Oborové zaměření: hudba a gender; populární hudba 20. a 21. století; hudební antropologie
Doktorát z hudební antropologie získává za svou práci Soundscape pražské psychedelické kytarové scény na FHS UK pod vedením doc. PhDr. Zuzany Jurkové Ph.D. S tou nicméně spolupracuje již od svého bakalářského studia též na FHS UK, kdy během let zajišťoval různé technické aspekty různých konferencí a workshopů, případně se účastnil etnomuzikologických letních škol. Mimo akademickou sféru se věnuje hudební a festivalové produkci. Od roku 2022 působí na FHS UK jako odborný asistent a vyučuje předměty zaměřené právě na hudební antropologii.
Kontakt a konzultační hodiny:
viz SIS
Vyučované kurzy:
viz SIS
Zaměstnání
2022 – současnost: odborný asistent, Fakulta humanitních studií (FHS), Univerzita Karlova v Praze (Katedra sociální a kulturní antropologie).
Vzdělání
2022: Ph.D., Fakulta humanitních studií Univerzity Karlovy, doktorský studijní obor Obecná antropologie
2017: Mgr., Fakulta humanitních studií Univerzity Karlovy, obor Obecná antropologie 2005 – Mgr., Filosofická fakulta Univerzity Karlovy, obor Teorie kultury (Mgr.)
2015: Bc., Fakulta humanitních studií Univerzity Karlovy, obor Základy humanitní vzdělanosti
Odborné zkušenosti
2021 – nyní lektorem předmětů „Hudba a gender“, „Hudebně – antropologický seminář“ a „Proseminář k akademickým dovednostem“ na FHS UK.
2020 – nyní přispěvatel do časopisu Hudebního informačního střediska HIS Voice
2020: aktivní účast na symposiu Music and local / regional languages: Joint Symposium of the ICTM National Committees of the Czech Republic, Poland and Germany, na Martin-Luther-University v Halle-Wittenberg; příspěvek „In Search for Sunny Grave: official and underground culture in the lyrics of rock groups in communist Czechoslovakia.“
2019: aktivní účast na 45. konferenci ICTM v Bangkoku; příspěvek: „Music and Šumava identity: Music Traditions and Tranmission in the Czech – German border landscape“ v panelu Music – Minorities – Memory
2016: publikace článku „And when we’re gone it’s over: Transmission of Šumava Music and Identity in the Case of Eduard Hones from Horská Kvilda“ v e-knize „Crossing Bridges: Music, Intergenerational Transmission and Transformation“
2015: absolvování letní školy o židovské hudbě
2014: etnomuzikologický terénní výzkum v obci Hluk na Dolňácku při příležitosti Jízdy králů
2014: etnomuzikologický terénní výzkum romské hudby se studenty University of Pittsburgh v Maďarsku
2014: účast a technická podpora na XXX. European Seminar in Ethnomusicology v Praze
2013: spolupráce na vydání knihy Pražské hudební světy, Jurková, Z. a kol.
Vybrané publikace
2021: Recenze „Folklore Revival Movements in Europe post 1950. Shifting Contexts and Perspectives (eds. Daniela Stavělová; Therese Jill Buckland). In Český lid 108 (1) 2021, Praha: Etnologický ústav Akademie věd České republiky, s. 126 – 128.
2021: Recenze: „Sing Backwards and Weep“ (Mark Lanegan). In HIS Voice 17. 3. 2021 [online]. Dostupné z www: https://www.hisvoice.cz/mark-lanegan-sing-backwards-and-weep/
2021: Recenze: „Dělníci kovu. Necrocock“ (Václav Votruba). In HIS Voice 17. 2. 2021 [online]. Dostupné z www: https://www.hisvoice.cz/delnici-kovu-necrocock/
2020: „„Psychedelic Sound Revisited – Úvod“. In HIS Voice 18.11. 2020 [online]. Dostupné z www: https://www.hisvoice.cz/the-psychedelic-sound-revisited/
2019: „Music and Šumava Identity: Music Traditions and Transmission in the Czech-German Border Landscape“. In: The 45th International Council for Traditional Music World Conference: sborník konferenčních abstraktů, s. 263.
Univerzita Karlova
Fakulta humanitních studií
Pátkova 2137/5
182 00 Praha 8 - Libeň
Identifikátor datové schránky: piyj9b4
IČ: 00216208
DIČ: CZ00216208