiální hosty přijíždějící na fakultu, |
i. |
zajišťuje objednávání zboží a služeb pro fakultu. |
Podatelna vykonává tyto činnosti:
a. |
evidenci příchozích dokumentů prostřednictvím systému elektronické spisové služby univerzity, |
b. |
distribuci příchozích dokumentů včetně distribuce příchozích datových zpráv mezi spisové uzly fakulty, |
c. |
příjem a odesílání zásilek prostřednictvím české a vnitrouniverzitní pošty, |
d. |
správu systému elektronické spisové služby. |
Spisovna vykonává tyto činnosti:
a. |
vede správu hlavní spisovny fakulty a digitální hlavní spisovny fakulty, |
b. |
vede evidenci dokumentů a spisů uložených v hlavní spisovně a v digitální hlavní spisovně včetně aktualizace lokačního plánu hlavní spisovny, |
c. |
pravidelně přebírá veškeré vyřízené a uzavřené dokumenty a spisy úředního charakteru, |
d. |
zajišťuje odbornou správu převzatých dokumentů a spisů až do doby uplynutí jejich skartačních lhůt, |
e. |
zajišťuje dodržování podmínek nahlížení a vypůjčování dokumentů a spisů uložených v hlavní spisovně včetně vedení evidence o zápůjčkách prostřednictvím knihy výpůjček, |
f. |
spravuje vyřazování dokumentů a spisů z hlavní spisovny a hlavní digitální spisovny prostřednictvím řádného skartačního řízení ve spolupráci s Archivem UK, |
g. |
zajišťuje převoz dokumentů a spisů, které byly během skartačního řízení vybrány k trvalému uložení do Archivu UK a zároveň zajišťuje odbornou likvidaci všech dokumentů a spisů, které byly během skartačního řízení vybrány ke skartaci, |
h. |
spravuje archiv fakulty. |
Sekretariát pregraduálních studijních programů a kateder je podřízeno proděkance pro akademické kvalifikace a kvalitu vzdělávání.
Sekretariát pregraduálních studijních programů a kateder vykonává tyto činnosti:
a. |
administrativní podporu garantů a garantek pregraduálních studijních programů a vedoucích kateder, |
b. |
metodické vedení práce tajemnic a tajemníků studijních programů, |
c. |
metodické vedení práce asistentek a asistentů kateder, |
d. |
tvorbu podkladů pro rozvrhy pregraduálních studijních programů, |
e. |
přípravu podkladů pro vyhlášení přijímacího řízení pregraduálních studijních programů a realizaci přijímacích zkoušek, |
f. |
spoluúčast na organizaci přijímacích zkoušek do pregraduálních studijních programů, |
g. |
evidenci a zveřejňování závěrečných prací, |
h. |
organizaci státních zkoušek v pregraduálních studijních programech, |
i. |
uznávání předmětů absolvovaných v předchozím či jiném studiu, |
j. |
agendu zápisu povinných a povinně volitelných předmětů pregraduálních studijních programů do SIS, |
k. |
administrativní podporu vyučujícím při zadávání atestací do SIS, kontrolu těchto atestací v souladu s harmonogramem školního roku. |
Studijní oddělení je podřízeno proděkanovi pro studium.
Studijní oddělení vykonává tyto činnosti:
a. |
agendy studia v pregraduálních studijních programech, včetně studia akreditovaného v cizích jazycích, |
b. |
tvorbu harmonogramu školního roku a harmonogramu přijímacího řízení fakulty, |
c. |
přípravu, správu a kontrolu studijních plánů, |
d. |
kontrolu uskutečňování výuky dle platných studijních plánů a plnění studijních povinností studujícími; kontrolu a správu studijních stavů studujících, včetně zápisů do studia, přerušení studia, individuálních studijních plánů, zanechání studia a jeho absolvování, |
e. |
rozvrhování a obsazování učeben a dalších místností pro účely realizace připravených rozvrhů, |
f. |
zajištění agendy pravidelných rezervací a podporu při vyřizování nepravidelných rezervací učeben a dalších místností, |
g. |
kontrolu matričních dat v databázi SIMS, |
h. |
technickou stránku agendy stipendií (příprava souboru pro banku a sestav pro zaúčtování), |
i. |
agendu matriky absolventů, diplomů, promocí a imatrikulací v pregraduálních studijních programech, |
j. |
agendu uznávání zahraničního vysokoškolského vzdělání (obecná nostrifikace) a posuzování zahraničních diplomů na fakultě pro účely jejich následného zpracování v přijímacím řízení pregraduálních programů, |
k. |
pomoc při řešení studijních problémů studentům pregraduálního studia; péči o uchazeče a studenty pregraduálního studia s vízovou povinností, součinnost při zajištění ubytování zahraničním studentům pregraduálního studia fakulty, |
l. |
organizaci přijímacího řízení pregraduálních studijních programů, |
m. |
agendu rozhodnutí ve věci studia a přijímání do studia, kontrolu správního řízení a účast na zasedáních metodických komisí RUK, |
n. |
agendu poplatků spojených se studiem v pregraduálních studijních programech, |
o. |
tvorbu harmonogramu zápisu předmětů na pregraduálních studijních programech a jeho technické zajištění a metodologická podpora při nastavování rekvizit předmětů, |
p. |
správu Studijního informačního systému pro účely zajištění přijímacího řízení a některých agend pregraduálního studia. |
Technickoprovozní oddělení je podřízeno tajemníkovi fakulty.
Technickoprovozní oddělení vykonává tyto činnosti:
a. |
provádění údržby budovy, zabudovaných zařízení, popř. jiných provozních objektů ve správě fakulty, |
b. |
evidenci a odstraňování záručních a pozáručních vad, |
c. |
dodávku médií pro elektrická a topná zařízení, dodávky vody a kontrolu a evidenci nákladů za uvedené dodávky, |
d. |
služby související s provozem budovy (úklid vnitřních i vnějších prostor budovy, odvoz komunálního odpadu, ostraha budovy atp.), |
e. |
nákup a evidenci spotřeby náhradních dílů a ostatního materiálu pro údržbu budovy, |
f. |
funkci hlavního energetika fakulty, funkci vodohospodáře a péči o dodržování zásad ochrany životního prostředí, |
g. |
organizaci technických, revizních a servisních prohlídek technického zabezpečení budovy, vnitřních inženýrských sítí a jejich příslušenství, |
h. |
organizaci školení zaměstnanců v oblasti bezpečnosti a ochrany zdraví při práci, požární a civilní ochrany, včetně organizace školení řidičů referentů. |
Zahraniční oddělení je podřízeno proděkance pro zahraničí.
Zahraniční oddělení vykonává tyto činnosti:
a. |
agendu dohod o spolupráci se zahraničními vysokými školami a dalšími institucemi spojenou s mobilitou studentů a zaměstnanců, |
b. |
agendu spojenou s mobilitou studentů a zaměstnanců na univerzitách a dalších institucích v zahraničí a na fakultě v rámci dohod o spolupráci se zahraničními institucemi a v rámci mezinárodních programů ve vzdělávání, |
c. |
administraci žádostí o finanční podporu z univerzitních programů na podporu mobility a mezinárodní spolupráce (např. Fondu mobility UK, programu POINT (Podpora internacionalizace UK), Centra strategických partnerství UK, apod. a v rámci příslušné fakultní soutěže na podporu mobilit a internacionalizace fakulty, |
d. |
agendu výukových programů pro zahraniční studenty ve spolupráci s partnerskými institucemi a agendu krátkodobých cizojazyčných programů fakulty (např. letní školy), |
e. |
koordinaci agendy 4U+ mezi RUK a fakultou. |
Tímto opatřením se k datu nabytí jeho účinnosti zrušují opatření děkana č. 11/2021, 4/2021 a 16/2020.
Toto opatření nabývá platnosti dnem podpisu.
Toto opatření nabývá účinnosti dne 1. května 2024.
V Praze dne 18. dubna 2024
doc. Věra Sokolová, M.A., Ph.D.
děkanka
1 |
Touto logikou se řídí všechny následující zmínky o „děkanovi či děkance“ v celém dokumentu. |
2 |
§ 25 odst. 2 Zákona o vysokých školách. |
3 |
§ 32 odst. 2 Zákona o vysokých školách. |
4 |
§ 32 odst. 2 Zákona o vysokých školách. |
Univerzita Karlova
Fakulta humanitních studií
Pátkova 2137/5
182 00 Praha 8 - Libeň
Identifikátor datové schránky: piyj9b4
IČ: 00216208
DIČ: CZ00216208