Název: |
Předkládání podkladů pro závěrečné účtování účetních operací roku 2008 |
K provedení: |
- |
Účinnost: |
27. října 2008 |
V souvislosti s blížícím se koncem roku a povinností zaúčtovat všechny účetní operace týkající se roku 2008, vydávám závazný harmonogram termínů pro předložení dokladů ke zpracování:
Faktury přijaté
a. |
faktury od dodavatelů včetně plateb do zahraničí předat EO k provedení příkazu k úhradě peněžnímu ústavu – do 19.12.2008 |
b. |
u zálohových faktur zajistit u dodavatelů zaslání faktury – daňového dokladu do 12.12.2008 |
Faktury interní - předat EO do 15.12.2008
Stipendia – podklady pro vyplacení stipendií předat EO do 15.12.2008
Podklady pro mzdovou účtárnu, tj. podklady pro likvidaci
a. |
náhrad na dovolenou |
b. |
náhrad dávek nemocenského pojištění – do 3 dnů od vzniku pracovní neschopnosti |
c. |
náhrad při ošetřování člena rodiny - do 3 dnů od vzniku nároku |
d. |
dále podklady pro vyplácení odměn a základní data u eventuelně nově přijatých pracovníků – do 15.12.2008 |
Vyúčtování dohod o pracovní činnosti (musí být písemná) a dohod o provedení práce včetně ústně uzavřených dohod předat personálnímu oddělení do 15.12.2008
Stálé provozní zálohy, mimořádné zálohy a cestovní příkazy včetně zahraničních služebních cest vyúčtovat v účtárně do 15.12.2008
Rozpočtové prostředky projektů – účetní doklady, týkající se projektů předat EO nejpozději:
a. |
GA UK – do 30.11.2008 |
b. |
GA ČR - do 15.12.2008 |
c. |
Rozvojové programy-do 15.12.2008 |
d. |
Výzkumný záměr a specifický výzkum – do 19.12.2008 |
Provedení inventarizace pro rok 2008 – příloha č. 1
Za splnění úkolů a dodržení termínů tohoto opatření odpovídají:
a. |
proděkan pro vědu a výzkum |
b. |
tajemník fakulty |
c. |
vedoucí modulů a kateder |
Toto opatření nabývá účinnosti dnem podpisu.
V Praze dne 27.10.2008
doc. PhDr. Ladislav Benyovszky, CSc.
děkan FHS UK
Příloha č. 1 – Pokyny k provedení inventarizace pro rok 2008
a. |
pro jmenování Ústřední inventarizační komise (ÚIK) ukládám proděkanům fakulty do 7.11.2008 navrhnout tajemníkovi možného člena ÚIK za své pracoviště |
b. |
vedoucím pracovišť fakulty ve spolupráci s tajemníkem ukládám jmenovat dílčí inventarizační komise včetně písemného pověření každého člena inventarizační komise do 7.11.2008 |
c. |
proškolení členů dílčích inventarizačních komisí včetně seznámení s plánem inventarizací do 14.11.2008 |
d. |
ukládám provést fyzické inventury k datu 30.11.2008 |
e. |
ukládám provést dokladové inventury k datu 31.12.2008 |
f. |
ukládám při inventurách se řídit plánem inventur: |
Vyhlášení plánu průběhu inventarizace ke dni řádné účetní závěrky, prováděné k 31.12.2008
I. Před zahájením inventarizace
- stanovení odpovědných pracovníků
- seznámení odpovědných pracovníků s úkolem a cílem celé inventarizace
- podpis prohlášení:
Podpis prohlášení: (týká se jak fyzických, tak dokladových inventur)
Prohlašuji, že:
- všechny doklady týkající se stavu a pohybu majetku byly odevzdány k zúčtování před zahájením inventur
- doklady vztahující se k inventarizovanému majetku do zahájení inventur byly vystaveny a jsou zachyceny v účetnictví nebo na podrozvahových účtech (jméno, příjmení odpovědného pracovníka za inventurovaný druh majetku, datum a podpis)
II. Provádění vlastních inventur
- zajištění skutečných stavů
- vypracování inventurních soupisů
- porovnání zjištěného fyzického stavu s účetním stavem
III. Další úkoly dílčích inventarizačních komisí
- zjištění a vyčíslení inventurních rozdílů
- vypořádání inventarizačních rozdílů
- vypracování inventarizačního zápisu dílčích inventarizačních komisí
- předání inventarizačních podkladů ÚIK
IV. Vyhodnocení inventarizace
- předložení výsledků a projednání výsledků v ÚIK, vyhodnocení závěr
- zápis ÚIK
- schválení výsledků odpovědným pracovníkem
- zúčtování inventarizačních rozdílů
V Praze dne 27. října 2008
doc. PhDr. Ladislav Benyovszky, CSc.
děkan FHS UK
Univerzita Karlova
Fakulta humanitních studií
Pátkova 2137/5
182 00 Praha 8 - Libeň
Identifikátor datové schránky: piyj9b4
IČ: 00216208
DIČ: CZ00216208