Opatření děkanky FHS UK č. 15/2024

Název:

Hodnocení technickohospodářských zaměstnanců na Fakultě humanitních studií Univerzity Karlovy

K provedení:

Opatření rektora Univerzity Karlovy č. 53/2023 Rámcové principy kariérního rozvoje technickohospodářských pracovníků na Univerzitě Karlově

Účinnost:

1. ledna 2025


Hodnocení technickohospodářských zaměstnanců na Fakultě humanitních studií Univerzity Karlovy



Čl. 1: Úvodní ustanovení

  1. Opatření stanovuje procesní pravidla pro kariérní rozvoj technickohospodářských pracovníků a pracovnic (dále jen "THP") a periodické hodnocení THP Fakulty humanitních studií (dále jen “fakulta”). Hodnocení zaměstnanců fakulty je nástrojem personálního řízení. Jeho cílem je přispět k osobnostnímu a profesnímu rozvoji THP fakulty a posílit jejich motivaci v tomto rozvoji tím, že podporuje jejich cíle v souladu se zaměřením a potřebami fakulty.

  2. Hodnocení poskytuje přehled o výkonu a kvalitě práce jednotlivých zaměstnanců a tím umožňuje měřit dosažené výsledky práce. Hodnocení vytváří prostředí pro dialog mezi nadřízeným a podřízeným. Umožňuje fakultě zaměřit rozvoj a vzdělávání zaměstnanců, posiluje jejich motivovanost a spoluzodpovědnost na chodu fakulty.

  3. Hodnocení může být provedeno v průběhu trvání pracovního poměru i v jiném než v řádném termínu, a to na žádost zaměstnance nebo v odůvodněných případech na žádost jeho nadřízeného nebo vedení fakulty (děkana/děkanky či tajemníka fakulty).

  4. Podklady a výstupy hodnocení jsou ukládány v souladu se zásadami ochrany osobních údajů tak, aby k nim měl přístup pouze omezený okruh osob, které mají k tomuto oprávněný zájem.

  5. Závěr hodnocení může být také podkladem pro možné personální a mzdové změny zaměstnanců a zaměstnankyň, např. změny úvazků, zařazení do tarifních a mzdových tříd, výši osobního ohodnocení apod.


Čl. 2: Kariérní rozvoj THP

  1. Kariérní rozvoj THP na fakultě se řídí Rámcovými principy kariérního rozvoje THP na Univerzitě Karlově, které jsou přílohou Opatření rektora č. 53/2023.

  2. Plán kariérního rozvoje THP bude projednán vždy při hodnocení THP.


Čl. 3: Hodnocení THP

  1. Skupiny hodnocených zaměstnanců:

      a. 

    Zaměstnancem se pro účely tohoto opatření rozumí zaměstnanec Univerzity Karlovy, který není akademickým pracovníkem, vědeckým pracovníkem nebo lektorem a je zařazen na fakultě.

      b. 

    Hodnocení podléhá každý THP s pracovní dobou v rozsahu 16 hodin týdně a více. Zaměstnanci zařazení do mzdových tříd 1, 2 a 3 nejsou hodnoceni.

      c. 

    Hodnocení dále podléhá každý vedoucí oddělení děkanátu, vedoucí celofakultního pracoviště a vedoucí účelového pracoviště (dále jen “vedoucí”).

  2. Účel hodnocení:

      a. 

    Hodnocení poskytuje přehled o výkonu a kvalitě práce jednotlivých zaměstnanců a tím umožňuje měřit dosažené výsledky práce. Hodnocení vytváří prostředí pro dialog mezi nadřízeným a podřízeným. Umožňuje fakultě zaměřit rozvoj a vzdělávání zaměstnanců, posiluje jejich motivovanost a spoluzodpovědnost. Hodnocení THP slouží

    1. k posouzení plnění pracovních povinností;

    2. k prodloužení, nebo neprodloužení pracovní smlouvy;

    3. ke snížení úvazku;

    4. k opakování hodnocení v určité lhůtě;

    5. ke změně osobního ohodnocení;

    6. k motivaci k dosahování co nejlepších pracovních výsledků;

    7. k identifikaci oblastí, ve kterých je potřeba zlepšení;

    8. k zaslání výzvy k odstranění nedostatků nebo zahájení postupu podle zákoníku práce, jehož výsledkem může být až ukončení pracovního poměru;

    9. k získání odezvy k pracovním podmínkám, chodu fakulty či pracoviště, vč. práce nadřízeného, možnostem dalšího vzdělávání apod.;

    10. k návrhu pro udělování ročních odměn či udělení mimořádné odměny.

      b. 

    Hodnocení vedoucích THP slouží k posouzení jejich manažerských dovedností.

  3. Systém hodnocení THP:

      a. 

    Zaměstnanci a zaměstnankyně THP procházejí pravidelným hodnocením jednou za dva roky, a to v sudém kalendářním roce.

      b. 

    THP ve vedoucí pozici procházejí pravidelným hodnocením jednou za rok.

      c. 

    Hodnocení všech THP, včetně THP ve vedoucích pozicích, probíhá v období od 1. února do 30. dubna.

      d. 

    THP je hodnocen svým nadřízeným (vedoucí pracoviště). Vedoucí oddělení děkanátu hodnotí tajemník, příp. děkan či děkanka. Vedoucí ostatních oddělení fakulty hodnotí příslušný proděkan či proděkanka, příp. děkan či děkanka.

      e. 

    K hodnocení je určena jednotná univerzitní elektronická aplikace.

      f. 

    Hodnocení proběhne vždy před uzavřením pracovní smlouvy na dobu neurčitou a dále podle čl. 3 odst. 4 písm. a).

      g. 

    Zaměstnanci jsou hodnoceni v těchto oblastech:

    1. naplňování stanovených pracovních cílů za předcházející období,

    2. odbornost podle pracovní pozice,

    3. měkké dovednosti a přístup k pracovním úkolům,

    4. jazykové dovednosti, pokud je to s ohledem na pracovní pozici relevantní,

    5. manažerské dovednosti (u vedoucích zaměstnanců).

  4. Průběh hodnocení THP:

      a. 

    Zaměstnanec do konce února připraví sebehodnocení na základě stanovených oblastí a stanoví si pracovní cíle na další období.

      b. 

    Do konce března zaměstnanec projde v rámci pohovoru své sebehodnocení a cíle se svým nadřízeným zaměstnancem, který připraví hodnoticí zprávu.

      c. 

    Nadřízený zaměstnanec do konce března odsouhlasí, nebo upraví pracovní cíle.

      d. 

    Výsledkem hodnocení je písemná zpráva zpracovaná nadřízeným zaměstnancem do konce září obsahující i pracovní cíle na další období.

      e. 

    Pokud hodnocený s písemnou zprávou nesouhlasí, může na ni písemně reagovat do 15. dubna. V takovém případě bude jeho zpráva projednána alespoň tříčlennou komisí, kterou jmenuje děkan fakulty.


Čl. 4: Přechodná a závěrečná ustanovení

  1. V roce 2025, tj. v prvním kalendářním roce, kdy začne pravidelné hodnocení THP probíhat, je v návaznosti na OR 53/2023 možné začít hodnocení všech THP i později než v únoru, a to při dodržení všech dalších kroků specifikovaných v čl. 3 odst. 3 a 4 tohoto opatření.

  2. Osobou odpovědnou za kontrolu a provádění tohoto opatření je personalista či personalistka personálního a mzdového oddělení fakulty.

  3. Toto opatření nabývá platnosti dnem podpisu.

  4. Toto opatření nabývá účinnosti dne 1. ledna 2025.




V Praze dne 19. prosince 2024


doc. Věra Sokolová, M.A., Ph.D.

děkanka


Poslední změna: 31. prosinec 2024 12:51 
Váš názor
Kontakty

Univerzita Karlova

Fakulta humanitních studií

Pátkova 2137/5

182 00 Praha 8 - Libeň


Identifikátor datové schránky: piyj9b4

IČ: 00216208

DIČ: CZ00216208

Podatelna

Všechny kontakty


Jak k nám